Quake Wars verejný beta test je v plnom prúde a servery sa patrične zapĺňajú. Ak ste si včera nestihli vybrať svoj beta kľúč, už je neskoro a všetky free kľúče sú rozdané. Môžete sa len pozerať a počúvať, čo vám o hre povedia, tí čo ju hrali.
Beta demo ponúka jednu mapu - Valley umiestnenú na západnom pobreží US, kde Stroggovia plánujú infikovať vodu a premeniť ľudí na zombíkov. Bojové sily ľudí tomu musia zabrániť. Mapa je rozdelená na niekoľko bojových častí s dominantným mostom. Každá strana sa musí pokúsiť dobyť tú druhú. Pričom postupujú po jednotlivých úlohách a vždy všetkých 24, alebo 32 hráčov bojuje konkrétne o jedno miesto, takže sa nestáva, že by všetci boli príliš rozlietaní po mape. Vždy vedia kam majú ísť a o čo bojovať. Nechýbajú classy pre každú stranu, od útočníka, cez medika, inžiniera, field ops, až po snipera. Každý class má navyše aj svoje konkrétne ciele, ako opraviť vozidlo, vyliečiť niekoho alebo ak je class určený na splnenie cieľu misie, má rovno napísaný cieľ. Navyše pre skúsenejších hráčov, respektíve zohrané tímy, sú vždy hráči podelení do menších skupiniek, ktoré by mali spolupracovať bok po boku. Mimochodom v deme je rovnaká mapa, ktorú predvádzali pred rokom na GC v Lipsku, len teraz bolo vidieť už rôzne úpravy a zdetailnenia efektov, a aj vylepšenú a stabilnejšiu grafiku.
V každom prípade engine funguje veľmi slušne, tak dlho ohlasovaný megatextúring má naozaj niečo do seba a napríklad zatiaľ čo taký Battlefield vám dlhé minúty naťahuje mapu a potom celú hru seká do disku na najvyšších nastaveniach, tu vám pre nahratie mapy s maximálnymi detailami bude stačiť chvíľa a menej ako giga pamäte, potom sa všetko postupne bez sekania streamuje. Na Core2 duo a GF 7600 som hru spustil na maximálnych detailoch bez problémov a to v slušnom framerate.
Ovládanie hry je také, ako by ste čakali, klasická FPS, s možnosťou nastupovania do vozidiel, ktoré majú mimochodom detailne prepracované prístrojové dosky aj s tachometrom a všetkým, čo tam treba. Poteší jednoduchšie ovládanie helikoptér a vzdušných vozidiel ako v Battlefielde. Ak by vám vozidlá nestačili, v hre má každá strana možnosť (inžinierom) stavať vlastné obranné veže a teda rôzne guľomety, artilérie, radary.
Demo sa dá hrať cez internet, cez LAN, alebo proti AI singleplayerovo. Proti AI to zrejme veľmi nefunguje a aj keď je vypísaných všetkých 12 máp z final hry, ani mapu Valley, ktorú máte v deme nemôžete spustiť. Tam zrejme bude treba fix, alebo fintu, ako to spustiť.
Treba povedať, že hra je nad očakávania kvalitná (pár problémov, tam ešte je, ale je to beta) a už bude na každom, či mu hrateľnosť sadne alebo nie. Battlefield dostane v októbri ťažkú konkurenciu. Zatiaľ si dajme niekoľko ofciálnych screenshotov z QuakeConu:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 51
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 108
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Aprílové hry 34
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- Nová Half-Life hra môže byť blízko vydania 60 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Activision / id Software/Splash Damage
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|