Monster Hunter je jednou z hier, ktorá sa stala bestsellerom v Japonsku, ale na západe nie a nie preraziť. Spolupráca medzi Sony a Capcom a investovaním niekoľkých miliónov do reklamnej kampane majú prelomiť ľady. „Tešíme sa na blízku spoluprácu s Capcom pri promovaní Monster Hunter Freedom Unite," povedal David Reeves, súčasný prezident SCEE. „Spojením úsilia oboch spoločností chceme napodobniť úspechy, ktorým sa tento titul teší v Japonsku."
Monster Hunter Portable 2G, ako sa táto hra nazýva v Japonsku, predala na domovskej pôde viac ako 3 milióny kópií. Kľúčom k úspechu je zahrať na strunu sociálneho aspektu multiplayeru. Hranie cez lokálne Wi-Fi a kooperácia s dvomi a viacerými hráčmi naraz u nás prakticky neexistuje a práve kvôli tomuto faktu je Monster Hunter v Japonsku taký fenomén.
David Reeves na akcii Captivate v Monacu v rámci svojej úvodnej reči spomenul, že veľkú skupinu demografie hráčov PSP v EU tvoria hráči mužského pohlavia vo veku 10 - 16 rokov, čo je vraj ideálna cieľová skupina pre Monster Hunter Freedom Unite.
Sony aj pre nich chystá špeciálne balenie PSP (na obrázku), v ktorom sa okrem strieborného handheldu a kópie hry bude nachádzať špeciálny skin, mäkký obal s motívom hry a kľúčenka. Príchod Monster Hunter Freedom Unite bude predznamenávať začiatkom júna demo verzia s tromi questami, ktoré môžete hrať sólo alebo spolu s ďalšími štyrmi hrámi.
Monster Hunter Freedom Unite vychádza 26. júna, zatiaľ si pozrite renderovaný trailer.