Zrejme ste si už pozreli jednu alebo druhú verziu Colin McRae Dirt, teda demá či už na PC, alebo Xbox360. Ja som trochu porovnával obe a pozrime sa, ako to vidím:
Colin je v zásade veľmi pekne vylepšený. Autori spravili geniálne menu, kde svoje pôvodne nudné 2D menu presunuli do 3D priestoru, v ktorom to vyzerá štýlovo. Grafika v samotnej hre je na vysokej úrovni, nechýba deštrukcia ako vozidla, tak okolia trate (pekne sa deformujú bariéry, pneumatiky odskakujú, keď to do nich napálite, len trochu škoda, že stále nemôžeme zrušiť menšie stromy a ani ohnúť značky), rozmanitosť vozidiel je tentoraz veľkým plusom a záchranou celej hry, rozmanité trate a závodné módy rovnako pridávajú novú šťavu. Poteší pridanie niekoľkých pohľadov vrátane dvoch v kokpite aj s freelookom okolo seba, kde si určite každý vyberie ten pre neho najvhodnejší. Trochu chýba zanechávanie stôp na offroad cestách, s tým sa mohli pohrať a priblížiť konkurencii.
V konzolovej verzii pri danej, vysoko kvalitnej grafike poteší rýchlosť enginu, kde máte prakticky stabilných 30 fps, v PC verzii je to závislé od nastavení a hardvéru, ale na druhej strane je tam možných aj 60 fps. PC má totiž nastavenia od Low až po Ultra a je na vás, či to budete chcieť rýchle (aj na minime hra stále vyzerá veľmi slušne) alebo pekné. Mimochodom Ultra nastavenia sú naozaj pre Ultra grafické karty a kvalita grafiky je tam vyššia ako pri Xboxe. V pamäti vtedy hra zaberá takmer giga miesta. Na druhú stranu Xbox360 verzia má navyše kvalitnejší bloom, ktorý PC verzia nemá.
Čo sa týka hardverových požiadaviek, na hru treba už štandardne SM 3.0 kartu a aspoň ten 2,5 GHz procesor. Hra ani tak veľmi nezaťažuje procesor (z Core2duo 2,7 berie len okolo 50 %), ako grafiku, kde si detaily trate, shadre, tiene a všetky efektíky vo vyšších nastaveniach vyžadujú svoje. Na 7600 GTS mi hra išla slušne v medium nastaveniach, na high sa to spomalilo na nejakých 15-20 fps a Ultra mi išlo tak 1 fps (hra nespolupracovala s Frapsom, tak nemám presné čísla).
Inak na PC je oproti Xbox360 asi dvojnásobne rýchlejšie nahrávanie ako menu, tak aj celých okruhov, ale to už je len detail. Čo sa týka ovládania, obe hry sa Xbox360 ovládačom ovládajú úplne rovnako. PC verzia má automatickú podporu tohto ovládača, teda bez nutnosti konfigurácie, alebo prestavovania v nastaveniach. Len zapichnete, pustíte hru a ovládate rovnako, ako na konzole. Ovládanie šípkami sa mi zdalo trochu citlivé, ale zrejme to bude otázka zvyku.
Celkovo myslím, že hra je veľmi slušná ako graficky, tak hrateľne, teda aspoň v tých možnostiach, aké malo demo prístupné. Nedali sa totiž vyskúšať reálnejšie obtiažnosti pre simulačných hráčov, kde sa síce už jazdný model nezmení, ale zvýši sa poškodenie vozidla a AI protivníkov, kedy to naozaj bude vyžadovať opatrnejšiu jazdu a nie arkádový pinball medzi mantinelmi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Codemasters / Codemasters Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|