HEROES OF MIGHT AND MAGIC V |
HEROES OF MIGHT AND MAGIC V |
Hry zo série Heroes of Might and Magic patria jednoznačne medzi najpopulárnejšie ťahové stratégie na svete. Niektoré diely sa vydarili lepšie, iné horšie, ale v každom prípade všetky vzbudili veľkú pozornosť u hráčskej verejnosti. Nie je žiadnym tajomstvom, že firma Nival Interactive prebrala štafetu po New World Computing a pracuje na piatom pokračovaní populárnej hry. Bude to pozitívna zmena, ktorá prinesie unikátne dielo, alebo nás čaká vyumelkovaný výťažok z predošlých titulov?
Najnovší prírastok si zachová identitu svojich predchodcov. To znamená, že bude ďalej rozvíjať dejiny fantastického sveta s ohľadom na jeho históriu a celkovú štruktúru. Základné princípy, herné prvky a frakcie budú v podstate totožné a obohatené o zaujímavé inovácie. To tvrdí Ubisoft, ktorý bude HOMM distribuovať namiesto nebohej firmy 3DO.
|
|
|
Základnou náplňou hry bude aj naďalej putovanie po mape s hrdinami, ktorých sprevádza ozbrojená družina, a samozrejme dobíjanie a zdokonaľovanie hradov. Hráčove postavy budú cestovať po krajine, nadobúdať skúsenosti, získavať zlato a suroviny na výstavbu budov a jednotiek. Každá postava bude mať limitovaný počet krokov na jedno kolo. Ložiská a artefakty roztrúsené po okolí sú obvykle strážené rozličnými monštrami, takže pri stretnutí s nimi dochádza k boju. Vtedy sa hra rovnako ako minule prepína do obrazovky, kde sa na jednej strane zobrazia sily útočníkov a na druhej obrancov. Následne všetky zúčastnené jednotky postupne vykonajú vybranú činnosť (pohyb, útok, obranné postavenie, zoslanie kúzla) a to sa opakuje dovtedy, kým jedna strana nie je porazená, alebo nezuteká.
V každom kole môže hráč postaviť po jednej budove vo všetkých svojich sídlach a pravidelne získava suroviny z baní a ložísk, ktoré vlastní. V ponuke nechýbajú magické veže, kde sa hrdinovia učia kúzla, vojenské objekty umožňujúce najímanie jednotiek a vylepšenia hlavnej štruktúry, pre lepšiu obranu a vyššie týždenné prírastky. Hradné budovy, ale aj objekty v krajine, sú podobné, dokonca môžeme povedať totožné s ponukou predošlých dielov. Mlyny a ložiská, tábory na zvýšenie primárnych vlastností hrdinu, magické studne atď., to všetko sme tu už videli predtým – len v inej grafike.
|
|
|
Čo sa zmenilo
Nie je toho až tak veľa a nie všetky zmeny sú pozitívne. Tvorcovia hry akoby urobili krok späť a zahodili takmer všetky inovácie, použité v Heroes IV. Je pravda, že "štvorka“ bola trochu neštandardná, niektoré novinky neboli celkom vhodné pre tento typ hry, ale ponúkla aj originálne a praktické doplnky. Škoda, že spiatočnícki autori všetko zhrnuli zo stola a rozhodli sa pre striktné zachovanie klasických princípov.
Ak sa vám zapáčila aktívna účasť hrdinov v boji, budete ju musieť oželieť. "Herovia“ počas boja opäť skromne stoja v úzadí (jeden hrdina pre jednu skupinu) a sem tam môžu zoslať kúzlo zapísané v magickej knihe. Nie sú to plnohodnotní bojovníci, to znamená že nemajú možnosť použiť fyzický útok, nemôžu byť zranení a ak padnú všetky sprievodné jednotky, boj končí. Jednotky na bojovom poli vyzerajú pôsobivo, najmä pri útočnom pohybe. Vtedy sa prepne pohľad kamery a vy si vychutnáte záber na mieriaceho lukostrelca, alebo palatína, ktorý sa vzpína na erdžiacom koni. Čo sa však týka samotného priebehu boja, je úplne rovnaký ako v starších dieloch (HOMAM 1- 3).
Ak budete chcieť doplniť stav hrdinovho vojska, musíte navštíviť hrad alebo nájomnú budovu, pretože putujúce posily bez veliteľa sa viac nekonajú. Skoncovalo sa s obmedzeniami, keď ste boli nútení vybrať si, ktorú z dvoch jednotiek na jednej úrovni budete produkovať. Pri obliehaní hradu celkom poteší návrat k strieľajúcim vežičkám. Plošiny, na ktorých majú útočné jednotky bonus pri streľbe, neboli pre hru to pravé. Myslím, že nikomu nebudú chýbať. Na zdolanie hradieb naďalej slúži katapult, ktorý strieľa automaticky, ak váš hrdina nie je expertom v balistike.
Určité zmeny k lepšiemu údajne môžeme očakávať v multiplayeri. Bližšie informácie zatiaľ nie sú, ale vraj sa pri sieťovej hre zabavíme lepšie ako kedykoľvek predtým. Uvidíme, pravdou však zostáva, že multiplayer u ťahových stratégií nie je veľmi populárnou záležitosťou.
Najvýraznejšia zmena sa týka grafiky. Hrdinovia sily a mágie dostali úplne nový grafický kabátik. Nové spracovanie však nemusí sadnúť každému. Vkusná a prehľadná forma hry sa pretransfomovala na akúsi komixovú podobu, akoby bola vytiahnutá z hollywoodskeho animovaného filmu. Za pozornosť stoja už spomínané zmeny kamery, pekné vstupy z bojiska a praktické otáčanie mapy. Má to niečo do seba, nie je to zlé, ale...
|
|
|
Nakoniec to vyzerá tak, že Heroes of Might and Magic V dokonale kopíruje herný systém z prvých troch častí a okrem zaujímavej grafiky neprináša prakticky nič nové. Tvorcovia vsadili na staré osvedčené prvky a pekný imidž a zubami nechtami sa bránia pred skutočnými inováciami. Uvidíme ako dokážu osloviť hráčov. Hra vychádza už začiatkom roku 2006.
PC
Vývoj: Ubisoft / KONTIKI / Nival interactive Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|