Nová podoba Prince of Persia je cool |
Ubisoftu nemožno uprieť odvahu experimentovať pri vývoji novej podoby série Prince of Persia. Piesková trilógia skončila záchranou Babylonu a orient potrebuje nového princa, novú hrozbu, nových nepriateľov a nové prvky, pre ktoré je hra preklínaná. Snáď aj tých najkonzervatívnejších, ktorí sa boja nových veci, presvedčí viac ako šesťminútová prezentácia na GameTrailers.
Princ už nebude niesť údel celej krajiny na pleciach sám. Jeho spoločníčka Elika nie je na okrasu. Úloha tejto postavy je kľúčová. Pomáha mu vo vzduchu prekonávať väčšie vzdialenosti, ukáže správnu cestu, zachráni ho pred smrťou, ak sa pošmykne alebo nedoskočí na plošinku. Už žiadne piesky času, žiadne vracanie sa v čase. Hra úplne plynulo po nehode spúšťa cut-scénu, v ktorej Elika podáva pomocnú ruku princovi a hráča postaví pred predtým nezdolanú prekážku.
Elika nezavadzia pri lezení, skákaní, behaní po stenách, nasleduje princa a tu a tam ho postrčí, uchopí za ruku a pod, čo dodáva na istote. Hra novou postavou na scéne vôbec netrpí a zachováva si absolútnu plynulosť akrobacie, povedali by sme, že ju robí oveľa viac cool, keď má princ po boku novú frajerku, ehm pomocníčku. Ako sa stará Elika o princa, tak sa princ stará o Eliku. Uchopí ju pri lození alebo ladne chytí do náručia.
Ako už bolo niekoľkokrát povedané, Princ of Persia bude hrou nelineárnou s otvoreným svetom. Hrozivé vízie o blúdení sa rozplynú v okamihu, keď zistíte, že autori nelinearitou mysleli križovatky, na ktorých sa rozhodnete, či sa vydáte doľava, doprava alebo rovno. Každá cesta bude viesť cez inú sadu prekážok, zmení sa systém rozprávania a narazíte na iných nepriateľov.
Môže to byť len ďalšie skákanie alebo súboj s lovcom. Duely v Prince of Persia majú silný filmový nádych. Kamera neustále pracuje s uhlami, zoomom a tie najdramatickejšie okamihy ako silný výpad či údery zvýrazňuje spomalením obrazu. Každý jeden stret s nepriateľom predstavuje súboj s bossom a ak ho nedorazíte hneď, môžete vziať jed na to, že si to s vami bude chcieť vybaviť znovu.
Do súbojov sa aktívne zapája aj Elika a jej magické schopnosti (ktoré sa dajú upgradovať) vedia poriadne ublížiť. Ďalšou novinkou v hre je rukavica umožňujúca bezpečne sa spúšťať po strmých povrchoch. Vo videu si môžete všimnúť, že princ kľučkuje medzi olejovitými nepriateľmi prisatých k stene, ktorí ho dokážu v temnote utopiť. Tento druh nepriateľov nápadne pripomína známe cirkulárky.
Vracanie života do sveta skorumpovaného temnotou prebieha pri stĺpoch svetla. K slovu sa opäť dostáva Elika a po aktivovaní portálu začína v reálnom čase vychádzať slnko, rásť v okolí tráva, mení sa hudba spolu s ňou aj nálada a atmosféra celej lokality a vy cítite, že ste krajinu aspoň z malej časti zachránili.
Prince of Persia vychádza koncom roka pre PC, PS3 a Xbox360.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|