Obsidian nechce prehnane rásť, naháňať sa za ziskami, chce robiť RPG hry a prežiť 100 rokov

Obsidian sa na predaje pozerá realisticky, nechce robiť prehnane veľké hry, ale radšej spraví viac malých hier.

pridal saver 15.2.2025 o 11:12 pod hry
Obsidian nechce prehnane rásť, naháňať sa za ziskami, chce robiť RPG hry a prežiť 100 rokov

HRY > NOVINKY >

Obsidian Entertainment sa chce udržať v hernom priemysle ďalších 78 rokov bez toho, aby sa vydal cestou agresívnej expanzie alebo honby za obrovskými ziskami. Na D.I.C.E. Summite 2025 viceprezidenti Marcus Morgan a Justin Britch zdôraznili, že ich cieľom je dlhodobá stabilita, nie krátkodobé rekordné zisky. Veria, že firmu udržia pri živote princípy ako „štíhla štruktúra“, udržanie talentovaných zamestnancov a realistické predajné očakávania.

Jedným z hlavných pilierov ich stratégie je nechať firmu dostatočne malú na to, aby si zamestnanci zachovali pocit individuálnej dôležitosti a neboli len súčasťou obrovského mechanizmu. Morgan a Britch priznali, že v minulosti uvažovali o expanzii do zahraničia a otváraní nových pobočiek, no rozhodli sa radšej spolupracovať s existujúcimi štúdiami, aby neoslabili firemnú kultúru.

Obsidian taktiež neplánuje riskovať obrovské investície do jediného projektu s očakávaním masívneho úspechu. Namiesto toho každú hru plánuje s predpokladom, že bude len „mierne úspešná“. Tento prístup ich odlišuje od veľkých vydavateľov, ktorí investujú enormné sumy do vývoja hier a následne čelia problémom, ak hra nepredá očakávané milióny kópií. Príkladom takého neúspechu je Dragon Age: The Veilguard, ktorého slabý komerčný výkon viedol k prepúšťaniu v BioWare.

Napriek neistotám v hernom priemysle Obsidian dokazuje, že jeho stratégia funguje. Po akvizícii Microsoftom v roku 2018 si firma udržala stabilitu, na rozdiel od niektorých iných štúdií, ktoré Microsoft neskôr zatvoril alebo v nich výrazne redukoval personál. Od roku 2020 Obsidian vydal tri úspešné hry – Grounded, Pentiment a Avowed – pričom každá z nich bola prijatá pozitívne kritikmi aj hráčmi. Teraz dokončujú The Outer Worlds 2 a po aktuálnom vydaní Avowed druhá časť tímu prejde na nový titul.

Morgan a Britch veria, že dlhodobá udržateľnosť je možná vďaka nízkej fluktuácii zamestnancov, dôrazu na kvalitné herné zážitky a rozvážnemu prístupu k expanzii. Firma sa preto neplánuje sústrediť na masívne zisky, ale na konzistentné vydávanie dobre spracovaných hier v primeranom tempe. Ako Britch obrazne uviedol, Obsidian je ako VW Bus z roku 1973 – dobre vybavený na dlhú cestu, s manuálom a kufrom plným náradia, ktorým ho neustále vylepšujú.





Páči sa mi! (+6)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Aké máte očakávania od gta vi?... (5)
chcel by som vedieť čo očakávate od tejto videohry...
|Trofeje v kingdom come 2 (0)
Ahojte,vie mi niekto poradiť prečo nemôžem zo zabi...
|Zvuk vo hrách (5)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (14)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Mfg+freesynch geek problém (5)
čus,mám Nvidiu s MFG a monitor s FreeSynch.Nastáva...
|Screenshots (62119)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (124714)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Must see (41747)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Vlastná tvorba. (8648)
Hudba,film,fotografia,výtvarné umenie,poézia a pró...
|Hudba (1)
Fórum určené pre hudobné témy...
|Svet, ukrajina, vojny ... (37208)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk