PRINCE OF PERSIA: WARRIOR WITHIN |
PRINCE OF PERSIA: WARRIOR WITHIN |
Fráza „žili šťastne až do smrti“ býva ukončením každej rozprávky. Boj dobra a zla utíchol, hrdinom sa dostalo zaslúženej pocty, prekrásna princezná a pol kráľovstva boli samozrejmosťou. Na hrdinov sa spomína v dobrom a ich činy sú ospevované v nejednej piesni, či báji. Perzský princ nedostal nič, vybojovaná princezná Farah zostala v Indii, o jeho činoch prakticky nik nepočul a na bohatstvo môže zabudnúť. Jeho príbeh však pokračuje ďalej. Otvorením presýpacích hodín mal zomrieť. Zmenil tok času, porazil zlého vezíra a hodiny uzavrel. Počet obetí bol nižší, ako sa počítalo a na svet bol povolaný tvor Dahaka s úlohou napraviť chyby a trhliny v čase. S osudom sa neradno zahrávať a za chyby sa platí. Z princa sa stal štvanec, vydal sa na nekonečnú cestu, na konci ktorej môže povstať iba jeden víťaz. Vypravil sa na všetky známe kúty sveta a zdokonaľoval sa v bojových umeniach. Každá cesta má svoj koniec, osudu nik neunikne a starý muž princovi pošeptal: „Tvoj osud je spečatený, zomrieš!“
Novodobá reinkarnácia perzského princa prežila svojich päť minút slávy koncom minulého roka. Aj keď predajné čísla dosiahli 2,5 milióna predaných kópií, nedostalo sa POPSOT pozornosti, akej si naozaj zaslúžil. Podobný osud postihol aj titul Beyond the Good and Evil. POPSOT prišiel na trh v nesprávny okamih, na konci roka, kedy sa dáva prednosť reklame, licenciám a známym titulom. Každý, kto si zahral POPSOT vie, že tento titul je jednoducho vynikajúci. Ubisoft presne po roku uvedie na trh pokračovanie dobrodružstiev princa. Bude sa história opakovať?
|
|
|
Hodnotenia POPSOT dosahovali vysokých čísiel (u nás 90%), prednosťou bola vysoká hrateľnosť, vynikajúci dizajn, plejáda pohybov, súbojov a logických hádaniek. Rozprávkam však odzvonilo, princ dospel, zarástol, narástli mu svaly, objavilo sa tetovanie (rovnaký vzor zdobí ruku aj hlavného dizajnéra) a Warrior Within odhaľuje temnú stránku tejto osobnosti. Princ zomrie, otázkou nie je ako alebo či sa to naozaj stane, ale kedy! Dahaka dýcha princovi na krk každým krokom a medzi slabé stránky tohto tvora nepatrí robenie chýb. Príbeh sa odvíja na záhadnom ostrove, odkiaľ pramení podstata pieskov času. Centrom ostrova je obrovský hrad, kde sa bude väčšina hry odohrávať.
Z pohľadu krátkosti vývoja druhého dielu možno konštatovať, že sa nestihlo do hry implementovať toho toľko, aby bolo zarobené na plnohodnotný diel. Chyba. Autori už mali technológiu, prispôsobili ju modernejšiemu hardvéru, konzolový Jade engine bol zoptimalizovaný o 25% a mohli sa kľudne venovať dizajnu úrovní a vylepšeniam. Ubisoft sa neuspokojil iba s novými prekážkami, nepriateľmi, ale v hre sa objavia aj nové herné prvky, ktoré dramaticky oživia hrateľnosť. Z princa je teraz majster bojových umení a tomuto faktu sa prispôsobila celá hra bez obetovania logických hádaniek. Ako to funguje? Súboje sa už neodohrávajú iba v uzatvorených arénach po prekonaní prekážok. Vo WW sa bojuje všade aj počas prehadzovania pák, otvárania dverí, či rúčkovania v nebezpečných výšinách. Súboje sa stali súčasťou prakticky každej aktivity v hre.
|
|
|
Jadrom hry je Free Form Fighting (FFF) systém, čo je upravený bojový a pohybový systém so širokými možnosťami. Vo WW je zbraňou čokoľvek aj prostredie. Na akrobaciu môžete využiť stĺpy, laná, steny alebo telá samotných nepriateľov. Bez zbraní by si princ ani neškrtol. Meč zostal dominantou, podobne ako ostatné chladné zbrane. FFF dovoľuje doslova krkolomné kúsky. Je druhá ruka pri súbojoch voľná? Zdvihnite po mŕtvom druhú zbraň a bojujte s ňou. Boje s dvoma čepeľami dostanú iný rozmer a údery budú silnejšie (nemožno podrezávať hrdlá). Sekundárna zbraň má limitovanú životnosť a je ju možné vrhať po nepriateľovi. Zbrane sú rozdelené na dýky, sekery, meče, kladivá a zvyšky po nábytku alebo oceľové tyče. Ak ste žasli nad množstvom pohybov v POPSOT, tak sa pripravte na poriadnu dávku vo WW. Preskakovanie, odrazy od stien, premety, spúšťanie sa po plachtách, vyrážanie zbrane z rúk protivníka, podrezávanie, oddeľovanie končatín, hláv, porcovanie nepriateľa a dokončovačky (stiahnite si kompletnú mapu úderov). Nové údery sa učíte postupne a FFF umožňuje vytvoriť svoju obľúbené kombináciu. Možností ako zabiť nepriateľov bude nepreberné množstvo. Zvládnutie kombo úderov bude prioritou, kvôli vysokému počtu protivníkov a efektívnejšiemu eliminovaniu. Zabojujete si proti pirátom, explodujúcim netvorom, havranom, rýchlym duchom alebo extra tuhým havraním bojovníkom, ktorí útočia vždy v skupinách. Hrateľnosť oživí aj väčší výskyt minibossov a bossov. Strážcovia úrovní majú byť minimálne traja a Brute, ktorý sa objavil v hrateľnej ukážke je len prerastený protivník. Na každého z nich platí iná taktika a má iné slabé miesto.
