STILL LIFE |
STILL LIFE |
Kladiete si otázku, čo sa stalo s montrealským tímom Microids a čo plánujú po vydaní Syberie II? Na aké tituly sa budú špecializovať po finančných problémoch? Nový manažment Microids jasne predurčil osud tejto spoločnosti. Trendov v oblasti akčného žánru a vysokých predajných čísiel herných titulov s licenciami sa netýkal. Microids sa po úspechu Syberie II (cez 300 000 predaných kópií) pustili do vývoja novej adventúry! Vlastne v príprave majú rovno tri tituly z tohto žánra. A potom, že adventúry sú mŕtve. Po odchode Benoít Sokala a uzavretí kapitoly Kate Walker, hlavnej predstaviteľky Syberie, sa vracajú Microids na vlnách temného trileru Still Life. Čas medzi oboma dielmi Syberie vyplnila nedocenená adventúra s nelineárnou hrateľnosťou Post Mortem (recenzia), inšpirovaná rádom templárov, okultizmom a rituálnymi vraždami. Temný príbeh sa odohrával v Paríži, kam sa presťahoval, bývalý detektív, ktorý sa vrhol na maľovanie krajiniek. Záhadná a diabolsky príťažlivá Sofia Blake ponúkla Gusovi McPhersonovi prípad, ktorý kvôli delikátnosti nechce zveriť do rúk polície. Still Life bude nepriamo nadväzovať na Post Mortem a bude retrospektívne rozvíjať život Gusa.
Microids vyvíjajú Still Life s overenými a kritikou ocenenými technológiami. Motorom hry sa stal jemne modifikovaný engine zo Syberie II a hlavnou postavou je opäť žena. Vlastne hlavné postavy sú dve. Victoria McPherson je vnučkou Gusa a podobne ako jej starý otec, aj ona sa stala vyšetrovateľom. Victoria vyštudovala najlepšie školy a zaoberala sa psychológiou a kriminalistikou. Táto posadnutosť ju doviedla až na oddelenie FBI, kde sa venuje profilovaniu seriových vrahov, ale nikdy nebola na mieste činu v teréne. Jej skúsenosti však ocenilo oddelenie vrážd pri odhalení missisipského sériového vraha a Victoria dostala svoj druhý prípad. V Chicagu operuje sériový vrah a ženských obetí je čoraz viacej. Victoria sa dostáva na slepú koľaj, namiesto hmatateľných dôkazov má iba množstvo hypotéz. Nezáväzný rozhovor s jej otcom o rodine a hlavne o jej starom otcovi, prinúti Victoriu k prečítaniu starých prípadov, na ktorých Gus pracoval. Medzi zložkami narazí na 75 ročný prípad, ktorý má až mnoho spoločného z vraždami v súčastnosti.
|
|
|
Microids sa pri vytváraní Still Life nechali inšpirovať mnohými prípadmi sériovým vrahov (Se7en, Jack Rozparovač) so zameraním sa na podávanie príbehu. Ten začína v súčasnosti v Chicagu, kedy Victoria narazí na spojitosť jej prípadu s vyšetrovaním Gusa z pred 75 rokov. Hra bude balansovať medzi časovým obdobím 21. a začiatku 20. storočia. Prepínanie medzi postavami má plne pod kontrolou hra a udalosti popísané v Gusovom spise budú hrateľné! Gus sa po vyriešení prípadu v Paríži odsťahoval do Prahy, kde stretol svoju osudnú lásku Idu Skalíčkovú. Povesť detektíva ho však neprestala prenasledovať. Ida a jej priateľky ho požiadajú, aby sa chopil pátrania po sériovom vrahovi, pod nožom ktorého zomierajú prostitútky ako na bežiacom páse.
