Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues má 6 miliónov a pred sebou ešte dlhú cestu |
Old school hrateľnosť sa mieša s úplne novými prvkami, hráčmi vlastnenými hradmi, predávaním šľachtických titulov a prechodom na Unity 5.
Ak ste už zabudli, Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues je projekt štúdia, ktoré vedie Richard Garriott alias Lord British alias otec sveta Ultima. SotA sme si prvýkrát všimli v roku 2013, keď bola na jeho podporu spustená KickStarter kampaň a na začiatku roka 2014 sme (naivne) dúfali, že si tou či onou formou dobre zahráme behom najbližších 365 dní. Z jedného uhla pohľadu sa SotA odvtedy fantasticky darilo, od priaznivcov a budúcich hráčov vyzbieral ďalšie 3 milióny dolárov a po sčítaní všetkých peňazí z KickStarteru a z crowdfunding kampane na vlastnom webe hry sa dostaneme cez hranicu 6 miliónov dolárov vyzbieraných od 52 tisíc podporovateľov. A to tam zrejme nie sú pripočítané peniaze z predaja hry prostredníctvom Steam Early Access, takže o výplaty členov štúdia je dobre postarané.
Čo sa ale Shroud of the Avatar nedarí, je dodržiavanie termínov. Prostredníctvom early access sa už síce dá do Garriotovho nového sveta dostať, ale rozčarovaní aj stále ešte oddaní hráči upozorňujú, že hra ešte nie je vo veľmi zábavnom stave. Takmer všetko v hre je iba rozpracované, svet i questy sú zjednodušené na minimum a možnosť orientácie minimálna. Čo však v hre už funguje je bývanie a predávanie obytných domov je jedna z vecí, z ktorých pritekajú peniaze na vývoj.
Hráči si môžu kúpiť vlastnú dedinu s pekným domčekom uprostred, predavačom, ozdobným veterným mlynom, pianom a možnosťou zasadiť na poliach jednu z troch rastlín. Charakter vlastníka tiež obdrží titul "občan" a 140 herných peňazí. Znie to dobre, ale treba za to SotA podporiť sumou 550 dolárov. Byť iba plnoprávnym "občanom" samozrejme mnohým nestačí a predávajú sa aj sídla rytierov, grófov, barónov a dokonca markízov. Taký markíz dostane vlastný hrad aj s dedinkou, oslobodenie od daní, plášť s erbom, šľachtický titul a ďalšie výhody v cene 5300$. Obydlia sa dajú nakupovať aj za hernú menu, hráča však zaťažia povinnosťou platiť dane (opäť v hernej mene), inak ich pozemok poputuje do rúk iného hráča.
Viacero funkcií bolo odložených na druhý štvrťrok roka 2015, za čo môže aj rozhodnutie prejsť z enginu Unity 4 na novú verziu Unity 5, ale aj účasť na GDC 2015 a časovo náročné odstraňovanie bugov. Garriott preto pochybuje, že sa štúdiu podarí dodržať plán, podľa ktorého mala prvá epizóda vyjsť už koncom tohto roka. Ďalšie epizódy (rozšírenia) majú vychádzať s jedno až dvojročným odstupom. Hra dostáva pravidelné aktualizácie a hráči sú informovaní o ďalších plánoch (vrátane drobností ako pomenovanie ulíc a pod.), ale vzhľadom na označenie aktualizácií "pre-alpha" je plán vydať online RPG so silnými MMO prvkami ešte tento rok dosť nereálna.
Hra nie je navrhnutá ako klasická grindovacia MMORPG a dá sa hrať aj offline alebo na serveri iba s priateľmi a z radu vystupuje aj vďaka svojmu bojovému systému. Charaktery majú a získavajú schopnosti rovnako, ako napríklad vo World of Warcraft, ale namiesto voľného používania si z nich skladajú "hracie balíčky". Do takého balíčka si hráč môže umiestni povedzme 7 liečivých dotykov, 5 firebalov, 3 uhnutia a 5 útokov mečom. Z tohto balíčka sú potom na začiatku súboja "vytiahnuté" prvé karty, ktoré sú po použití alebo uplynutí časového limitu vrátené do balíka a nahradené novými. Hráč takto musí v súbojoch improvizovať a taktický prvok do hry vnáša rozhodnutie o počtu kariet na ruke, či rýchlosť ich vracania do balíka. Odlišný je aj prístup k tmavým dungeonom ukrývajúcim mnoho tajných chodieb a teda odmeňujúcim vytrvalých prieskumníkov.
Okolo hry sa behom mesiacov vytvorila komunita hráčov, z ktorých viacerí už majú na konte stovky hodín a veria, že sú pri vzniku jednej z najlepších old-school online/MMORPG a jediné čo hráč potrebuje, je zapojiť sa hlbšie do komunity a obetovať 10 až 20 hodín skúmaniu nedokončenej hry s viacerými zaujímavými mechanikami. SotA vraj ponúka viacero zaujímavých možností interakcie s komunitou - stretnutia obyvateľov mestečiek, guildovné stretávky i PvP turnaje, cesta je pritom otvorená aj nebojovým povahám so zameraním na kováčstvo, stolárstvo, baníctvo či farmárčenie. Uvidíme, kam sa hra dostane behom ďalšieho roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 321
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Portalarium Štýl: RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|