Kam sa podel Black 2? |
Po dohraní Black si všetci mysleli, že EA má novú hodnotnú IP, ale pokračovania sme sa nikdy nedočkali.
Black 2 bolo pripravované pokračovanie úspešnej FPS, ktoré však nikdy neuzrelo svetlo sveta. Frenetická akcia Black zožala úspech na PS2 a vďaka (na tú dobu) skvelému vizuálnemu i audiálnemu spracovaniu od Criterionu (tvorcovia Burnout) sme si nie len my na Sectore mysleli, že EA má v rukách ďalšiu IP s veľkou budúcnosťou. Príprava titulu Black 2 bola oznámená krátko po vydaní prvej hry a opäť na ňom mal pracovať Criterion, časom sa ale kamsi stratil.
EA pritom mala so značkou Black veľké plány a vkladala doň veľa dôvery, o čom svedčia aj prvé art-obrázky Black 2, ktoré vraj vznikli už v apríli roku 2005, teda celých 10 mesiacov pred vydaním Black. Externí umelci mali za úlohu prísť s prvými konceptmi, ktorých súčasťou mal byť aj protagonista prvého dielu, Jack Kellar. Podľa pôvodných plánov mal totiž Kellar v druhom dieli na príkaz vlády USA pokračovať v love na Williama Lennoxa, bývalého agenta CIA.
Už o pár mesiacov sa však objavila nová myšlienka. Black na rozdiel od drvivej väčšiny FPS konkurentov neobsahoval režim pre viac hráčov a práve multiplayer titulom bola predpovedaná veľká budúcnosť. Objavil sa teda názor, že Black 2 by vôbec nemal nadväzovať na prvý titul, namiesto toho by mala vzniknúť kooperačná FPS s úplne novým príbehom i postavami. V EA boli týmto nápadom nadšení, ale Stuart Black, vedúci dizajnér prvého titulu, bol zásadne proti. Chcel pokračovať v začatej práci a namiesto toho, aby súhlasil s výrobou úplne novej hry pod úspešným menom Black, radšej z Criterionu odišiel a neskôr založil vlastné nezávislé štúdio.
Oficiálne potvrdenie začatia prác na novom Black titule prišlo od EA ešte v novembri 2005, pričom sa očakávalo vydanie na konzoly PlayStation 3 a Xbox 360. Nová kooperačná FPS mala prísť v roku 2007 alebo 2008, ale namiesto toho sa kamsi vytratila. Criterion sa k zrušeniu projektu nikdy nevyjadril a EA ako dôvod uviedla “stratu smeru“, ktorá môže súvisieť aj s odchodom Stuarta Blacka, ktorý dal smer prvej Black hre. Black 2 tak nikdy nedostal ostré obrysy a nikdy ani neopustil pred-produkčnú fázu. Posledné dva obrázky sa na verejnosť dostali vďaka Alexovi Wardovi, bývalému kreatívnemu riaditeľovi Criterionu.
Ide o zábery z traileru nazvaného Target X, vyrobeného ešte podľa pôvodného plánu pokračovať v príbehu Jacka Kellara. Kompletný trailer však radšej nezverejnil s odôvodnením, že dnes by už jeho technické spracovanie aj tak nikoho neohromilo. Vo videohernom biznise beží včas veľmi rýchlo.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 279
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS2
Vývoj: EA / Criterion Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|