Dizajnér hry Godus priznáva, že niektoré Kickstarter sľuby nebudú môcť dodržať |
Peter Molyneux sa kajá a hovorí, že je to jeho chyba nemal skúsenosti s Kickstarterom.
V roku 2012 prišlo štúdio 22cans spolu s Petrom Molyneuxom na Kickstarter s hrou Godus, ktorá mala byť akýmsi prerodom slávnej hry z konca 80. rokov - Populous. Na Kickstarteri sa im podarilo vybrať niečo málo cez 526 000 libier, pričom na úspešné ukončenie kampane stačilo 450 000. Budúcnosť nasledovníka slávneho titulu tak vyzerala veľmi nádejne a autorom stačilo už iba splniť to, čo sľúbili.
Godus vyšiel v septembri 2013 na Steame v Early Access, kde je do dnes a so skôr negatívnymi ohlasmi od hráčov. Godus sa však dostal okrem PC aj na mobilné zariadenia, kde sa mu darí o niečo lepšie. Hlavným problémom neúspechu PC verzie hry je fakt, že sa o hru jednoducho už nestarajú tak ako by sa od autorov očakávalo a taktiež chýba množstvo vecí, ktoré sľúbili. Navyše, Peter Molyneux sa už presunul k ďalšiemu projektu, čo teda veľa pozitívnej energie do celého projektu určite neprinieslo.
Rovnako tak videl budúcnosť hry v negatívnom svetle dizajnér z 22cans, Konrad "FuriousMoo" Naszynski: "Ak mám byť brutálne úprimný a realistický, jednoducho si neviem predstaviť, že by sme pridali do hry všetky funkcie, ktoré sme sľúbili na Kickstarteri. S množstvom multiplayerových prvkov to momentálne vyzerá dosť neisto, zvlášť veci ako hubworld".
Minulý týždeň ale k celej situácii zmenil postoj a budúcnosť hry začal vidieť o niečo optimistickejšie. Nápady pre vylepšenie PC verzie hry samozrejme sú, je ich hneď niekoľko, no ich súčasnou prioritou je mobilná verzia hry. Tá je totiž tou, ktorá im prináša najviac príjmov a preto je u nich na prvom mieste. Do ďalších zmien PC verzie sa tak pravdepodobne pustia iba za predpokladu, že budú mať dopad aj na mobilnú verziu.
Po zverejnení správ súčasného dizajnéra hry sa však k celej situácii vyjadril aj sám Peter Molyneux. Niektorí podporovatelia hry na Kickstarteri totiž začali obviňovať Molyneuxa, že sa vyhýba zodpovednosti za chyby počas vývoja a namiesto toho obviňoval komunitu:
"V prvom rade, nemyslím, že vôbec niekedy môže byť komunita obviňovaná. Pretože musíme oceniť všetky názory na našu hru, či sú pozitívne alebo negatívne. Každopádne všetky obviňovania beriem na svoje plecia. Pozerať do minulosti je vždy perfektný spôsob ako sa pozerať na život. Môžete sa pozrieť do minulosti a povedať si: "prečo som toto urobil?". Existuje celý zoznam vecí, ktoré som urobil zle a nesprávne, pretože som nikdy predtým nerobil kampaň na Kickstarteri. Nikdy som nevydal hru cez Steam Early Access, nikdy predtým som nespravil mobilnú hru a pri všetkých týchto veciach som spravil príšerné chyby"
Nižšie si môžete pozrieť celé video, kde sa o tom Peter Molyneux rozpovedal trochu viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 424
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Analýza grafiky a výkonu Stalkera 2 na PC a Xbox Series X a S 129 zobraziť viac článkov >