V Mad Games Tycoon sa (opäť) zahráte na riaditeľa herného štúdia |
Ďalší tycoon z prostredia video herného priemyslu a jeho vývoja počas posledných desaťročí? Presne tak!
"Môžete sa vrátiť späť do 80-tych rokov a v nejakej malej garáži založiť vlastné herné štúdio s veľkou budúcnosťou. Vytvoríte vlastné herné koncepty, zostavíte tím šikovných ľudí a začnete predávať hry po miliónoch. Počas rokov budete objavovať nové technológie, trénovať zamestnancov, sťahovať sa do nových priestorov a raz sa z vás možno stane jednotka na trhu." - približne toto sľubuje nezávislá partia vývojárov, ktorá sa rozhodla pripraviť nový tycoon z prostredia výroby video hier. Na veľký úspech mobilného Game Dev Story nadviazal Game Dev Tycoon, niečo podobné nedávno priniesla hra GamersGoMakers (ktorú už tiež nájdete na Steame a dnes dokonca v 20% zľave) a do súťaže o najlepší simulátor video herného štúdia by sa chcel zapojiť aj Mad Games Tycoon.
Ani táto hra však neprichádza s čistým klonom svojich predchodcov a hneď na začiatku ponúka zopár prvkov známych zo série Sims. Svoju kanceláriu či celú budovu si sami navrhneme a potom príde na rad ešte fáza nakupovania a rozmiestňovania pracovných stolov, tlačiarní, zásobníkov na vodu, ale aj toaliet a umývadiel. Po presune do real-time módu budú teda zamestnanci podľa svojich potrieb prechádzať z miesta na miesto a z miestnosti do miestnosti.
Gro hry leží samozrejme vo vytváraní video hier. Každú z nich si môže hráč sám pomenovať a vybrať kombináciu žánra, témy, enginu a cieľovej platformy. Časom a úspechmi budú hernému vývojárovi pribúdať možnosti, hry sa budú dať vyvíjať zároveň na viac platforiem, žánre dostanú sub-žánre, ponuka tém sa znásobí a do enginu pribudnú vychytávky typu podpory myši, joysticku, skrolovania, ukladania rozohraných hier či 3D grafiky. V ďalšej fáze bude treba určiť priority, ktoré budú tentokrát vyriešené formou horizontálnych posuvníkov. Budeme sa teda musieť rozhodnúť, či sa sústredíme viac na hrateľnosť alebo na vizuál, prípadne sa môžeme pokúsiť ísť zlatou strednou cestou. Rovnaké rozhodnutia prídu pri otázkach príbeh vs. dĺžka hry či spokojnosť core hráčov vs spokojnosť casual publika. Aj toto je však iba prvý z viacerých krokov vedúcich k započatiu vývoja hry, čo dokumentuje aj trailer zverejnený na Steam Greenlight.
Dokončená hra poputuje na stoly recenzentov a od udelenej známky sa budú odvíjať predaje. Fantáziu hráčov podporí 120 screenshotov z rôznych typov hier, medzi uchádzačmi o prácu sa objavia známe mená ako Sid Maiem a Chris Bobberts, rôzne žánre a témy budú prichádzať a zasa vychádzať z módy, štúdio podporia fanúšikovia a kto vie, čo všetko ešte autori do hry pridajú, ak Mad Games Tycoon zvládne cestu z Greenlight až k vydaniu plnej hry.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >