Dojmy z Gamescomu: Might & Magic Heroes VII - návrat ku koreňom? |
Mali sme možnosť sa bližšie pozrieť na nedávno ohlásené pokračovanie Heroesov, v ktorom autori sľubujú návrat ku koreňom
Heroes of Might & Magic oslávi budúci rok veľmi pekné narodeniny. Bude to 20 rokov od vydania prvej časti a Ubisoft, aktuálny majiteľ značky, sa chystá rozpútať oslavu vo veľkom, no súčasne klasickom štýle. Budúci rok sa totiž na PC trh dostane pokračovanie série – Might & Magic Heroes VII. Nový tím, ale s úctou ku koreňom série, sa chopil vývoja a zdá sa, že chcú spraviť radosť všetkým starším fanúšikom. Mali sme možnosť bližšie sa na hru pozrieť a zatiaľ sa zdá, že svoje slovo chcú dodržať.
Chlapíci z nemeckého štúdia Limbic Entertainment už so sériou mali tú česť. Podieľali sa na piatej časti a tento rok nám priniesli oldschool RPG Might & Magic X. A aj v prípade nových Heroesov počúvali fanúšikov, najmä tých nespokojných so šestkou. Opäť sa dostaneme do známeho fantasy sveta plného mágie, avšak chronologicky sa postavíme presne do obdobia medzi 5. a 6. časťou. Falcon impérium padlo a panovníkom sa má stať Ivan Griffin a pomôcť mu v tom má jeho 6 poradcov.
Takzvaný Shadow Council predstavuje aj základ pre kampaň hry, ktorá bude rozdelená na 7 častí, podľa jednotlivej frakcie. Tých je v hre spolu 6, prvé štyri sú už známe, no o ďalších dvoch rozhodnú hráči na stránke hry v hlasovaní (a Trpaslíci zatiaľ prehrávajú). Autori však aj okrem toho vítajú spätnú väzbu od hráčov.
Ak sedmička v sebe skĺbi ťahovú stratégiu, RPG prvky, dobrodružstvo a ekonómiu. A rozhodne poteší, že sa vracajú zdroje v širokej ponuke, ktorú ste mohli poznať v minulosti. Na stavbu miest (v peknom 2D prevedení) tak môžete čerpať až 7 zdrojov. A zatiaľ je dojem z prevedenia týchto prvkov skutočne dobrý. Prebudí vo vás spomienky.
Aj napriek tomu, že autori podľa vlastných slov chcú priniesť výber toho najpopulárnejšieho z každej časti, nebránia sa ani zaujímavým novinkám. Samozrejme sme videli v akcii nové jednotky na nových bojiskách, no to sa od hry očakáva. Príjemnejším prekvapením je tak prepracovaný súbojový systém, ktorý bude obsahovať „flanking“. Nepriateľ je slabší napríklad od chrbta či zboku a preto budete mať veľkú výhodu, keď na neho zaútočíte z trošku inej strany, či na iné miesto.
Hra umožňuje oveľa viac interakcie. Zničené veci môžete znova opraviť, efekty počasia oživujú prostredie a samozrejme na mape nechýba množstvo trblietavých vecí, ktorých vyzbierania sa neviete dočkať. Prepracovaný bol aj systém ovládania teritórií a zo starších častí sa späť navrátia kúzla a možnosti ich získania.
V boji môžete využiť aj techniku. Finálna verzia by jej mala ponúknuť dosť, no my sme mohli v akcii vidieť zatiaľ len katapult v obliehaní hradu, kde vďaka nemu jednoducho zbúrate hradby. Mimo boja sa pohybujete po adventure mape, ktorá po novom okrem povrchu obsahuje aj miesta pod ním, kde nájdete množstvo tajomných miest, či pokladov.
Unreal Engine 3 hre svedčí a aj keď už má svoj vek, v ťahovej stratégii to až tak neprekáža. Sedmička Heroesov sa zatiaľ nachádza len v skorom alpha štádiu, no čoskoro onej budeme určite počuť viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Ubisoft / Limbic Entertainment Štýl: Stratégia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|