Still Life si zachováva náboj tajomna, temnú atmosféru, ale v žiadnom prípade nepôjde o horor. Autori sa snažia, aby vykresľovaná brutalita nebola bezdôvodná. V Post Mortem sme sa mohli stretnúť s tajnými spolkami, v Still Life aj napriek zatĺkaniu autorov narazíme na spoločnosti zvrátených psychopatov. Napríklad Victoria počas pátrania objaví tajný sado-masochistický spolok. Still Life je detektívka, ale v hre budú iba dve miesta činu, pravdepodobne jedno v Prahe (1920) a druhé v Chicagu (2004). Týmto odpadá zdĺhavé hľadanie stôp, detailné preskúmavanie a obhliadka obete na mieste činu. O poriadne logické hádanky nebudete ochudobnený. Po skúsenostiach s niektorými naozaj ťažkými puzzle z Post Mortem (pamätáte na kreslenie tváre vraha?) sa Microids rozhodli ísť cestou logiky pri zachovaní vysokej obtiažnosti. Still Life by nemal byť obtiažnejší ako Syberia II. Logické hádanky budú úzko súvisieť s prípadom a k riešeniu budú pomáhať aj neustále poznámky Victorie, rôzne zvuky alebo dokonca pohyby postáv. Predmety sa budú hlásiť o hráčovu pozornosť prostredníctvom otáčania hlavy hrateľných charakterov, ktorí upozornia na interaktívne miesto. Hrateľnosť by mali osviežiť akčné medzihry, nie však akčné prvky! Jednou z nich bude navigácia robota z jednotky pyrotechnikov cez sieť laserov, aby neskôr mohla Victoria prejsť miestnosťou bez vyvolania poplachu.
|
|
|
Hrateľnosť bude podobne, ako v prípade Post Mortem nelineárna s množstvom dialógov. Počas rozhovorov sa bude dynamicky meniť kamera a bude zachytávať tváre jednotlivých postáv. Systém dialógov sa zmenil a v Still Life bude možné viesť rozhovor dvoma smermi. Ľavým tlačítkom myši sa budete pýtať otázky týkajúce sa prípadu a pravým sa budete snažiť niečo dozvedieť niečo bližšie o spovedanej osobe. Možnosti akým smerom sa môže uberať rozhovor budú indikovať ikony v ľavom dolnom rohu. Otázne je, ako bude tento systém fungovať v skutočnosti. Všetky dialógy a dôležité udalosti sa zaznamenávajú do denníka, dúfajme, že pribudne možnosť rozdeliť predmety na niekoľko skupín. Absolútnou novinkou bude v hrách od Microids celoobrazovkový 3D inventár. Predmety budete môcť detailne preskúmať, otáčaním, približovaním alebo ich medzi sebou kombinovať.
Still Life rozhýbal upravený engine zo Syberie II. Upravený bol pathfinding a hlavne práca so svetlom a tieňmi. Obrazovky budú tvoriť predrenderované, detailné pozadia a na nich sa budú pohybovať polygónové postavičky. Dobrou správou je, že tím grafikov, ktorý pracoval na Syberii II je späť. Prázdne lokácie, kde ste sa mohli pokochať krásnou scenériou, zo Syberie II sú minulosťou. V Still Life by tieto hluché miesta narušili atmosféru temného trileru. Autori nesľubujú ani veľké množstvo interaktívnych miest, čo vzbudzuje obavy, že hra bude relatívne krátka. Celkovo bude v hre 24 postáv (11 v Chicagu a 13 v Prahe) a 29 lokácií (7 v Chicagu a 22 v Prahe). Z týchto čísiel si môžeme domyslieť, že aj keď je hlavnou postavou Victoria, väčšinu času strávime v koži Gusa. Technickú stránku doplní verný dabing postáv a atmosférická hudba. Victoriu nahovorí Sara Leger, ktorá si zahrala malú rolu (Bebe) v Post Mortem. Still Life vychádza na PC a Xbox, po presunutí dátumu vydania, začiatkom budúceho roka. Pred finálnou verziou by mala byť uvoľnená hrateľná ukážka.
|
|
|
Spoločnosť Microids dokazuje, že klasickým adventúram ešte neodzvonilo. Prednosti Still Life sú v systéme podávania príbehu a v časovej paralele medzi oboma hrateľnými charaktermi. Podarí sa, ale Microids vytvoriť adventúru, ktorá vystúpi z tieňa série Syberia? Still Life aj keď predpoklady nato má, nebude kvôli brutálnym scénam určený pre širokú hráčsku verejnosť.
PC
Vývoj: Microids / Microids Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|