Crowfall predstavuje naozaj inú fantasy MMORPG |
Hrdinovia sa sami za seba alebo ako členovia frakcií vrhnú do rabovania umierajúceho sveta a za získané suroviny budú zveľaďovať majetky v stabilných svetoch.
Crowfall sme si všimli pred dvoma týždňami, a aj keď sme ešte presne nevedeli, čo majú jeho tvorcovia vlastne za lubom, rozhodne zaujala. Boli sme zvedaví, čo sa stane keď skončí odpočet na oficiálnom webe hry. Nuž, viedol k začatiu KickStarter kampane. Sklamaní? Nemusíte byť, spolu s kampaňou prišlo aj vysvetlenie celého konceptu hry.
Základnou myšlienkou je konečne zaujímavým spôsobom spojiť fantasy MMORPG a žáner stratégií tak, aby sa mohli hráči cítiť tak trochu ako v Game of Thrones. To znamená ovládanie územia, súperenie o zdroje, sex, boje, spojenectvá a zrady. V čele tohto projektu sú Gordon Walton a J. Todd Coleman, stojaci za titulmi ako Ultima Online, Shadowbane i Star Wars Galaxies. Poďme sa teda pozrieť, ako to vymysleli:
Rozpor medzi RPG respektíve MMORPG, ktorá musí byť určitým spôsobom stálá a strategickými hrami, ktoré potrebujú víťaza a následný reštart, vyriešili tým, že hráčovi dajú možnosť rozvíjať a ponechávať si svojho hrdinu (hrdinov), ktorý však bude bojovať vo vojnách o jednotlivé svety. A tieto vojny môžu mať svojho víťaza. Svety budú rozdelené na dve kategórie. Večné Eternal Kingdoms bez surovín a kampaňové svety slúžiace ako zdroj surovín.
Kampaň je časovo obmedzená a frakcie teda potrebujú zo sveta “vycucnúť“ čo najviac, skôr než sa uzavrie. Vďaka týmto zdrojom bude môcť víťaz zveľaďovať svoje majetky v hráčmi vlastnených večných svetoch. Vládca môže rozvíjať prosperujúce kráľovstvo s vazalmi a vazalmi jeho vazalov, určovať dane a dokonca aj pravidlá PvP.
Každý kampaňový svet bude iný. Nebudú sa líšiť iba fyzicky (pohoria, rieky, jaskyne, dediny, prastaré ruiny...), ale aj pravidlami zahŕňajúcimi prístup k rôznym technológiám, silu mágie či prítomnými rasami. Súbežne bude bežať niekoľko kampaní a hráč si bude môcť vybrať medzi svetmi, kde sa odohráva vojna bohov, vojna gíld alebo svet free-for-all. Hráči môžu aj sami meniť podobu svetov úpravou terénu a výstavbou budov. Tie budú, rovnako ako celé svety, poskladané z voxelov (ako v Minecrafte ale menších), a teda plne zničiteľné.
Vytváranie hrdinov je založené na výbere archetypu (povolania) a silných a slabých stránkach. Hráč si napríklad vyberie rytiera a môže ho znevýhodniť vlastnosťou Poor Health znižujúcej počet životov a získané body investovať napríklad do vlastnosti Eagle Eyes zlepšujúcej lukostreľbu. Rytier potom môže byť povýšený na strážcu - lukostrelca v ťažkom brnení a trénovať lukostreľbu, kováčstvo a “lov hláv“. Z rytiera sa ale rovnako dobre môže stať šermiar či križiak.
Štúdio ArtCraft Entertainment si za základný cieľ na KickStarteri zvolilo 800 tisíc dolárov, z ktorých sa im behom jedného dňa podarilo vyzbierať pol milióna. Táto suma by asi sama o sebe na vytvorenie takejto hry nestačila, takže autori iste dúfajú, že sa dostanú vyššie získajú čo najviac pozornosti.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 317
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: ArtCraft Štýl: MMO / RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|