Final Fantasy XIII-2 na obzore? |
Konferencia vývojárov GDC v San Franciscu privítala aj scenáristu Motomu Toriyamu, ktorý počas svojej prednášky rozoberal spätne vývoj Final Fantasy XIII, letmo prebehol budúcnosť série, ale zaspomínal aj na svoje začiatky.
Konferencia vývojárov GDC v San Franciscu privítala aj scenáristu Motomu Toriyamu, ktorý počas svojej prednášky rozoberal spätne vývoj Final Fantasy XIII, letmo prebehol budúcnosť série, ale zaspomínal aj na svoje začiatky.
Do Square nastúpil v roku 1994, v čase vydania FFVI. Vtedy sa zoznamoval s tímom, ktorý sa pripravoval pod vedením Sakaguchiho, Nomuru a Kitaseho spáchať FFVII. Jednotlivé pozície v tíme sa prideľovali na základe predloženia a podania vlastných nápadov počas internej prezentácie. Toriyamovi prischli vtedy cut-scény.
Prestrihové scény boli mimoriadne dôležité aj počas vývoja FF13. Autori sa k nim chovali ako ku krátkym príbehom, brali ich za animované filmy, čo sa samozrejme odrazilo aj na dĺžke vývoja. Toriyama vo svojej prezentácii ukázal metódu ich výberu, resp. integrácie do hry. Na začiatku bol celkový počet súbojov, ten sa rozdelil medzi lokality, čím vznikli časové medzery, ktoré vyplnili nejaké tie udalosti po troch až siedmych súbojoch.
Final Fantasy XIII sa vyvíjala so zámerom, že bude poháňaná prestrihovými scénami, čo po cca 10 hodinách hry môžeme len a len potvrdiť. Počas vývoja sa testovala na vzorkách ľudí v Amerike a Japonsku - obe krajiny pozitívne reagovali na súbojový systém, pričom Japoncom sa viac páčil príbeh aj postavy. To je aj jeden z rozdielov medzi západnými a japonskými hrami. Zatiaľ čo tunajší hráči sa chcú stotožniť s postavou, Japoncom vyhovuje sledovať dej z tretej osoby. Západné hry sú hrané z perspektívy hráča, japonské zase z perspektívy ovládaných postáv.
Toriyama odmietol kritiku absencie miest v FF13 s tým, že množstvo NPC a textu bolo zredukovaných, keď sa sústredili na vývoj postáv a monštrá. Možno sa aj vy pýtate, či by FF13 fungovala lepšie na otvorenejšom koncepte, Toriyama hovorí, že by to znamenalo viac slobody na úkor celkovej kvality, dĺžky vývoja a zvýšeného počtu prestrihových scén potrebných na rozpovedanie príbehu. A ten je vždy dôležitý a kladený na prvé miesto v akejkoľvek hre zo série FF. Inak to nebude ani v budúcnosti.
Yoshinori Kitase a Motomu Toriyama sa nechali počuť počas launchu FF13, že v závislosti od toho, ako sa bude predávať hra na západe visí aj otáznik nad priamym pokračovaním FF13-2! Len pripomeňme, že na západ expedoval Square Enix 3 milióny krabíc, aktuálne okupuje hra prvú priečku v UK (PS3 verzia s 54 % podielom predstihla xboxovú).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaje pomaly končia 137
- Decembrové hry 91
- Stalker 2 dostal sľubovaný prvý patch 311
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 21
- Kam sa stratil Xbox Series X? 80
- PS Plus predstavuje svoje decembrové tituly 33
- Light of Motiram vyzerá ako klon Horizon Zero Dawn 59
- Stalker 2 dostal druhý menší patch 169
- RECENZIA: Warcraft Remastered Battle Chest 28
- CD Projekt plánuje spraviť Witcher 4 väčší a lepší ako trojka 97 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Square Enix / Square Enix Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|