CASTLEVANIA: MIRROR OF FATE

CASTLEVANIA: MIRROR OF FATE

8.0

Belmontovci na ťahu

Recenzia na 3DS verziu

Séria Castlevania sa snažila vrátiť ku koreňom hrateľnosti už niekoľkokrát. Reboot v podobe Lords of Shadow bol dostatočne kvalitný a priniesol svet, na ktorom sa oplatí postaviť ďalšie diely. Nečakane sa Španieli z MercurySteam rozhodli pre dvojaké pokračovanie – priame v podobe Mirror of Fate pre 3DS a číselné (Lords of Shadow 2) pre PS3 a Xbox360.

Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate sa odohráva po udalostiach Lords of Shadow, no postupne sa konvolútny príbeh rozšíri do rozličných časových období. Bleskový prológ núka možnosť hrať za Gabriela Belmonta a potom sa dianie posunie o 57 rokov vpred. Intro vás rýchlo zoznámi s tromi generáciami Belmontovcov: Gabriel je pasé, jeho syn Trevor sa stratil v hrade a prvý akt hráte za Simona, jeho syna.

Spočiatku sa vám mýlia jednotlivé generácie aj postavy, scenáristi ich miešajú a nesledujú líniu v chronologickom duchu. V trojici aktov sa dostanete k trom odlišným mužom: Simon Belmont, Alucard a Trevor. Je pútavé sledovať, ako jednotlivé akty pôsobia samostatne, ešte viac potešia v neskorších fázach hry, kde sa dopĺňajú a prelínajú. Príbeh je dobre poskladaný, pozornosť v putovaní udrží a nečakane vás napadne niektorými momentmi či postavami v príbehu. Neprediktívne rozprávanie je vítané.

Castlevania: Mirror of Fate
Castlevania: Mirror of Fate Nepriatelia bojujúci zo vzduchu či za prekážkami sú pekne nepríjemní a pod 30 sekúnd nepadnú.
Nepriatelia bojujúci zo vzduchu či za prekážkami sú pekne nepríjemní a pod 30 sekúnd nepadnú.


Castlevania: Mirror of Fate Blokovať vedia šikovne aj protivníci, niekedy oveľa častejšie ako sa pokúšate vy.
Blokovať vedia šikovne aj protivníci, niekedy oveľa častejšie ako sa pokúšate vy.


Castlevania: Mirror of Fate Útoky zo vzduchu sú účinné, od šiesteho-siedmeho levelu sa núkajú skvelé ničivé kombá.
Útoky zo vzduchu sú účinné, od šiesteho-siedmeho levelu sa núkajú skvelé ničivé kombá.





Štart Mirror of Fate nie je chytľavý ako by si poniektorí želali – a pokiaľ máte pôvodné 3DS, azda budete bojovať aj s menším hlavným displejom, na ktorom sa odohráva veľkolepá animácia. Radím vydržať aspoň 15 minút, potom už Castlevania chytí a nepustí. Má šikovne zostavený prológ, ktorý vás učí prvé triky a definitívne presvedčí, ako sa novinka hrá i vyzerá. Ak vypnete 3D, ostane klasická 2D akcia s nádherne renderovanými pozadiami, no hýbať sa môžete (väčšinu času) vľavo a vpravo. Je to výborné riešenie, pohyb v priestore by nemusel byť intuitívny a skôr sa sústredíte na skoky. Paleta pohybov je široká – skákanie, krčenie, kotúle, blokovanie úderov. Aj malý zložitejší pohyb si žiada kombináciu tlačidiel (L/R/A/B) s pohybom do strán.

Boj pripomína spočiatku God of War, ale opak je pravdou, to si Kratove epické hry požičali boj s reťazami, ktoré mala Castlevania dávno predtým. Dva základné údery – rapídne údery tlačidlom Y, plošné cez X – vám vystačia na prvú hodinu . Ich spájanie ústi do silnejších úderov a najmä finišov, pri ktorých nepriateľ začne na pár sekúnd svetielkovať a vy sa doň môžete pustiť cez QTE. Našťastie neprichádzajú príliš často, aby sa zunovali – o to viac oceníte možnosť efektného zakončenia. Súbojový systém je premakaný, poteší aj získavanie nových úderov pri postupe na vyšší level (deje sa automaticky, netreba si vyberať ťahy vo vývojových stromoch, automaticky dostanete, čo vám patrí); slúži ako motivácia na eventuálne vrátenie sa do minulých lokalít.

Občas si boje vypomáhajú aj klasickým uzatváraním lokalít – hra na vás rada vrhne celú presilu nepriateľov a pokiaľ sa ich všetkých nezbavíte, zlatožlté glyphy vás jednoducho nepustia ďalej. Chvíle s bossmi sú vhodne rozložené do putovania v jednotlivých aktoch, nenasledujú zbytočne skoro po sebe, objavia sa cca po dvoch-troch hodinách, aby vyskúšali vaše nadobudnuté skúsenosti. Prakticky každý súboj s bossom si zakladá na používaní odlišných úderov. Raz sa ukrývate pred lietajúcou zbraňou a striedavo do nej šijete svoje kombá, inokedy čelíte presile či privolávaniu poskokov. Pri Succube vás dokonca čaká hádanka sily a ľsti, keď sa musíte správne rozhodnúť, kde sa nepriateľka skryla (do jednej z troch vzduchovej bublín) a až potom môžete do nej začať búšiť. Súboje sú stredne ťažké, vždy zábavné a neopakujú grify z minulých, čo je plus.

Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate nie je primárne zbesilou akciou, spočiatku si dáva na čas, aby ukázala svoje možnosti. Napríklad prvý akt začína skromne, Simon putuje relatívne priamočiaro a na križovatky v mapách nemyslíte. Štverá sa po rôznych končinách, padá do priepasti, stále má pred sebou jednu cestu. Až na tretej mapke sa ukážu predmety, čo sa nedajú dočiahnuť a skryté bonusy. Mapy sa menia, čím hlbšie sa dostávate do ďalších miestností, tým väčšie rébusy vás čakajú, spolu s prostrediami plných výziev. Do polovice aktu otvoríte osem lokalít, medzi ktorými môžete prechádzať rôznymi cestami (o niektorých ani netušíte). V tom momente sa ukáže pravý potenciál Mirror of Fate i variabilného dizajnu.

Preč sú trable s malým displejom 3DS či prvotný boj s pohybom. Zrazu ste ponorení do hry tak, že naplno využívate spodný displej ukazujúci inventár, bojové schopnosti aj mapku, esenciálnu pomocníčku pre objavovanie zákutí hradu. Prehľadne ukazuje, kde sa nachádzate a najmä koľko špeciálnych predmetov ešte daná lokalita schováva. Ak máte chuť získať všetko a prejsť hru na 100%, pripravte sa na rastúcu obsesiu. Je tu toľko predmetov na objavenie, do mapky si značíte vlastné poznámky a otáznikových bodov pribúda.

Keď sa vám konečne podarí získať lepšiu zbraň alebo možnosť šplhať sa, štverať sa po stropoch či vystreľovať hák, nastupuje cesta späť do už navštívených levelov i vymetanie tajných skrýši. Aj ja som bol mimoriadne prekvapený, keď som našiel nad jednou cestou úplne novú i ďalší východ. Zrazu sa aj z jednoduchých mapiek stali komplexné miesta a vrstevnaté územia. Špeciálne prvá kapitola obsahuje 17 máp a spätné prechádzanie je zábavné. Oceníte aj ducha Mirror of Fate, naplno podporujúce krátkodobé hranie na handhelde. Raz si v autobuse prejdete celú novú mapku, potom sa venujete súboju s bossom alebo chodíte späť. Mirror of Fate možno hrať 10 minút i celý večer.

Castlevania: Mirror of Fate
Castlevania: Mirror of Fate S prichádzajúcim finišom aktov sa zväčšujú nepriatelia a na Normal sa vzdajú až pri opakovanom pokuse.
S prichádzajúcim finišom aktov sa zväčšujú nepriatelia a na Normal sa vzdajú až pri opakovanom pokuse.


Castlevania: Mirror of Fate V druhom a treťom akte sa časť diania odohráva vo vzduchu na neviditeľných plošinách. Nájsť ich je umenie i odmena.
V druhom a treťom akte sa časť diania odohráva vo vzduchu na neviditeľných plošinách. Nájsť ich je umenie i odmena.


Castlevania: Mirror of Fate Animácie majú kvalitný strih a radi sa hrajú s podhľadom kamery i detailmi.
Animácie majú kvalitný strih a radi sa hrajú s podhľadom kamery i detailmi.





Ďalšie dve kapitoly neprinášajú iba rovnakú hrateľnosť a iných hrdinov. Naopak, Alucard i Trevor sa blysnú úplne inými schopnosťami (akurát je fajn, že nadobudnutý level sa prenáša k ďalšiemu). A narazíte aj na pár skutočne vypečených hádaniek, kde sa 15 až 30 minút boríte s jedným puzzle a posúvate kvádre s rôznymi vlastnosťami, aby ste mohli pomôcť niekomu inému v deji. Trtia kapitola je dôstojným vyvrcholením – a kto získa 100% zo všetkého, dočká sa extra animácie.

Na pomery 3DS vás čaká solídne audiovizuálne dielo. Rozmanité lokality majú dobrú grafiku, no pravú atmosféru dokresľuje séria zvukových efektov a najmä pôsobivý soundtrack. 3D si na pár chvíľ možno zapnúť a najmä hĺbka prostredí zaujme, no pre hranie nie je esenciálne.

Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate solídne nadväzuje na Lords of Shadow a čiastočne mi pripomína iný medzidiel v sérii – Chain of Memories po prvom Kingdom Hearts. Iná hrateľnosť, iný systém, no rovnako kvalitne pripravený zážitok zo sveta, kam sa oplatí ponoriť. V roku 2013, keď sa mobily snažia drať do záujmu hráčov ide o krásny poctivý old-school kúsok a osvieženie 3DS ponuky.


napísal korec 9.4.2013
Páči sa mi!
8.0
Vo svete
7.3
Ohodnotiť
CASTLEVANIA: MIRROR OF FATE
+ traja odlišní hrdinovia
+ výborná práca s lokalitami
+ lov bonusov a predmetov
+ súbojový systém a vlastnosti
+ pôsobivý soundtrack
- spočiatku ťažšie ovládanie skákania a akcie
- občas príliš podobné lokality


RECENZIE HRÁČOV
Castlevania: Mirror of Fate
7.5
DICKIE    4.8.2013
Leto. Ako ja nenávidím leto. Hovorte si, kto chcete čo...prečítať celé
3DS
PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Konami / Conquest / Mercury Steam
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 8. marec 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29317)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk