WILL OF STEEL |
WILL OF STEEL |
Rok 2005 so sebou prinesie veľa nového, nie všetko však bude pozitívne. Zvýšené dane a poštovné určite nikoho nepotešia, ale v oblasti počítačových hier môžeme očakávať samé zaujímavé novinky, ktoré sľubujú skvelú zábavu. Aj medzi stratégiami sa nájdu nováčikovia s veľkým potenciálom. Už čoskoro, v priebehu februára, sa objaví nová real-time stratégia Will of Steel.
Jedná sa o ďalší titul s vojnovou tematikou. Tentoraz, ale nie sú stredobodom záujmu boje druhej svetovej vojny, hra sa zaoberá konfliktmi v Afganistane a Iraku, v rokoch 2001-2003. Podstatou projektu sú boje a taktické akcie, kde hráč ovláda niekoľko peších jednotiek a bojovú techniku. Okrem rôznorodej pechoty, prieskumných vozidiel, tankov a transportérov sú v teréne k dispozícii aj efektné vrtuľníky. Nechýbajú podporné systémy a technika, ako napr. laserom navádzaná bomba alebo analýza povrchu pomocou satelitu. Náplň misií by mala byť pestrá, od obsadzovania nepriateľských pozícií a letísk po klasickú likvidáciu všetkých opozičných vojsk. Celkovo bude hra obsahovať 16 misií. Hráč plní úlohy s vybranými jednotkami a sústredí sa len na samotnú akciu, bez akejkoľvek ťažby surovín, alebo budovania ďalších jednotiek. Na oficiálnych stránkach som však nenašiel som ani zmienku o hre pre viacerých hráčov. Uvidíme či ju do finálnej hry zapracujú.
|
|
|
Pri každej jednotke sú uvedené primárne a sekundárne vlastnosti, nechýbajú štandardné údaje, ako je počet životov a stav brnenia. Ďalej dohľad a maximálna rýchlosť. Okrem toho je tu prehľad o používaných zbraniach, ničivá sila, počet munície, ale aj dosah a presnosť. Všetky jednotky získavajú skúsenosti a tým sa zvyšuje ich úroveň a bojové schopnosti. Dajú sa zoskupovať a upravovať do rôznych formácií a je možné priradiť im útočný a pohybový mód.
Poškodená technika sa dá zrekonštruovať pomocou opravárenských vozidiel alebo inžinierov. Tí okrem toho nastavujú nálože a zneškodňujú mínové polia. Je možné aj obsadzovať nepriateľskú techniku. Najjednoduchší spôsob je poškodenie aktívnych vozidiel, ak nie sú priveľmi zdemolované, po oprave sú okamžite k dispozícii. Priebeh bojov môžu ovplyvniť zmeny počasia, dážď alebo piesočná búrka niekedy poriadne sťaží situáciu. Na druhej strane pri vhodnej taktike naopak pomôže. Will of Steel sa ovláda veľmi jednotucho, pomocou myši. Ale ústretoví autori ponúkajú aj hlasové ovládanie. Takže, ak máte doma mikrofón, určite ho tu uplatníte.
Čo sa týka celkovej hrateľnosti, Will of Steel bude nepochybne zábavná vec. Už prvé prezentácie hry naznačujú, že AI bude na slušnej úrovni. Jednotky pohotovo reagujú na pohyb nepriateľa a dobre sa orientujú v teréne. Napriek tomu, sú tu stále isté nedostatky a technické chyby. V deme autori predviedli veľmi slabý pathfinding a vozidlá sa často zasekávali, strieľali na nepriateľa aj keď medzi nimi bola budova atď. Dúfajme, že do plánovaného vydania, autori ešte na tomto probléme popracujú a dovedú všetko do zdarného konca. Bolo by škoda, keby projekt stroskotal na takýchto chybách.
|
|
|
Hra je plne v 3D a spracovanie zodpovedá náročným požiadavkám súčasnosti. Väčšinou piesočnatá krajina nevyžaduje zvláštnu pozornosť a tak sa grafici v pokoji sústredili na detailné spracovanie techniky, vojenských a civilných objektov v okolí. Aj explózie a ďalšie podporné efekty vyzerajú hodnoverne. Nechýba vhodný hudobný sprievod a priliehavé zvuky. Hráč si môže približovať a vzďaľovať jednotky a nastaviť uhol kamery podľa potreby. Slušné spracovanie ide ruka v ruke so zvýšenými technickými nárokmi. CPU 1,3Ghz, 64 MB grafická karta a 256 RAM sú síce predpokladané minimum, ale husté a dynamické boje dokážu poriadne vyšťaviť PC. Takže ako optimálna zostava prichádza do úvahy CPU 2GHz, aspoň 512 MB RAM a kvalitná grafická karta. Samozrejme, ak chcete využiť hlasové ovládanie, potrebujete aj nejaký ten mikrofón.
Keď sa pozrieme na hru ako celok, prvý dojem je naozaj dobrý. Solídna grafika, pestrý sortiment jednotiek, jednoduché ovládanie a neošúchaný námet sú nepopierateľným plusom. Čo sa týka zábavnosti, Will of Steel má šancu zaujať, ale ako sa zatiaľ zdá, neprináša žiadne výrazné inovácie, ktoré by hru robili naozaj výnimočnou. Ale do vydania zostáva ešte niekoľko týždňov, takže vynášať definitívne závery je priskoro. V každom prípade, nebude to žiadna béčková záležitosť a hra nebude mať núdzu o svojich priaznivcov. Najmä, ak autori doladia umelú inteligenciu a urobia solídny multiplayer.
|
|
|
PC
Vývoj: GMX Media Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|