Dojmy z Gamescomu: Mortal Kombat sa zmenil, stále ho však budete milovať |
Osem postáv, dve arény a hektolitre krvi. Taký bol náš prvý kontakt s pripravovaným Mortal Kombat X.
Je zaujímavé sledovať reakcie ľudí okolo seba (a vlastne aj samého seba), keď do rúk prvý raz chytia ovládač v hre, ktorá sa už zdanlivo nemôže zmeniť. Mortal Kombat tu máme už vyše dve dekády. Mnohí z nás poznajú Fatality naspamäť a navyše aj posledný diel, reštart značky, je stále v živej pamäti. Aj napriek tomu boli moje prvé dotyky ovládača na prezentácii prichádzajúcej novinky Mortal Kombat X nesmelé.
Zdá sa, že je to podobná hra ako pred pár rokmi, no nie je. Dobre ju poznáte, viete čo máte robiť, no aj tak je vlastne nová. Pritom samotné princípy takejto klasickej bojovky sa ani nemôžu výrazne meniť, no aj tak je dojem z hry iný. MKX ťaží z princípov reštartu a superhrdinskej nakladačky Injustice, no vytvára si novú vlastnú identitu, pri ktorej vám občas padne sánka, občas sa zasmejete, no hlavne sa necháte unášať plynulým a hlavne poriadne krvavým súbojovým systémom.
Ten sa dočkal výrazného prekopania a hlavne tomu sa venoval úvod prezentácie na Gamescom. Môžete donekonečna počúvať reči vývojára pred vami o tom, ako výber z 3 rôznych bojových štýlov vašej postavy nie len zmení výzor a postoj, ale úplne obráti spôsob boja. No kým si to nevyskúšate, nemáte tušenia o dopadoch tejto zmeny. Prakticky rozbíja stanovenú rovnováhu medzi postavami, no zo sutín stavia novú. Jedna postava takdokáže byť veľkým tankom, prispôsobiť sa boju na väčšiu vzdialenosť, prípadne sa zamerať na neprelomiteľnú obranu. Uvidíte staré známe postavy v nových pozíciách a nové vás prekvapia. Môžete si tak detailnejšie zvoliť vlastný štýl, taktiež aj prispôsobovať sa súperom.
Postavy sa posunuli na novú úroveň. Raidenov teleport je prepracovanejší a efektívnejší, avšak na úkor zamerania jedného z jeho štýlov, ktoré zas potlačí niektoré iné vlastnosti. Rovnako sa však posunulo aj herné univerzum. Dej je posunutý roky dopredu. Niektoré staré postavy sa tu už asi ani neukážu. Namiesto nich sú tu nové a aj herný svet sa zmenil. Living Forest zamrzol a Sub-Zero sa v ňom cíti ako doma. A navyše tu nájdete množstvo interaktívnych prvkov. Nie útočných ako v Injustice, ale obranných, prípadne užitočných v prípade uhýbania.
Rýchlo môžete súpera prekvapiť preskočením za jeho chrbát a uštedriť mu stále účinný uppercut. Takisto viete, že dole, dopredu a niektoré tlačidlo je cestou k naučeniu sa prvých pokročilejších úderov. Celé je to však prirodzenejšie a rýchlejšie, navyše sa do hry vracia beh, ktorý vás však stojí staminu. MKX je nečakane plynulou hrou, kde z jednej kombinácie do druhej, bloky, uchopenia a využitia prostredia, prechádzate jednoducho, no aj tak stále musíte mať na pamäti okná medzi úkonmi. Dynamika bojov je však vyššia a aj náležite krvavejšia.
Mortal Kombat X je chrumkavý. Po X-Ray útokoch a nových Fatality finisheroch občas aj doslova. Množstvo detailov na scéne si ani nestihnete všímať, keď sa necháte unášať výborne vybalansovaným bojom. Zatiaľ to však platí pre prvých 8 postáv. Ak to autori dotiahnu do podobného konca aj s ostatnými, séria sa môže dostať do najlepšej formy vo svojej histórii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 121
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 436
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- RECENZIA: Metro Awakening 43
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Warner Bros. / NetherRealm Studios Štýl: Bojovka Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|