Predstavovať hráčom titul Empire Earth a jeho pokračovanie zrejme netreba, pretože sa jedná o pomerne známu a populárnu RTS, ale ak chcete vedieť niečo o treťom titule z tejto série, prečítajte si naše dojmy z alfa verzie.
Nosnou časťou titulu bude mód nazvaný svetová dominancia, ktorý je alternatívou klasickej kampane. World Domination bude využívať systém náhodných udalostí, s ktorými sa budete musieť vysporiadať počas vývojového procesu vašej spoločnosti. Tým sa dosiahne nelineárny a odlišný priebeh každého ťaženia, čím sa dlhodobo udrží pozornosť hráčov. V testovacej verzii tvorcovia ponúkli možnosť hrať voľnú hru, prípadne multiplayer. Oba režimy sa však principiálne nelíši.
Systém hry nijako nevybočuje z bežného rámca budovateľských stratégií. Až na malé výnimky tu nájdete dôverne známe veci a s ovládaním sa stotožníte takmer okamžite. V hre vystupujú tri frakcie s odlišnými jednotkami a architektúrou. Ďaleký východ vám priblíži orientálnu kultúru a medzi historickými jednotkami sa postupne objavujú majstri bojových umení, antické bojové vozy a mongolskí nájazdníci na koňoch. O výstavbu základní, barakov, marketov, dielní a ďalších budov sa starajú priamo peší bojovníci. Stredný východ ponúka okrem iného útočníkov s prakmi, mamelukov a beduínov na ťavách a ukazuje architektúru púštnych národov. Výstavbu budov potvrdzujete v hlavnom centre, odkiaľ potom vychádzajú vozy, z ktorých na ľubovoľnom mieste vznikne požadovaná stavba. Západ predstavuje euro-americkú zmes a medzi jednotkami sú barbari, ťažkoodení rytieri, dragúni či husári. Budovy zabezpečujú stavbári, neskôr inžinieri.
Nestretnete sa však len s historickými jednotkami dávnej minulosti, ale aj novodobými zložkami, tu sú však už rozdiely medzi jednotlivými kultúrami menej zrejmé, hoci vojská sa aj tu od seba odlišujú a okrem pozemných armád je po ruke aj letectvo. Celkovo sa prelúskate cez päť vývojových etáp. Začína sa v staroveku, nasleduje stredovek, koloniálne obdobie, moderná doba a napokon budúcnosť. Postupne sa prepracujete od primitívnych jednotiek, cez rytierov, až po tanky a futuristické bojové stroje a lietadlá (tieto často disponujú doplnkovými zručnosťami).
Inovácie, zahrňujúc pokročilé jednotky a technológie, je treba najprv vylepšiť v príslušných budovách a ich prehľad nájdete v technologickom rozvetvenom menu. V tejto súvislosti dosť smiešne pôsobia kontroverzné situácie, keď sa napríklad stretnú vaše futuristické lietadlá s nepriateľskými lukostrelcami. Najviac ma pobavil pohľad na jazdcov s mečmi, ktorí mohli na súpera hádzať útočné granáty. To sú samozrejme len nedotiahnuté veci, čo sa dajú v alfa verzii určite odpustiť, svedčí to však aj o tom, že tvorcovia ešte majú plné ruky práce a musia sa postarať najmä o vyváženie strán a období.
Na výrobu a produkciu v hre potrebujete nerasty získavané hlavne z rôznych lomov, čo sú jediné miesta, kde použijete klasických civilných robotníkov. Druhou nevyhnutnou súčasťou sú financie kumulované v marketoch, slúžiacich aj na obchodné účely. Obidve zložky vám však pribúdajú aj samovoľne, hoci obmedzenou rýchlosťou, čiže sa vám v žiadnom prípade nestane, že budete na nule a bez prostriedkov. Budovy staviate len na vlastnom území s výnimkou hlavného centra. To postavíte aj v neutrálnom sektore, ktorý si takýmto spôsobom prisvojíte. Jednotlivé územia sú oddelené zreteľnými líniami. Empire Earth III ponúkne niekoľko prostredí, okrem iného púšť a Južnú Ameriku. V oblastiach sa vyskytujú aj strážcovia pokladov a nezainteresované neutrálne civilizácie, s ktorými môžete, ale nemusíte, nadväzovať kontakty.
Hru obvykle začínate s neutrálnym postojom voči všetkým predvoleným súperom, takže v úvode sa nemusíte obávať náhlych útokov. Aspoň nie dovtedy, kým vám niekto nevyhlási vojnu. Ak máte dojem, že mier už trvá pridlho, alebo naopak chcete zažehnať vojnu, môžete využiť možnosti diplomatického menu. Okrem klasického zasielania surovín poteší aj možnosť darovať inému národu svoje jednotky. V boji sa uplatnia aj podporné doplnky, napríklad neskôr letecké bombardovanie, ako aj hrdinovia, ktorí stoja na čele vojsk. Taktický postup je vhodné zakresliť na globálnej mape, kde pripravíte bojový plán, podľa ktorého potom vy a vaši spojenci postupujete.
Grafika hry je príjemná, plne trojrozmerná a pekne je vykreslený najmä terén. Budovy a jednotky majú zaujímavý dizajn, pripomínajú hravé animácie z budovateľských RTS The Settlers, ale chcelo by to ešte popracovať na detailoch. Podobne je to aj s ozvučením. Vítaným doplnkom sú rôzne moderné technológie, potešia aj viditeľné stopy v teréne a obraz v obraze. V tomto prípade je však taktiež potrebná optimalizácia hardvéru.
Úprimne povedané, Empire Earth III vyzerá na bežnú tuctovú stratégiu, hoci s dobrou atmosférou. Hra môže prekvapiť módom dominancie pre jednotlivca, ako aj režimami v multiplayeri, určite však neprinesie nič prevratné. Na vyslovenie finálneho verdiktu je ale príliš skoro.
Na žiadosť vydavateľa Vivendi Universal Games a spoločnosti CD Projekt boli obrázky z alfa verzie nahradené za oficiálne a video odstránené.