PRIHLÁS

X-Com takmer neexistoval - dvakrát!

Taktická séria zameraná na konflikty s mimozemšťanmi mala dva razy na mále. Julian Gollop spomína na ťažké začiatky.

pridal uni 3.4.2013 o 10:44 pod hry
X-Com takmer neexistoval - dvakrát!

HRY > NOVINKY >

Séria X-Com priniesla kolekciu obľúbených stratégií, zaznamenala vysoké predaje a zisky a pritom dvakrát hrozilo, že  nikdy nevznikne. O ťažkých začiatkoch hovorí Julian Gollop na portáli Eurogamer.

Gollop ponúkol pôvodný X-Com spoločnosti Microprose, ktorá odporučila určité zmeny a požadovala spísanie dokumentácie k hre. To bolo prvý raz, keď bol titul ohrozený. Gollop pripravil 12 strán s podkladmi, pričom nikdy predtým nič podobné nepísal. V Microprose však nechápali, ako hra funguje a tak bola nutná osobná návšteva, kde sa sypalo množstvo otázok. Dokumentácia bola považovaná za zlú a od Gollopa bolo požadované, aby hra vyzerala ako jeho predošlý titul, Laser Squad, inak bude okamžite zrušená. Steve Hand tiež označil  druhy mimozemšťanov za nudné. Napokon ale bola pohroma odvrátená a Micropose podali pomocnú ruku.

Ďalšia záhuba hrozila od Spectrum Holobyte po kúpe Microprose v roku 1993. Po zhliadnutí projektov vo vývoji sa zbežne pozreli na X-Com a prosto označili, že sa im nepáči a požadujú jeho zastavenie. X-Com bol oficiálne zrušený. Pete Moreland, Adrian Parr a Paul Hibbard z Microprose sa však stretli a rozhodli vo vývoji pokračovať, pričom to ani neoznámili Spectrum Holobyte. Kontrakt s Microprose bol dohodnutý na 18 mesiacov, napokon sa vývoj natiahol na 30 mesiacov. V období Vianoc v roku 1993 bol však stav hry veľmi zlý. Obsah bol pripravený, ale problém bol s hrateľnosťou. V posledných troch mesiacoch si práce na hre vyžiadali veľa námahy a obetovaných hodín, aby bola úspešne dokončená.

Séria X-Com pokračovala do roku 2001, no zhoršovala sa kvalita a reputácia. Gollop však oceňuje prácu Firaxis na novej hre XCOM, ktorá vznikla po takmer desaťročí a vzkriesila sériu, ako keď fénix povstane z popola. XCOM z roku 2012 nesie znaky pôvodnej hry a súčasne je iný a svieži. Po dvadsiatich rokoch od vzniku prvej X-Com hry sa podľa Gollopa séria konečne opäť uberá správnym smerom.





X-Com takmer neexistoval - dvakrát!  X-Com takmer neexistoval - dvakrát!
Páči sa mi!






PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: 2K Games / Firaxis
Štýl: Stratégia / Ťahová
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 12. október 2012
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Hlasitosť dialógov bluray (4)
Zdar, prosím vás existuje nejaké riešenie ako zvýš...
|Switch 2 vs. steam deck oled (4)
Mám takú dilemu vlastním Switch OLED mám tam dosť ...
|Sony inzone buds (1)
Ahojte, máte niekto skúsenosti so Sony inzone buds...
|Steam deck oled - potrebujem p... (4)
Zdar chcel by som si objednať Steam deck, ale chce...
|Ryzen 7900x vs 9700x ? (1)
zdravím vospolok, prosím vás mam momentálne dilem...
|Sector hraje ... (124932)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Filmy filmy filmy film... (47136)
O filmoch. Hádam chápete....
|Screenshots (62211)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo ma dnes potešilo ... (43225)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Off-topic (135128)
Čokoľvek, čo budete chcieť povedať, možete spraviť...
|Svet, ukrajina, vojny ... (37530)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk