El Shaddai - dojmy z hrania |
Nadýchaný, náladu meniaci stánok bielej farby lákal nielen peknými babami, ale aj mysteriózno-abstraktnou akciou.
Nikto by to na nenápadnú hru v nadýchanom stánku UTV Ignition, ktorý konštantne menil náladu farbou reflektorov, nepovedal, že môže vychádzať zo Starého zákona a zároveň zaujať výtvarným štýlom natoľko, že jednoduchosť hernej mechaniky a konštantná zmena gameplayu je braná ako súčasť abstraktnej prezentácie.
El Shaddai: Ascension of the Metratron je 3rd person akciou, vychádza z apokryfickej Knihy Enoch a rozpráva príbeh obyčajného človeka na začiatku vojny medzi Nebom a padlými anjelmi. Spočiatku nemá žiadne schopnosti ani nedisponuje žiadnymi silami, no jeho osud ho predurčuje robiť veľké veci ako zabrániť záplave nariadenej Nebom, aby odplavila hriechy anjelov z ríše ľudí.
Hrdina má mnoho mien, ale jeho prvým bolo Enoch, otvára intro Lucifel, rozprávač neobyčajného príbehu a spoločník odvážnej postavy. Z toho, čo sme vyčítali z dema, bude Lucifel sledovať každý krok Enocha a podávať osudy retrospektívne. Neobyčajnosť rozprávania spočíva v prerušovaní akcie. Boj sa zastaví, Lucifel vstúpi na scénu a vedie svoj monológ, na konci ktorého luskne prstami a bitka sa znovu rozbehne.
Úvodná časť El Shaddai sa hrá ako každá iná hack'n'slash akcia s tým rozdielom, že bojujete so zbraňami ukradnutými, vytrhnutými a zhmotnenými od nepriateľov. Prví padlí anjeli sú vyzbrojení zvláštnou energetickou obojručnou lukopijou. Súbojový systém je veľmi jednoduchý, ba až primitívny. Kombinujú sa iba dva údery, blok a špeciálny útok. Ovládanie dokonca nevyužíva všetky tlačítka gamepadu.
Boje sú vždy uzavreté v arénach, z ktorých cesta vedie von až po eliminovaní všetkých nepriateľov, medzi ktorými sa mihol aj nemotorný obor. Ak sa zmocníte jeho štítu, Enoch si z neho spraví rukavice a s nimi dokáže prišpendliť kohokoľvek k zemi a zoslať naňho aj blesky. S každou zbraňou sa otvárajú nové možnosti boja a využívanie slabých miest nepriateľov.
Druhá časť El Shaddai kompletne mení dynamiku hry, akcia sa mení na plošinovku a tá navyše zmenou podnebia v hre mení aj chovanie prostredia. Plošinky sa prepadávajú, z hlbín vás hore vynášajú príbojové vlny a keď v prostredí zapadne slnko a príde vietor, musíte skákať s milimetrovou presnosťou nad priepasťou. Záverečná časť dema neskrývala vôbec žiadne prekážky, ale na pozadí vitráží s vyobrazenými bohmi sme vyskákali hore, kde na nás čakal súboj s bossom – dvomi bravmi s krvou v očiach. K samotnému súboju však nedošlo, demo v najlepšom skončilo.
El Shaddai za abstraktný výtvarný štýl a aj abstraktnú hrateľnosť získala na TGS ocenenie Future Game of the Show. Štvorročný projekt sa dostane v Japonsku na trh koncom tohto roka, u nás až v priebehu budúceho.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PS3 Vývoj: Ignition Entertainment / UTV Ignition Entertainment Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|