Život nie je dôležitý, ak ste pánom času. Cestovanie v čase je späť, je prepracovanejšie a dôležitejšie, ako len niekoľko sekundové vracanie času v SOT. Princ bude tentokrát skákať v čase vpred a vzad o niekoľko storočí! S cestovaním sú spojené rôzne logické hádanky. Skokom do minulosti odstránite niektoré prekážky stojace v ceste prítomnosti. Piesok času je uskladnený v princovom medailóne na krku a zásoba sa sama dopĺňa s počtom zabitých nepriateľov. Počas hry bude možné využiť niektoré veľmi silné sily a nechýba ani spomalenie času, kedy sa spomaľuje všetko okolo princa. Týmto spôsobom prekonáte rýchlo sa pohybujúcich nepriateľov alebo pasce. Tie zostali v nezmenenej forme, k neodmysliteľným pílam a jamám plných ostňov, pribudli oneskorené plošiny s vyskakujúcimi klinmi a rotačné valce s ostňami. Pasce bude možné využiť rovnako aj v boji.
Vo Warrior Within sa po vzore SOT objaví aj ženská postava v podobe krehkej Kaileen. Princ ju počas hry oslobodí a ona mu na oplátku pomôže dostať sa do centrálnej miestnosti hradu času. Kaileena kedysi slúžila cisárovnej, ktorá rovnako ako Dahaka prahne po princovej smrti. Jej poistkou je Shahdee, ktorá sa predstavila v hrateľnej ukážke vo veľmi odvážnom kostýme. Úloha tejto bojovníčky je jednoduchá, zabrániť princovi, aby sa dostal na brehy ostrova. Ak sa mu to podarí (čo sa v skutočnosti podarí), sklame cisárovnú a čaká ju trest. Úroveň, keď Shahdee zaútočí na princovu plachetnicu ste si mohli vyskúšať v hrateľnej ukážke. Slúži ako tutorial a zoznamujete sa s novými pohybovými možnosťami, dokončovačkami a boja s dvomi chladnými čepeľami. Demo na lodi vrcholí súbojom princa so Shahdee, po ktorom sa presúva hra do interiéru. Toto miesto je dokonalým príkladom kombinácie boja v prostredí a prekonávania prekážok. Sú tu oneskorené plošiny, vypínače, ktorými môžete aktivovať pasce a zbaviť sa tak nepriateľov. Na konci dema čaká sladká odmena v podobe minibossa Brute.
|
|
|
Pochmúrnosť osudu, tmavá paleta farieb a cielená temnota sa podpísala aj na technickom spracovaní. Bezchybný dizajn úrovní pripomína návštevu značne opotrebovanej továrne, svetlé farby by ste v hre hľadali márne. Inklinuje skôr k industrializmu, v prostredí prevláda hrdza, bronz, vlhkosť, tmavé odtiene a všadeprítomný bumpmapping. Z prostredia je cítiť beznádej. Grafická stránka exceluje, podporuje DX9 efekty, je plynulejšia, hladšia a detailnejšia ako v SOT (s čím sa automaticky počítalo). Princ ovláda obrovské množstvo pohybov a úderov, pod ktorými odpadávajú končatiny, hlavy s efektnými gejzírmi krvi (je ju možné vypnúť). Systém kamery sa nezmenil, máte možnosť korigovať pohľad v rámci možností. Hrateľnosť WW by mala byť na úrovni SOT, rovnako ako celková dĺžka. Pochmúrna atmosféra a nálada celej hry k tomu poukazuje na starších hráčov. Zlý, tajomný hrdina momentálne frčí, čomu sa prispôsobila hudba. Exitocké melódie vystriedali rockové skladby, elektrické gitary a presne načasované salvy z bicích. Nová podoba metalového princa však nemusí vyhovovať každému.
Emotívny, temný príbeh perzkého princa vychádza v priebehu novembra na PC, PS2, Xbox, Cube a GameBoy.
PC
Vývoj: Ubisoft / KONTIKI / Ubisoft Štýl: akčná adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|