Cesta nového Carmageddonu |
Značka Carmageddon nám po 12 rokoch vstáva z popola a aj vy ste vďaka Kickstarteru mohli byť pri tom.
Dvanásť rokov uplynulo od posledného prírastku do rodiny Carmageddon. TDR2000 vyšiel v roku 2000, no nestáli za ním už pôvodní tvorcovia, ale austrálske štúdio Torus Games, pre ktoré to snáď bola aj posledná poriadna hra. V roku 2011, po odkúpení práv na značku od Square Enix Europe, sa ku hre opäť dostali pôvodní autori z britského štúdia Stainless Games a okamžite sa pustili do vzkriesenia hry, ktorá ich preslávila.
Ich Carmageddon: Reincarnation však nie je prvým pokusom o štvrtú časť v sérii. Finančná správa v roku 2003 odhalila vývoj štvrtej časti, za ktorou vtedy stálo štúdio Visual Science. Zaniklo v roku 2006, no môžete ho poznať napríklad vďaka Formula 1 98 a niekoľkým konzolovým portom. Ku Carmageddonu si pričuchli ešte v jeho ďalšej inkarnácii - Carmageddon TV pre najhoršie predávaný handheld vo videohernej histórii - Gizmondo. Oba pokusy priniesť pokračovanie zo slávnej série však dopadli neúspešne. Handheldovú verziu v roku 2005 zrušili a vývoj štvrtej časti v tom istom roku pozastavili po zlúčení vydavateľov SCi a Eidos. Neskôr hru úplne zrušili.
V roku 2011 Stainless Games na oficiálnej stránke hry uverejnili prvé informácie o hre. Vývoj bol v skorej predprodukčnej fáze, no fanúšikom ponúkli zopár artworkov a konceptov. Už od začiatku však bolo zrejmé, že hra bude skôr návratom ku koreňom, ako modernou evolúciou a možno aj preto sa od začiatku plánovala distribúcia len cez kanály digitálnych distribútorov na PC. V roku 2012 sa už ľady pohli výraznejšie okrem dátumu vydania (február 2013) sme sa dočkali aj informácie, že autori sa pokúsia časť vývoja zafinancovať vďaka fanúšikom cez crowdfunding projekt Kickstarter.
Cieľom autorov bolo vyzbierať 400.000$, čo by im zabezpečilo ďalší vývoj. Odmeny boli rôzne, od hry na Steame, po párty s vývojármi. Postupne však pridali aj DRM free verzie a aj verzie distribuované cez čoraz populárnejší GOG.com. Pri tejto príležitosti práve na GOGu vydali aj prvú časť spolu so Splat Packom. Finančne by mala pomôcť aj mobilná verzia prvej hry na Android zariadenia a iVeci, ktorej by sme sa mali dočkať v treťom kvartáli tohto roku. Prvých 24 hodín po vydaní bude hra pre všetkých zadarmo.
Vyzbierať požadovanú sumu sa autorom podarilo so slušným predstihom. Zostávalo im ešte 10 dní do ukončenia projektu a nevyzeralo to tak, že by fanúšikovia prestávali prispievať. Peniaze navyše však tiež mali padnúť na úrodnú pôdu. Autori vypočuli aj menšinových fanúšikov a jedným z ďalších cieľov bolo 650.000$ na vývoj portov pre Mac a Linux. Ak by sa podarilo vyzbierať 750.000$, tak PC hráči sa mohli rešiť na podporu split-screen multiplayero a co-opu.
Dnes v noci projekt na Kickstarteri skončil a 15.736 fanúšikom sa podarilo vyzbierať 625.143$. Číslo predčilo pôvodné očakávania, no na ďalšie vytyčené ciele to bohužiaľ nestačilo. Netreba sa však obávať. Časť z peňazí vyzbieraných navyše tak autori prepijú a zo zvyšku predsa len zapracujú na portoch pre Mac aj Linux a v hre sa nakoniec dočkáme aj split-screenu a co-opu. Len na niektoré veci, pravdepodobne na porty, si budeme musieť počkať o niečo dlhšie. Pravý Carmageddon sa pomaly vracia a s ním aj Max Damage a Die Anna, aby v Eaglovi a Hawkovi preriedili rady chodcov a rozpútali automobilovú apokalypsu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 321
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Stainless Games Štýl: Akcia / Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|