Komplikovaný vývoj Final Fantasy XIII

Square Enix otvorene priznáva absenciu jednotnej vízie a problémy v komunikácii medzi vývojármi počas vývoja svojej JRPG.

pridal spacejunker 18.10.2010 o 17:28 pod hry
Komplikovaný vývoj Final Fantasy XIII

HRY > NOVINKY >

Square Enix otvorene priznáva komplikovaný vývoj Final Fantasy XIII, absenciu jednotnej vízie, ale aj neorganizovanosť a problémy v komunikácii medzi jednotlivými oddeleniami.

Dvojica vývojárov Motomu Toriyama a Akihiko Maeda sa posťažovala a sypala popol na hlavu v rozhovore pre magazín Game Developer, informuje Eurogamer. Ak si pamätáte špičkový renderovaný trailer so scénami z intra, ktorý zadunel na E3 v roku 2006, tak v tej dobe nemali v Square Enix nič hrateľné a čo je horšie, iba niekoľko vývojárov z tímu trailer videlo ako víziu toho, čo chce firma s Final Fantasy XIII dosiahnuť. Toriyama a Maeda to označujú ako kameň úrazu a dôvodom mnohých rozporov (dizajnérskych aj personálnych).

Pôvodne bola Final Fantasy XIII vyvíjaná exkluzívne pre PS3, no Square Enix už od začiatku vedel, že cesta vedie k multiformátovému vývoju. Keď zhodil Microsoft bombu o tom, že hra sa dostane aj na Xbox360, nebolo takisto pravdou, že Square Enix začne pracovať na verziu pre zelenú konzolu až po dokončení PS3 verzie. S multiplatformovým vývojom sa vo firme zaoberali už dávnejšie a prechod na nový engine bol o to bolestivejší, že Square Enix chcel hromadne prejsť na novú technológiu, čo si pochopiteľne vyžiadalo čas na jej dokončenie. A kde nie je engine, nemôže vývoj napredovať.

Ďalším strašiakom japonského tímu bola odozva zo západu, kde sa už nenosia lineárne dobrodružstvá. „Vzhľadom na to, že úlohou Final Fantasy XIII bolo uspieť v celosvetovom meradle, nemohli sme tieto záležitosti ignorovať, pretože by mohli zásadne ovplyvniť budúcnosť celej série."

Týmto problémom obyčajne zabraňujú testy na vzorke náhodne vybraných hráčov, no focus testy sa uskutočnili neskoro, aby mohli nejako ovplyvniť vývoj. „Dokonca aj v pokročilej fáze vývoja sme sa nevedeli dohodnúť na kľúčových prvkoch hry," priznáva Toriyama a Maeda. A môžu za to problémy s komunikáciou a absencia jednotnej vízie.

Vývoj sa dostal do správnych koľají až s demom, ktoré bolo súčasťou Blu-ray filmu Final Fantasy VII: Advent Children. Hrateľná ukážka nebola úplne bežnou praktikou Square Enixu, až kým neprišiel príkaz zhora. Nakoniec sa ukázalo ako správny krok. Bolo vydané iba v Japonsku (dalo sa importovať), ale bolo kľúčové pre tím. Vývoj od vtedy napredoval míľovými krokmi, autori si uvedomili, čo musia dokončiť a produkcia stúpla natoľko, že boli do jedného dodržané všetky termíny, dodáva Toriyama a Maeda.

Napriek všetkému Final Fantasy XIII dokázala na celom svete predať 5,5 milióna kópií (údaj z marca 2010) a v našej recenzii si odniesla skvelé hodnotenie 9/10. Square Enix sa tento rok sústreďuje výhradne na handheldy, ďalším veľkorozpočtovým titulom je Final Fantasy Versus XIII.





Páči sa mi!

Zaradené pod: microsoft, xbox






PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Square Enix / Square Enix
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. marec 2010
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29895)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk