Rise of the Tomb Raider, detaily druhého dobrodružstva Lary Croft |
Máme tu prvé detaily Rise of the Tomb Raider, nového pokračovania Tomb Raider série.
Z nového Gameinformeru tu máme prvé detaily Rise of the Tomb Raider, nového pokračovania Tomb Raider série. Titul bude pokračovať v novej dejovej línii nastolenej predchádzajúcim dielom, ale teraz sa dostaneme do času o rok neskôr, potom ako už Lara spravila prvý krok k tomu, aby vyrástla na ostrieľanú hľadačku pokladov, ako ju poznáme zo starých hier. Teraz sa ide spraviť ten druhý krok, vydáva sa na výpravu na Sibír, kde má byť ukryté tajomstvo nesmrteľnosti.
Zatiaľ, čo v prvej hre sa len učila prežiť, teraz už bude skúsenejšia, už sa nebojí nebezpečenstva a sama sa do neho vrhá. Toto bude jej prvá veľká výprava a Lara si ňu ponesie aj jazvy z ostrova Yamatai, presnejšie psychologické jazvy, ktoré sa budú ozývať počas jej cesty zamrznutou krajinou. Tento psychologický stav nám zachytil aj prvý trailer minulý rok.
Ľudia si o nej myslia, že je šialená, že zošalela na ostrove a jej mumlanie o nesmrteľných bytostiach a tajnom kulte vyznávačov Slnka im to potvrdzuje. Lara sa tak cíti ako outsider a vyberá sa na výpravu, aby sa s tým všetkým vysporiadala. Chce nájsť svoj kľud, ale aj si potvrdiť, že to čo videla bolo reálne. Totiž na Yamatai videla niečo neskutočné, nesmrteľnú dušu, kreatúru, ktorá prežila storočia. Celý rok po návrate z ostrova strávila štúdiom legiend až nakoniec našla informácie o neviditeľnom meste Kitezh.
Legenda hovorí, že v 13. storočí princ Vladimír postavil mesto hlboko v ľadovej divočine, teraz známej ako Rusko. O desaťročia neskôr, keď do krajiny vtrhli Mongolské kmene. Ale keď sa pustili proti bránam mesta zistili, že mesto nemá žiadne obrany, žiadne zbrane a ľudia v uliciach sa len modlili. Skôr ako armáda vtrhla do mesta, mesto sa potopilo do vôd jazera a zobralo so sebou všetky poklady a všetky svoje tajomstvá.
Lara ho teraz ide hľadať uprostred ľadových útesov, snežných blizzardov a v hlbokom snehu. Nebude však sama. Má po svojom boku Johna Maiava, kuchára z Endurance. Zatiaľ čo v prvej hre len prežívali, teraz sú už obaja plne vybavení na výpravu. Lara má lezecké vybavenie, laná, lezecké sekery a samozrejme teplé oblečenie. A síce to vyzerá na pokojnejší rozbeh, už prvá snežná búrka oboch hrdinov rozdelí. Lara ostáva sama v boji proti divočine plnej vlkov a medveďov, kde jej neostane nič iné ako oprášiť si skúsenosti získané na ostrove Yamatai. Teraz budú ešte zdokonalené a to o možnosti craftovania nových vecí, čo je už nový štandard v akčných adventúrach. Bude zbierať minerály, rastliny, oblečenie, kovy, kože a ďalšie vzácne relikvie, z ktorých bude následne vytvárať zbrane, lieky, obväzy ale znovu aj upgrady zbraní a vybavenia. Napríklad z lezeckej sekery si s lanom spraví hádzaciu sekeru na lezenie, môžete vytvoriť otrávené náboje, pasce, molotovy alebo granáty. Lara teraz bude môcť vytvoriť aj viac typov zbraní z jednej. Napríklad vycraftuje rôzne typy lukov, kde spraví veľký luk, ktorý umožní väčší dostrel, ale zároveň sa aj dlhšie nabíja.
Hra bude mať aj dynamický systém dňa a noci, rôzne počasia, podľa ktorých sa správajú aj zvieratá a tak napríklad ak Lara na nejaký upgrade potrebuje kožu z alpha vlka, musí si ho počkať v noci v údolí. Ale zvieratá nebudú jediné, čo nájde v prostredí. Bude tam aj niečo ešte nebezpečnejšie - ľudia. V oblasti totiž pôsobiví aj Trinity, organizácia, ktorá sa objavila už v prvej hre a vysielala na Yamatai svojich ľudí. A ak rovnako hľadajú stratené mesto, Lara má problém. Spozná to už pri vstupe do starej ruskej základne zo studenej vojny, ktorú ich jednotky obsadili.
Autori sa tentoraz zamerali na viac taktické vedenie bojov, a teda rozšíria sa stealth možnosti, ktoré prinesú nové prvky do postupu Lary. Bude môcť nepriateľov obchádzať, odlákvať, ničiť ich nástraženými bombami alebo pascami. Teda Lara prejde na guerillové boje, tentoraz ak ju odhalia bude im oveľa ťažšie utekať. Aspoň v danej ukážke pre Game Informer, uvidíme, či boje prerastú do čistých prestreliek ako v prvej hre. V každom prípade Lara sa tentoraz pustila do priameho boja proti najsilnejšej tajnej organizácii.
Čo sa týka mapy, tá bude podobne rozdelená ako v jednotke a teda uzavreté časti budú kombinované s otvorenými Hub-mi. Tie budú teraz 2-3 krát väčšie a Lara tu bude môcť hľadať zdroje na craftovanie a viac sa venovať svojmu zdokonaľovaniu. Popritom nechýbajú ani skryté Weapon caches, a novinkou budú tajomné mongolské obelisky, ktorým Lara začne rozumieť až postupne a ukážu jej cestu k skrytým pokladom.
Autori porovnávajú novú hru s evolúciou akú mali série v Assassins Creed II, alebo Uncharted 2, ktoré postupne stavali na základoch postavených v prvej hre. Tu môžeme čakať rovnako vylepšenia v častiach, ktoré sa hráčom páčili a utlmenie neobľúbených prvkov. Dodávajú, že prvá hra predala 7 miliónov kusov.
Hra vychádza na jeseň exkluzívne na Xbox One a Xbox360. Je časovo exkluzívna a minimálne PC verziu určite uvidíme, možno vyjde už na jar 2016. Vzhľadom na investície Microsoftu do hry a do technológii hry je otázne, kedy vyjde prípadná PS4 verzia. Keďže podobné exkluzivity bývajú väčšinou na rok, je tam pravdepodobná jeseň 2016.
Čo sa týka vývoja, Xbox One verziu robí samotné Crystal Dynamics, Xbox360 verziu prebral Nixxes, ktoré pre nich už robilo aj PC a PS4 porty z minulého Tomb Raidera. Znamená to, že Crystal Dynamics sa nemusia obmedzovať starou verziou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 121
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 436
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- RECENZIA: Metro Awakening 40
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC PS4 Xbox 360 Vývoj: Square Enix / Crystal Dynamics/Nixxes Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|