Epic naznačil budúcnosť grafiky |
Epic na aktuálnej DICE konferencii priblížil kam ná ešte grafické možnosti čipov pustia a do kedy sa bude dať grafika vylepšovať. Ukázal aj nároky ich Samaritan dema.
Epic na aktuálnej DICE konferencii priblížil kam ná ešte grafické možnosti čipov pustia a do kedy sa bude dať grafika vylepšovať. Ukázal aj nároky ich Samaritan dema. Celé si to môžete pozrieť v zázname konferencie:
Epic v prezentácii uviedol zaujímavé fakty ako to, že oko má stratovú kompresiu, 5 miliónov farebných receptorov a 120 miliónov monochromatických receptorov. Fyziologicky sa teda oko rovná 30mpx kamere, s tým, že framerate sa stáva nezachytiteľným až po rýchlosti 72fps. Čo sa týka najvyššieho rozlíšenia aké potrebujeme to je 2560x1600 pre HDTV / tablety s 30 stupňovým uhlom videnia, 8000x4000 rozlíšenie napríklad obraz s 90 stupňovým uhlom videnia. Pričom práve rozlíšenie bude tým čo povie nutnosť finálneho výkonu, pri 8000x4000 to je 20-40 miliárd polygónov za sekundu.
Pre zaujímavosť grafika v roku 1993 v doomovi potrebovala len 10mflops výkon, v 1998 to bol 1glops na Unreale, Samaritan to znovu zvýšil na 2.5tflops. Ale ním to ešte nekončí, pre skutočnú filmovú kvalitu nasvietenia, dymu, hmly, pokožky bude potrebný ešte jeden stupienok vývoja. Bude to za hranicou 5000tflops čo je asi 2000 krát viac ako dnešný výkon grafických kariet. Takže dovtedy sa ešte môžeme tešiť na postupný nárast kvality grafiky. Pri aktuálnom tempe túto hranicu môžeme dosiahnuť do niekoľkých rokov.
Zaujímavý fakt k budúcim konzolám vyplynul z nárokov Samaritan dema, ktoré potrebuje na svoj bez 10 xboxov, a keďže nový xbox má mať okolo 6krát vyšší výkon vyzerá, že ho v 1080p nespustí, možno skôr v 720p na ktorý bude potrebovať 4.4 krát vyšší výkon. A to je stále len Unreal Engine 3.
Epic sa obzrel aj po budúcnosti, kde už teraz sú čipy na pokraji fyzikálnych možností a pod aktuálnymi 22nm už to pôjde veľmi ťažko. Do búducnosti budú podľa nich stavané čipy na seba do výšky, nie len jedna úroveň ako teraz. To umožní 10 tisíc násobný nárast výkonu. Je tam ale ešte druhé obmedzenie a to obmedzenie teplom, toho sa ale ešte nemusíme báť, keďže limit je 10 na 27 za aktuálnymi čipmi, čo umožní Moorovmu zákon zvyšovania rýchlosti platiť ešte 127 rokov.
Ako víziu do budúcnosti vidia rozširovanie do motion možností, hlasových možností, ale aj cloud systémov ako Gaikai a OnLive.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 316
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >