Quantic Dream rozplakal robota |
Zatiaľ je predčasné jasať, autori Heavy Rain neukázali novú hru, ale technológiu, aká ju bude poháňať.
Quantic Dream na GDC v San Franciscu predviedli novú technológiu, ktorá bude poháňať ich novú hru. Technologické demo Kara je len konceptom, žiadnou hrou, aj keď nie je vylúčené, že ďalší projekt nebude mať nič spoločné s umelou inteligenciou, dušou v stroji a vytvorenými bytosťami s vlastnými emóciami, témami tak blízkymi pre Davida Cagea.
Po dokončení Heavy Rain začal Quantic Dream pracovať na malom prototype, ktorý mal nastoliť cestu ďalšej tvorby tohto parížskeho štúdia. Pôvodne malo ísť o technológiu pre budúcnosť, ale autori zistili, že sa dá aplikovať aj na PS3, povedal Cage v rozhovore pre GameTrailers.
V Kara ste svedkom výrobného procesu umelej bytosti, ktorá finálnym testom počas montáže neprejde.
Nie sú však emócie ako emócie. Quantic Dream pre potreby dema vyskúšali pred kamerami až 80 hercov, než našli ideálneho kandidáta na stvárnenie umelej bytosti objavujúcej v sebe ľudskosť. Karu si zahrala mladá americká herečka Valorie Curry (mohli ste ju vidieť v TV seriáloch Veronica Mars, CSI: NY). Prečo pôsobí až tak desivo živo, prečo aj tie slzy vyzerajú tak, že nie sú hrané a pohyb pier nie je závislý od reči, akou postava hovorí?
Na rozdiel od Heavy Rain je u herca snímaná tvár, celé telo a zaznamenaný hlas súčasne, podobný princíp bol použitý aj v Uncharted. Na hercove telo je pripnutých 90 bodov, ktoré potom sleduje 65 kamier. To však nie je všetko. „Dlho sme pracovali na osvetlení a na tom, čomu hovoríme Complex Shaders, čo je reakcia materiálov na svetlo podľa toho, z čoho sú vyrobené.“ vysvetľuje Cage.
Quantic Dream venovali pozornosť aj skin shaders a špeciálnym efektom. „Ľudia budú prekvapení, čo všetko ešte PlayStation 3 dokáže.“ A to Kara predvádza iba polovicu noviniek vložených do nového enginu. Len pre úplnosť treba dodať, že tento koncept je rok starý.
Cage sa pri vytváraní techdema nechal silne inšpirovať dielom Singularity is Near od Raya Kurzweila. Ukážka však nie je určená iba pre demonštráciu technológie, ale aj poďakovaním fanúšikom, ktorí si Heavy Rain užili.
Cieľom Quantic Dream je stále vytvárať hry s hlbším zmyslom pomocou emócií pre dospelé publikum. Aká bude ďalšia hra, sa môžeme len dohadovať, svoje miesto si v nej nájde určite Valorie Curry, ale kde sa bude odohrávať a o čom bude, to vie zatiaľ iba Cage.
„Podobnú otázku sme si kládli aj po dokončení Casting dema: vyzerá výborne, ale akú hru z neho vytvoríme?“ To bolo pred siedmymi rokmi a v roku 2010 debutovala adventúra Heavy Rain. Dúfajme, že na novú hru nebudeme čakať dlhých päť rokov, ale že bude ohlásená na E3.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 424
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30 zobraziť viac článkov >