Hru, ktorú si nezahráte ani o 2700 rokov |
Víťazom Game Design Challenge je hra schovaná v nevadskej púšti, ktorá nie je určená pre túto ani nasledovné generácie.
Hra pre niekoho, tak nazval víťazný projekt Game Design Challenge jeho tvorca Jason Rohrer, ktorý v poslednom, desiatok ročníku súboja herných dizajnérov svojim nápadom tromfol aj také mozgy ako Will Wright či Harvey Smith.
Game Design Challenge tvorí už tradične program Game Developer Conference, ktorá sa konala v uplynulých dňoch v San Franciscu, jej cieľom je postaviť proti sebe etablovaných dizajnérov a vyzvať ich, aby navrhli hru podľa abstraktnej témy. Tohtoročnou témou bola “Posledná hra ľudstva”.
Jason Rohrer sa neuspokojil iba s teoretickým návrhom, ale ju aj zrealizoval. Jeho idea je rovnakým dielom šialená aj geniálna zároveň. A Game for Someone bola totiž navrhnutá tak, aby ju nikto najbližších sto alebo tisíc rokov nehral.
A Game For Someone je stolová hra s figúrkami a herným plánom o rozmeroch 45 x 45 cm vyrobených z titanu. Pravidlá, ktoré nechal vygenerovať na počítači, aby nevedel, ako sa hrá, vytlačil na papier, ktorý potom vložil do hermeticky uzatvorenej sklenenej nádoby a to všetko zakopal v titánovej krabici niekam do Nevadskej púšte.
Nikto nevie, ako vyzerá a ani ako sa A Game for Someone hrá. Ani jej tvorca.
Rohrer počas predstavovania finalistov Game Design Challenge rozdal stovky obálok obecenstvu, v ktorých sa nachádzalo 900 náhodných GPS koordinátov, informuje Polygon. Celkovo ich je okolo milióna. Ak by ste sa rozhodli hľadať zakopaný herný poklad, zabralo by vám to 2700 rokov (v prípade, že jeden koordinát by ste skontrolovali za deň).
Hodenú rukavicu okamžite zodvihli geo cacheri, ktorí sa pokúsia A Game For Someone nájsť.
Rohrer sa pri tvorbe A Game For Someone nechal inšpirovať veľkými staviteľmi katedrál, ktorí do nich nikdy nevošli, pretože sa nedožili ich dokončenia.
Rohrer za svoj nápad vyhral pozemok s rozlohou 4000 m2 na Mesiaci. Nie je to jeho prvá výhra, už v roku 2011 si odniesol prvú cenu za hru, ktorú môžete hrať iba raz, potom ju musíte posunúť ďalšiemu hráčovi.
Na podobnej idey ako Game Design Challenge fungujú rôzne hackatony či víkendové maratóny v programovaní ako Game Jam.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >