IL-2 STURMOVIK: BIRDS OF PREY |
IL-2 STURMOVIK: BIRDS OF PREY |
IL-2 Sturmovik, pojem, pri ktorom každý fanúšik leteckých simulátorov zbystrí pozornosť. Nekompromisný titul, ktorý nastavil latku realistických dogfightov poriadne vysoko, je doteraz neprekonaný v mnohých smeroch. O to prekvapivejšie bolo oznámenie ďalšieho pokračovania s podtitulom Birds of Prey určeného len pre konzoly. Môže si realistický simulátor po konzolových úpravách stále udržať svoju kvalitu? A naopak, môže takto orientovaná hra zaujať konzolových hráčov?
Jún 1940 - máj 1945, takmer 5 rokov vojnového šialenstva. Od Anglicka, cez Stalingrad, Sicíliu, Korziku, Bulge, až po Berlín. Len vy a vaša letka v niektorom zo spojeneckých okrídlených strojov. Dogfighty, bombardovanie, zbesilé nálety i boj o prežitie. To všetko zažijete v 20 príbehových misiách (po cca 10 minútach), ktoré bohužiaľ nie sú navzájom nijak extrémne previazané. Medzi jednotlivými úlohami ste svedkami (patetického) monológu o tom, koľko priateľov ste vo vojne stratili a ako často nad vami stála smrtka s vytetovaným nápisom „Druhá svetová vojna“ na ramene. Žiadna dynamická kampaň, žiadne vedľajšie postavy, žiadne dejové zvraty.
Grafický kabátik si na druhej strane vyžiadal daň v podobe občasného poklesu frameratu pod prípustné hodnoty. Najmä prelety cez dym, alebo scenérie s desiatkami strojov na oblohe dávajú konzoliam poriadne zabrať. Rovnako nepodarene pôsobí obrazovka s výpisom aktuálnych cieľov misie (ešte že sú väčšinou úplne primitívne) a mapou. Mapa je de facto nepoužiteľná, nedá sa na nej zoomovať a tak nejaká plánovanie, resp. kontrola pozícií neprichádza do úvahy. O nič lepšie na tom nie je ani HUD, zvolená farebná kombinácia má tendenciu splývať s prostredím, odlíšenie jednotlivých cieľov je úbohé.
Spomenúť treba ešte zvuky a hudobnú kulisu. Jedno i druhé si zaslúžia jednotku a najmä orchestrálny soundtrack z pera skladateľa Jeremyho Soulea (KOTOR, Oblivion) znesie najtvrdšiu kritiku.
Konzolový Sturmovik poteší všetkých, ktorí milujú vôňu leteckého benzínu a okrídlené stroje považujú za viac ako koníček. Tri naozaj odlišné obtiažnosti dovolia vyskúšať arkádové lietanie aj „realistický“ režim, ktorý na konzolách síce nemá konkurenciu, ale v prísnom svete PC simulátorov by sa mu zrejme veľa pozornosti neušlo. Všetci hráči bez rozdielu na to, či sa im na aute vyníma vedľa nálepky „powerfuel“ aj „simulátory nehrávam“ alebo či je ich najobľúbenejšou zimnou čiapkou letecká kukla s okuliarmi, budú pri Sturmovikovi kvôli jednej veci trpieť rovnakou mierou. Singleplayer kampaň je krátka, nezáživná, misie nudné, bez náznaku invencie a originality. A to sa na výslednej známke jednoducho prejaviť musí.
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox 360
PS3 PSP DS Vývoj: 1C Publishing EU / CENEGA / Gaijin Entertainment Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|