DARKSIDERS |
DARKSIDERS |
Určite rozpoznáte dobrý guláš od toho zlého. V jednom i druhom sa nachádza množstvo prísad, ktoré bežne nachádzate v iných pokrmoch. Dobrý guláš vie tieto ingrediencie skombinovať tak, že jednak ako celok chutí výborne, ale zároveň si dokážete vychutnať každú samostatne. Darksiders od Vigil Games je presne takýmto „gulášom“. V tom najlepšom slova zmysle.
Po milénia vedú Nebo i Peklo vojnu, ktorá s príchodom ľudstva naberá na obrátkach. Prastará mocnosť zvaná Council sa snaží zabezpečiť rovnováhu medzi troma svetmi hrozbou vypustenia štyroch Jazdcov Apokalypsy. Jeden z nich, War (Vojna) sa stane svedkom apokalyptického stretu démonov a anjelov, pri ktorom ľudstvo nemá absolútne žiadnu šancu. Navyše War po prehratom súboji s mocným démonom prichádza o silu i o svoju česť, keďže jeho misia - udržať na svete rovnováhu - skončila fiaskom. O sto rokov neskôr je preto opäť vyslaný do úplne zničeného sveta, aby sa pokúsil obnoviť svoju predchádzajúcu moc a zistiť, kto za armagedonom stojí. Bude bojovať (ale aj spolupracovať) s démonmi i anjelmi, získa srdcia 4 mocných bytostí, vyskladá starobylý meč zo 7 stratených kúskov, aby v závere nenašiel len spravodlivosť, ale aj svoju pomstu. Príbeh má svoje čaro, keďže občas spolupracujete s oboma stranami, si nikdy nebudete príliš istí, komu môžete veriť a komu nie.
Od Darksiders samozrejme netreba čakať nejaké volenie medzi frakciami a plnenie úloh pre jednu, druhú alebo nebodaj tretiu stranu. Vo svojej podstate je hra lineárnou akčnou sekačkou, podobnou napríklad God Of War. Práve „sekanie“ je základnou ingredienciou nášho guláša. Gigantický meč v rukách Wara vnáša do radov nepriateľov strach a chaos a za jazdcom necháva širokú červenú stopu. Nižší démoni, mýtické bytosti, zombie, gigantický bossovia, anjeli, nebeskí bojovníci – to všetko sa vám postaví a to všetko skončí v malých, rozporcovaných kúskoch na zemi. Súbojový systém z počiatku využíva len rôzne kombinácie jedného tlačidla, neskôr sa však rozšíri o dve sekundárne zbrane, takže likvidácia oponentov dostane úplne iné rozmery.
Hoci možností hlavného hrdinu sú zo začiatku veľmi obmedzené, zvládnuť základnú ovládaciu schému dá trochu zabrať. Zbrane, používanie mágie, prepínanie medzi „gadgetmi“, premena na démona atď. – kombinácie sa síce po čase dajú zapamätať, no stále vás bude trápiť nutnosť chodiť do menu, aby ste miesto háku na d-pad namapovali pištoľ.
Správnym zakončením celého guláša je zmes korenia, v našom prípade tvorená systémom rôznych upgradov. Po celom svete sú poukrývané truhlice zväčšujúce Warovu životnú energiu a zásoby many. Primárna i sekundárne zbrane sa vylepšujú podľa toho, ako často ich používate a verte mi, že ich skutočne „párkrát“ použijete. Nájdené runové kamene dokážu navyše zbraniam priradiť plamenný útok, vysávanie života či inú užitočnú vlastnosť.
Obchodník Vulgrim vám okrem uľahčenia cestovania po svete rozdelenom do niekoľkých oblastí vďaka tunelom (zničené mesto, cintorín, púšť, temná veža) veľmi rád dovolí nahliadnuť do svojho zásob. Za pozbierané duše nakúpite nové kombá, ich účinnejšie verzie, kúzla (kamenné brnenie, plošné útoky), „lekárničky“ či vylepší ostatný zbraňový arzenál (pištoľ, bumerang). Vulgrim je navyše znalec histórie a tak ho veľmi zaujímajú rôzne artefakty. Tie sú dobre poukrývané po celom svete a obchodník nemá problém za každý veľmi dobre zaplatiť.
THQ sa nám chystá naservírovať to, čo v Vigil games navarili. Na stôl dostávate skutočnú lahôdku, bohužiaľ v popukanej a ošúchanej obednej súprave. Nie je to priamo vojenský ešus, ale rozhodne to má ďaleko od čínskeho porcelánu. Áno, hovorím o grafike, ktorá štýlom veľmi pripomína World of Warcraft a to najlepšie už má rozhodne za sebou. Pozerať sa na to rozhodne dá, niektoré modely dokonca občas svojou kvalitou prekvapia, ale v tomto prípade obsah vyhráva nad formou pomerne jednoznačne. Ešte horšie ako samotný vizuál pôsobí neustály tearing. Tvorcovia sľubujú patch (v dobe uverejnenia recenzie by už mal byť verejne dostupný). Mal byť určite zakomponovaný už do predajnej verzie.
Pochváliť treba dabing, najmä hlavný hrdina má správny tvrďácky a nekompromisný hlas. Hudba na pozadí takmer zaniká, no keď sa započúvate, nájdete v nej niekoľko príjemných motívov. Osobne som veľmi privítal, že v hre sa nachádza skutočne minimum quick time eventov, teda situácií, kedy musíte stlačiť správne tlačidlo v správny čas. V podobne orientovaných tituloch najmä súboje s bossmi vsádzajú práve na tento mechanizmus, pričom si hráči menej všímajú animáciu na pozadí a musí sa sústrediť na klikanie. Darksiders vám dovolí si tieto mäsiarske porcovačky vychutnať do sýtosti.
Fantasticky ochutený gulášik teda máme na stole. Zabudnime na menej podarené servírovanie a ostane nám výborná zmes kvalitných ingrediencií (že už sme ich predtým ochutnali v iných pokrmoch vôbec nevadí). Máme tu klasickú súbojovú časť, ktorú si zamilujú všetci akčne naladení fanúšikovia, za logické úlohy a adventúrne prvky by sa nemusela hanbiť ani séria Tomb Raider, no a upgrade postavy by zatienil nejednu slabšiu RPG. Jednoducho, delikatesa. A navyše, tento čistý šmak na strednej obtiažnosti budete degustovať najmenej 15 - 16 hodín, čo je takmer dvojnásobok konkurencie.
RECENZIE HRÁČOV |
8.5
|
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: THQ / CD Projekt / Vigil games Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|