CALL OF CTHULHU: DARK CORNERS OF THE EARTH |
CALL OF CTHULHU: DARK CORNERS OF THE EARTH |
Howard Philips Lovecraft (HPL) označovaný za zakladateľa moderného hororu a jeho mýtus Cthulhu sa stal motívom pre prvú počítačovú hru nesúcu meno, po jeho jednej z mnohých poviedok, Call Of Cthulhu s podtitulom Dark Corners Of the Earth. Prvá hra s tematikou Cthulhu? Nie prvá čo sa týka námetu, ale prvá s použitím licencie od Chaosium, firmy ktorá produkuje stolové hry s touto tematikou. HPL sa ako spisovateľ označoval za amatéra a nikdy nebol spokojný so svojou prácou. Známym sa stal až po svojej smrti a práve mýtus Cthulhu ho katapultoval medzi rešpektovaných autorov.
Dark Corners Of the Earth (DCOE) je v prvom rade FPS, po dôkladnom preskúmaní zistíme, že prívlastok FPS stojí až za simulátorom strachu a reakcie hlavnej postavy. Hráč zatiaľ nemal možnosť vžiť sa do príbehu tak ako práve v DCOE, teda aspoň podľa slov autorov. Ak sa im podarí skombinovať všetky prvky, o ktorých sa o chvíľu dočítate tak máme pred sebou poriadny horor s aktívnou kontrolou spodného prádla.
|
|
|
Rovnako ako HPL nemala šťastné detstvo ani hlavná postava Dark Corners Of the Earth, Jack Walters. Rodina alkoholika bolo peklo, bitky na dennom poriadku, strach, ponižovanie a nedostatok peňazí. Matka sa snažila pracovať tak tvrdo ako sa dalo, až to jej telo nevydržalo a predčasne zomrela. Život s notorikom neprichádzal do úvahy, Jack sfalšoval prihlasovací formulár a stal sa z neho policajt. Svojimi skúsenosťami a svojou zapálenosťou pre prácu sa stal rešpektovaným detektívom, ktorý sa raz dostane pred prípad, ktorý zmení prinajmenšom jeho život. Výstrely v neďalekom sklade sa stali pre Jacka osudnými, po zhruba pol hodine našli jeho kolegovia Jacka na pokraji smrti, bez jediného náboja, vyčerpaného, zraneného s výrazom tváre, ktorý sa ani popísať nedal. Ani pol roku sa nedokázal duševne z toho incidentu spamätať, nedokázal už robiť prácu policajta. Založil si vlastnú detektívnu kanceláriu a vyhľadával iba prípady ktoré nejako súviseli s výstrelmi v sklade. V jeden deň zavolajú rodičia jedného obchodníka, ktorý sa stratil v rybárskom mestečku Innsmouth, aby ho Jack vypátral, neváhal, zbalil veci a vyrazil.
Fanúškovia tohto autora isto zaregistrovali známe mená a bude ich ešte viacej vrátane stvárnenia monštier Great Mother Hydra, Father Dagon a iných. Licencia od Chaosium ponúkla množstvo inšpirácie autorom, ktorý si ako predlohu pre svoj titul vybrali štyri poviedky od HPL a to: Shadow Over Innsmouth, At the mountain of Madness, Shadow out of Time, the Dremlands. Nejedná sa o prepis týchto poviedok do podoby hry, ale o hru zasadenú do kulís týchto poviedok s úplne novým príbehom.
|
|
|
Hra sa odohráva v 20tich rokoch minulého storočia v rybárskom mestečku Innsmouth, ktoré má byť podľa autorov neskutočne rozsiahle. Hráčovi bude trvať 20 minút kým prejde z jedného konca na druhý bez nejakej interakcie a prestávok! Jedným z revolučných prvkov, ktorý bude integrovaný je pohľad na hru bez nejakých ukazovateľov života alebo počtu nábojov. Hráč uvidí presne to čo hlavná postava! Autori chcú hráčovi zjednodušiť stotožnenie s Jackom a napriek tomu priniesť čo najreálnejší zážitok. Staranie sa o Jacka tak bude alfou a omegou, kontrola zásobníka prebehne rýchlo, liečenie rán už zaberie nejaký čas. V hre nenájdete žiadne pohodené lekárničky, žiadne kúzla nezahoja rany. O svoje zranenia sa budete musieť postarať sám, rezné rany obviazať čo najskôr, zlomeniny spevniť dlahou! Budete si dávať pozor kam šlapete, s kým budete bojovať s kým budete viesť rozhovor. Používanie predmetov je spracované podľa reality, takže žiadne postavenie sa pred dvere a stlačenie tlačítka "použi", pohľad budete musieť nasmerovať na kľučku, rukou ju stlačiť a až potom je cesta voľná. Hráčovým motorom bude strach, pred nepriateľmi sa bude môcť zabarikádovať v miestnosti, čím získa trochu času na rozmyslenie. DCOE sa bude môcť hrať niekoľkými štýlmi, stále populárnejším stealth, zameraným na vyhýbanie sa protivníkom a viacej na adventúrne prvky a klasickým, režimom zabijem všetkých. Celkový počet nepriateľov, zbraní ani NPC nie je známy. DCOE ponúka v závislosti na činoch hráča niekoľko alternatívnych koncov.
|
|
|
Tým najzaujímavejším prvkom však isto bude Sanity System, čo by sa dalo nazvať ako duševné zdravie Jacka. Na začiatku hry je úplne kľudný a koná rozvážne, po stretnutí s nejakou príšerou začne pochybovať, triasť sa a obraz sa rozmaže. Po vstupe do miestnosti začujete veľmi divné zvuky, Jackovi sa rozbúcha silno srdce a mierenie pištoľou bude veľmi komplikované vďaka roztraseným rukám. Ak Jack zmokne začne sa triasť a hrozí podchladenie, ak sa otrávi, zhorší sa jeho výdrž. Prvé stretnutie s niektorou príšerou nebude sladké, ale zahmlené, rozmazané a hlavne roztrasené. Nakoniec môže Jack dopadnúť tak, že nebude schopný rozoznať realitu od halucinácie. Z veľkej výšky môžete dostať závrat a spadnúť na tvrdú zem. Všetky tieto pocity sú doprevádzané s patričným grafickým a zvukovým efektom.
DCOE je veľmi sľubný projekt, ktorý môže posunúť hororový žáner opäť ďalej. Ak sa však autorom vymknú kontrole spomínané prvky môže to dopadnúť v neprospech tohto titulu. Interakcia a používanie predmetov sa môže stať veľmi frustrujúce a zbytočné. Call Of Cthulhu: Dark Corners Of the Earth vychádza u tento mesiac.
Najstaršou a najsilnejšou emóciou ľudstva je strach. Najstarším a najsilnejším druhom strachu je strach z neznáma.
PC
Xbox Vývoj: Ubisoft / Headfirst Productions Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|