LittleBigPlanet Vita je hitom už teraz |
Takmer finálna verzia potvrdzuje, že prichádza hra, ktorá môže nakopnúť predaje handheldu.
Vracať sa k slovám, že Vita sa nepredáva, nemá veľké hry a tých malých sa objavuje poskromne, ale o to sú zaujímavejšie (napr. Sound Shapes), by bolo zbytočné tak ako povedať, že LittleBigPlanet Vita je tým najlepším, čo handheld zápasiaci s predajmi môže postretnúť. Veľká značka s prísľubom nekonečného prísunu levelov, mimoriadne vyladenej infraštruktúry a online komunity, má obrovský potenciál stať sa zásadným titulom a nakopnúť predaje Vity.
Nedávno sa nám dostala do rúk takmer finálna verzia s kampaňou a funkčnými všetkými prvkami. Od testovanej bety, v ktorej sme sa zaoberali editorom a sociálnymi funkciami, sa zmenilo pramálo. LittleBigPlanet Vita vzniká u autorov, ktorí mali na svedomí iba kostýmy pre PS3 verziu hry. Dalo by sa povedať, že žiaci prekonali majstrov. Tarsier a Double Eleven oživili do tých najmenších detailov temný lunapark ako vystrihnutý z rozprávok Americana McGee. Na displeji handheldu hra vyzerá dokonca lepšie ako jej sestry na PS3. Čaru svetu v kartónovej krabici od topánok prepadáte okamžite. Ak ste už niektorú z hier LBP hrali, môžete ignorovať rady tutorialu a doslova im ujsť. Hra sa tomu prispôsobuje.
Bez kompromitovania ovládacej schémy sa autorom podarilo zakomponovať do verzie pre Vita aj dotykové ovládanie. Čo je najlepšie, že je úplne prirodzené a keď po vás chce, aby ste zasunuli ťukaním na displej plošinky a uvoľnili Sackboyovi cestu, nepremýšľate nad tým. Urobíte to. Priame ovládanie tlačítkami a manipulácia s prostredím dotykom sa dopĺňajú navzájom, takže si nepotrebujete v novej pasáži zvykať na to, že teraz budete mačkať iba tlačítka.
V leveloch sú objekty určené pre dotyk zvýrazené farbou a animovanými linkami - stehmi. Modré bloky zasúvate, zelené zase vytláčate zo zadného panelu. To platí aj pre iné mechanizmy, ktoré potrebujú vaše prsty, aby ste ich natiahli alebo zatočili. Aj vďaka skvelo navrhnutým levelom plných bláznivých pascí a poschovávaných bublín s nálepkami do editora, hltáte jeden level za druhým.
Popri celých leveloch zložených z viacerých úrovní hra obsahuje aj celú kopu minihier. Hneď druhý svet vás zavedie do automatovej herne a nájdenými kľúčmi si odomykáte rôzne minihry, kde prekonávate skóre. Či už udierate Sackboyov po hlavách alebo skáčete cez diery, jedno majú spoločné, sú silno návykové. Zatiaľ nám robí obavy iba jediné. Pôvodná kreatívna idea je utlačená do úzadia rebríčkami s najvyšším skóre. Stále tu máte objekty, ktoré treba vytapetovať správnou nálepkou a tak sa dostať k bonusom, ale oproti predchodcom je ich strašne málo.
V prvý jesenný deň, 21. septembra, si treba dať pozor, vychádza LittleBigPlanet Vita.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS Vita
Vývoj: SCEE / Tarsier / Double Eleven Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|