Hra vytvorená počas 48 hodín |
Počas celosvetovej víkendovej akcie Global Game Jam vzniklo 3248 hier, jednou z nich je aj ultra krvavá návykovka Oh My Heart.
Pripomína obľúbené porcovanie ovocia, no nezdieľa s Fruit Ninja žiadnu nevinnosť. Namiesto banánov a kiwi sa porcujú malé potvorky snažiace sa vyliezť hore a explodujú v zhluku pixelov, keď na ne zhodíte bombu. Na displeji strieka krv z desiatok telíčok, vy zbesilo beháte prstom po displeji a neviete sa jej nažrať.
Volá sa Oh My Heart a bola spolu s ďalšími 3248 hrami vytvorená počas víkendovej akcie Global Game Jam, ktorá sa konala 25. - 27. januára na 319 miestach v 63 krajinách sveta.
Počas 48 hodín, bez žiadnej prípravy.
Tesne pred začiatkom samotného programovacieho maratónu je registrovaným tímom odhalená spoločná téma. Tento rok šlo o zvukovú stopu zachytávajúcu tlkot srdca. Od zadania témy sa môžu tímy vrhnúť do práce. Podmienkou Game Jamu je, aby všetky “assety” vznikli priamo na mieste, vrátane hudby aj grafiky.
“Teoreticky je možné mať pripravený nápad aj dopredu a na mieste ho len realizovať a nejakým spôsobom ho napasovať na tému,” vysvetľuje Ján Ilavský, jedna polovica skupiny náruživých vývojárov združujúcich sa pod menom Hyperbolic Magnetism (a priatelia).
“Takto môže na prvý pohľad pôsobiť aj naša posledná hra, ale opak je pravdou. V skutočnosti sme tam šli len s jedinou predstavou a tou bolo, že hráč bude vytvárať bomby dlhým stlačením prsta na obrazovke.”
Čo je ešte kurióznejšie na Oh My Heart, že päť členný tím po prvýkrát pracoval s grafikom, ktorého špecializáciou je užívateľské rozhranie a na tvorbe hier sa nikdy nepodieľal. “Bez ohľadu na veľkosť firmy, z ktorej vývojári pochádzajú, prináša takýto game jam hlavne kopec zábavy a nových skúseností.” A Hyperbolic Magnetism v rôznom zložení vyhľadáva takéto eventy.
“V podstate až teraz mám pocit, že sme konečne našli spôsob, ako k tvorbe pristupovať v takto obmedzenom čase a pritom vytvoriť niečo zmysluplné,” naráža na skúsenosti s tvorbou v krutom termíne, ktorý nevyžaduje len plnú koncentráciu, ale aj jasnú víziu so sústredením sa na tie najdôležitejšie veci. Ilavský neodporúča venovať čas programovaniu vlastných nástrojov na mieste, ale využiť dostupné a všetko vsadiť na gameplay.
“Pred dvoma rokmi sme ako blázni programovali v čistom C++ a OpenGL, čo sa na takéto šprinty príliš nehodí. Dnes používame radšej nejaké frameworky, aby sme sa mohli sústrediť viac na samotnú hru.”
Nápad, skúsenosti a šťastie sú základnými ingredienciami pre úspešné dokončenie projektu, je tu však ešte jedna premenná: “Na mieste je možné byť nepretržite celých 48 hodín, ale z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že sa to príliš neoplatí. Ak sa človek dobre nevyspí, ďalší deň je produktivita, samozrejme, takmer nulová.”
Oh My Heart v podobe, v akej ju nájdete na App Store za 0,89 eur, potrebovala ešte ďalšie ladenie a drobné zásahy do kódu.
V rámci pražského Game Jamu, ktorý sa už konal po tretíkrát, sa vyhlasovali aj ceny za najlepšiu hru, Oh My Heart získala tretie miesto, no ako jediná zo siedmich projektov bola publikovaná a dotiahnutá do finálnej formy v tak extrémne krátkom čase.
Všetky hry vrátane víťazného projektu Detachment si môžete stiahnuť zo stránok Game Jam.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
Mobil
Vývoj: Hyperbolic Magnetism Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|