Ascent - The Space Game už kolonizuje planéty |
Miliardy hviezdnych systémov čakajú na prieskumníkov, kolonizátorov a obchodníkov v titule Ascent.
Keď sa pozrieme na Ascent - The Space Game, najprv sa musíme vyrovnať s jedným evidentným faktom. Hra naozaj nevyzerá vôbec pekne. Vďaka vlaňajšiemu úspechu na KickStarteri sa jej už venuje umelecký grafik aj "expert na užívateľské prostredie", ale aj tak nemôžeme očakávať zázrak v štýle Star Citizen. Výhodou jednoduchšieho spracovania však je, že hra sa po pár mesiacoch dostala do early access, už je hrateľná, celkom stabilná a obsahuje aj funkcie, ktoré Star Citizen či Elite: Dangerous ešte iba sľubujú vrátane vystupovania z lode na planétach a zakladania kolónií.
Ascent je PvE vesmírna MMO pozývajúca hráčov do sveta zloženého z 270 000 000 000 hviezdnych systémov. Hráči v nej budú tráviť (a niektorí už aj trávia) desiatky a stovky hodín prieskumom, kolonizáciou, konštrukciou vesmírnych staníc, výskumom, ťažbou, obchodom, bojovaním, farmárčením... Už z tohto výpočtu je zrejmé, že hra bude rozsiahly sandbox.
Okrem predpripraveného "Sektoru Apollo" s deviatimi hviezdnymi systémami, má byť celý svet rozvíjaný a ovládaný hráčmi. Dokonca aj starostovia kolónií, guvernéri planét, senátori hviezdnych systémov a koloniálny prezident sú volení hráčmi. Rýchle cestovanie z jedného systému do druhého zabezpečujú skokové brány. A kto sa o ne musí postarať? Opäť iba hráči vlastniaci kolónie na miestnych planétach a odhodlaní investovať obrovské zdroje do rozprúdenia obchodu. To už znie skôr ako EVE Online, ale s možnosťou niečo dosiahnuť aj behom pár hodín.
Medzi veci, s ktorými si už autori stihli poradiť, nepatrí iba kolonizácia planét, ale aj ťažba kovov a minerálov z asteroidov. Namiesto jednoduchého nudného kopania ponúka mini-hru, v ktorej hráči ťažia pomocou špeciálneho laseru. Asteroidy sú však v pohybe, a keď sa vzdialia príliš, je už laser neúčinný. Ak však hráč letí príliš blízko, asteroid sa prehreje a vybuchne. V každom zo základných systémov je NPC vesmírna obchodná stanica, kde sa zároveň dajú prijímať kontrakty na dodávku určitých vecí či prevoz cestujúcich.
Ascent kladie dôraz na PvE, čo sa zrejme postaralo o komunitu ochotnú poradiť novým hráčom. Hra, zatiaľ ešte v early access režime, príliš nezaťažuje peňaženky zákazníkov. Základom obchodného modelu je buy to play, hra sa predáva za €19.99 (momentálne v zľave za €17.99). Trochu zmätočný je systém troch rôznych prémiových balíkov s mesačnými poplatkami, dobrou správou však je, že všetky 3 dokopy stoja €2.97 mesačne. Po zakúpení dostane hráč na 3 mesiace premium zadarmo a autori ponúkajú aj demo pre webový prehliadač. Early access fáza by sa mala skončiť v júly 2015.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Fluffy Kitten Studios Štýl: MMO / Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|