Forza 3 demo - telemetria, kokpit, deštrukcia |
Rozoberme si bližšie niektoré technické detaily Forza Motorsport 3 dema, konkrétne kokpit a deštrukciu.
Rozoberme si bližšie niektoré technické detaily Forza Motorsport 3 dema, konkrétne kokpit, deštrukciu a telemetriu
Môžeme zhodnotiť, že hrateľnosť je podľa dema takmer dokonalá - jazdný model znovu beží na 360 prepočítaniach za sekundu s prídavkom prepracovanej fyziky pneumatík a nemá chybu, rovnako AI sa ukázalo ako pekne vylepšené a grafika prostredí a vozidiel je posunutá o kategóriu vpred. Plynulých 60 fps nechýba. Ale oproti tomu kokpit a deštrukcia sú v deme dopracované len tak na 50 percent. Nevieme však aká verzia hry v deme vlastne je, či to je len staré demo z E3, alebo takmer finálna verzia hry. Takže sa to ešte môže pomeniť. Pozrime sa bližšie na aktuálny stav týchto elementov teraz:
Kokpit - nový, ale k dokonalosti mu ešte chýba
Kokpity sú veľkým krokom vpred pre sériu a to, že sú na každom zo 400 vozidiel je veľmi pozitívne. Ale aspoň podľa dema - kokpity nie sú dokonalé. Nedá sa povedať, že by boli škaredé, ale chýba im ešte krok k tomu, aby dosiahli kvalitu ostatných elementov hry. Polygóny tam sú, ale zrejme by to chcelo pár efektov, lepšie nadefinované materiály a hlavne doladenie samotnej dynamiky pohľadu.
Oproti Shiftu je pohľad viac statický hlava jazdca sa hýbe len minimálne a na kokpit máte menší rozhľad. Na druhej strane je väčší výhľad na cestu, ale možno by sa tu zišla možnosť nastavenia vzdialenosti od skla podobne ako to mal TDU aby si každý mohol nastaviť svoj štýl. Rovnako otáčanie hlavy pravou páčkou na gamepade je trochu obmedzené zvláštne zapracované. Musíte totiž držať páčku vpredu a mierne ňou pohybovať do strán, aby ste mali rozhľad a aj to je len v horizontálnej rovine s obmedzeným uhlom. Nemôžete sa pozrieť ani hore ani dole a riadiacu páku ani neuvidíte. Navyše sa pozriete dobokov už neuvidíte okno ale kompletný pohľad doľava alebo doprava. Z ďalších detailov si môžeme všimnúť síce kvalitne spracované ruky, ale záhadne nesiahajúce na prevodovú páku, čo robí pohľad trochu neprirodzený. Plný free look páčkou ala PGR by bol prirodzenejší.
Celkovo sa nedá sa povedať, že by kokpit hru zahanboval, ale stačilo by len trochu aby dosiahol vyššej kvality, uvidíme či sa tomu do finál verzie autori povenujú.
Vizuálna deštrukcia - prítomná, ale podobná ako minule
Forza prekvapivo dostala deštrukciu už v minulej Forze 2, žiaľ jej štýl si udržalo aj do Forzy 3. Zrejme je to mierne vylepšené ale základy ostávajú, teda pár ohnutých plechov, stratených nárazníkov, spätných zrkadielok, rozbitých skiel a zoškrabaných farieb. Tentoraz pribúda aj prevracanie vozidiel, keďže autori prepracovali každé vozidlo aj zospodu.
Deštrukcia vozidiel je v podobných hrách je stále podobá, firmy si pri licencovaných vozidlách nemôžu dovoliť výrazne viac ako predvádza Forza alebo aktuálne aj Shift, keďže napríklad nemôžu stratiť dvere, alebo rozbiť auto tak, že by mohlo ohroziť šoféra (jedine rally autá s vnútornou výstužou môžu napríklad otvoriť dvere). Niektoré firmy to nechcú vôbec alebo obmedzujú ešte viac. Preto sa často volí kompromis s nižšou deštrukciou na všetkých vozidlách.
Ale napriek obmedzeniam mohli autori viac prepracovať napríklad zoškrabané farby. Hlavne škrabance na napaintovaných vozidlách vyzerajú slabšie a textúry škrabancov sú z blízka až príliš lowres a vidieť, že je to len textúra (shadre by tomu pomohli). Oproti tomu na štandardne zafarbených vozidlách vyzerajú odreté farby celkom slušne a miestami aj realisticky. Viac už ukazujú obrázky.
Žiaľ tu už do final verzie zrejme ani nejaký výraznejší update neuvidíme.
Telemetria - ešte dokonalejšia
Zatiaľ čo vizuálne ničenie je len pre oko, pre hrateľnosť je dôležitejší dopad ničenia na jazdný model a ten je dosť dramatický. Môže sa vám pokaziť zavesenie kolies, prevodovka, motor, brzy a ďalšie detaily. Niektoré sa pokazia aj bez nárazu (hlavne ak máte manuálnu prevodovku a spojku) a niektoré pri menších alebo väčších nárazoch. Každá súčiastka má poškodenie od 0 po 100 percent a podľa toho sa aj správa.
Poškodenie a aj samotných chod vozidla nám ukazuje telemetria vozidla, ktorá je v hre podobne ako vo Forza 2 perfektne zapracovaná a replaye nám ju podobne ako v prvej hre ukážu. Ukážu detaily zaťaženia pneumatík, teploty, ich rýchlosť, parametre, preťaženie a aj detaily poškodenia jednotlivých častí vozidla. Viac už na videu.
Keď to celé zhrnieme, aj keby vnútorný pohľad ostal vo final hre mierne slabší a vizuálna deštrukcia len mierna, ostatné možnosti hry to hravo vynahradia a teda kvalitný jazdný model, prepracovaná komunitná časť s vylepšenými aukciami, hromadný predaj vlastnoručne napaintovaných vozidiel, k tomu samozrejme tunovanie, kariéra, nové typy závodných sérii, rozmanitejšia ponuka typov vozidiel, rozšírený multiplayer. Za dva roky autori pôvodnú hru prakticky prerobili a bude naozaj zaujímavé sledovať čo ponúkne vo finálnej podobe.
Recenzie prídu 8. októbra ráno.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Turn 10 Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|