Ako pokračuje vývoj DayZ?

Dean Hall má ešte stále plnú hlavu vylepšení i nových nápadov, DX 11 i 64-bitová technológia otvárajú množstvo nových dverí a inšpiráciou mu je aj TES Skyrim.

pridal roberto 6.7.2014 o 11:20 pod hry
Ako pokračuje vývoj DayZ?

HRY > NOVINKY >

Keď Bohemia Interactive začala predávať early access kópie hry DayZ, zdalo sa, že sa na hráčskom nebi objavila nová hviezda. Hra sa predávala oveľa rýchlejšie, než jej tvorcovia očakávali a po rýchlom prvom milióne predaných kusov prišiel aj druhý. Napriek veľkej finančnej injekcii od samotných hráčov sa však zdá, akoby sa vývoj titulu skôr spomalil, než zrýchlil. Hráči ešte stále čakajú na opravy bugov a vloženie mechaník, ktoré sa už v zime zdali byť za najbližším rohom. Redaktor Gamespotu sa tak vybral za tvorcom pôvodného módu do hry ARMA II i vedúcim projektu samostatného titulu, Deanom "Rocket" Hallom. Rocket opísal hneď 6 oblastí, v ktorých sa chystajú zásadné zmeny k lepšiemu.

Nový Engine

Hra začínala na zastaralom engine ARMA II - Real Virtuality 3. V Bohemii investovali veľa času do jeho modernizácie a prispôsobeniu open world MMO titulu. Rocket v júni spôsobil chvíľkový chaos, keď počas konferencie E3 pochválil kvality nového enginu. V skutočnosti však došlo iba k rozhodnutiu, premenovať upravovaný Real Virtuality 3 na Enfusion. Vývoj v tejto oblasti však pokračuje kontinuálne a najväčšou zmenou by malo byť zapracovanie podpory DX 10 a DX 11. Hra by sa tak mohla dočkať skoku ako na poli vizuálu, tak na poli hardvérovej náročnosti. Veľké zmeny sa tak dotknú v prvom rade práce s dynamickým osvetlením, rôznymi zdrojmi svetla i tieňmi. Engine už podporuje aj OpenGL, takže by sa hra mala skôr či neskôr objaviť aj na Linuxe.

Servery s novou technológiou

"Nová technológia" je v tomto prípade 64-bitová architektúra serverov. Vďaka obrovskému navýšeniu RAM pamäte sa konečne zlepší optimalizácia a zároveň do hry pribudnú tisícky predmetov a celkovo viac bude všetkého - zombíkmi počnúc, zvieratami pokračujúc a korisťou končiac.

Ako pokračuje vývoj DayZ?

Nový začiatok hry

V pôvodnom móde  sa hráči objavovali na južnom pobreží a ich cesta viedla jasne na sever. V samostatnej hre však vývojári hráčom trochu zamotali hlavy a hráči sa začali objavovať na východnom pobreží. Množstvo s tým súvisiacich zmien podľa Halla ale nebolo ani tak zámerom, ako skôr výsledkom bugov a chýbajúceho výkonu. Pôvodne v Bohemii chceli, aby sa hráči objavovali na oboch pobrežiach, chyba však nechala hráčov cestovať predovšetkým z východu na západ. Na severe síce mali byť pripravené veľké bohaté mestá, tie však už 32-bitové servery nezvládali správne načítavať. So 64-bitovou technológiou sa vývojári môžu opäť zaoberať aj kompletným doladením tejto oblasti.

Nový systém výbavy a koristi

Akonáhle sa systém znovuobjavovania predmetov zbaví niektorých bugov, bude zavedený nový ekonomický systém, v ktorom bude každý item jedinečný a to naprieč všetkými servermi. Rocket systém vysvetlil na príklade okuliarov s nočným videním: "Môžeme napríklad do sveta vložiť iba sto týchto zariadení a nový item tohto druhu sa vo svete objaví až po smrti niektorého z charakterov, alebo po jeho zničení." Ak teda už v hre bude 100 funkčných okuliarov s nočným videním, ďalšie sa už nebudú dať nájsť len tak pohodené niekde na stole. Ak sa na niektorom serveri podarí dať dokopy napríklad vrtuľník, mal by stúpnuť záujem skúsených hráčov práve o tento server.

Ako pokračuje vývoj DayZ?

Získanie ľudí a technológií z Cauldronu

Slovenské štúdio Cauldron bolo známe predovšetkým svojou sériou loveckých simulátorov Cabela's Big Game Hunter. Zvyšky finančne zruinovaného štúdia odkúpila Bohemia, 25 zamestnancov tak už nejaký čas pracuje  na zvieratách a love v DayZ. Vďaka ich skúsenostiam by sa zvieratá mali presúvať z miesta na miesto podľa dennej či nočnej doby. Tiež sa budú rozdielne správať, najmä podľa toho, či pôjde o šelmy či agresívne druhy zvierat,  zdomácnené zvieratá či "neutrálne" zvery. Samozrejme, využijú aj svoje skúsenosti so spracovaním samotného lovu. Popri tejto téme sa Hall dostal aj k téme zmien počasia, ktoré tiež ovplyvnia migráciu zvierat. Nie len ony, ale aj hráčske charaktery potrebujú pri teplom počasí viac vody, pokým v chlade spália viac kalórií.

Rázne zmeny v ovládaní

Hall nenávidí ťažkopádne ovládanie a chcel by DayZ čo najviac priblížiť Frostfall módu Skyrimu. Oheň by sa mal zakladať jednoducho umiestnením ohniska na zem, uchopením pochodne, rovnako ako sa to robí pri zbraniach a priložením pochodne k ohnisku, opäť rovnakým tlačidlom, akým sa normálne útočí zbraňou. Preberanie sa viacerými položkami v menu by sa malo stať minulosťou. DayZ sa takisto zbavuje náročného ovládania zbraní, v ktorom sa zameriavací kríž pohybuje nezávisle na pohybe charakteru. Nový systém by sa mal viac zamerať na hmotnosť zbraní a teda aj zotrvačnosť pri otáčaní a spätný náraz.

Ak by ale chcel aspoň niektoré z týchto vecí dotiahnuť naozaj až dokonca, musel by sa spolu so svojim tímom poriadne poponáhľať. Nič sa totiž nemení na tom, že Hall zostáva zamestnancom Bohemie iba do konca roka. Potom sa začne venovať iným projektom a DayZ si pôjde vlastnou cestou.

Ako pokračuje vývoj DayZ?





Páči sa mi!

Zaradené pod: bohemia interactive






PC

Vývoj: Bohemia Interactive / Bohemia Interactive
Štýl: Adventúra / MMO
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 21. november 2014
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29381)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk