BURNOUT PARADISE |
BURNOUT PARADISE |
Predpokladáme, že viete všetko o Burnoute. Videli ste všetky videá, máte naštudované do detailov všetky obrázky a každú ďalšiu informáciu už len bleskovo prejdete, pretože vám už nič nové nepovie. My sme rovnako uznanlivo pokývali hlavami, keď sa nás pred prezentáciou spýtali, či poznáme Burnout. Zabudli sa však uistiť otázkou: „Ste si tým istý?“ Bola to zámienka. Pokiaľ nevidíte naživo, ako sa pred vami zhmotnila fungujúca idea, ktorá bola označovaná za krok vedľa, zisťujete, že ste doteraz o Burnoute nevedeli absolútne nič.
Obávanou zmenou často vyvolávajúcou dohady o celkovej zábavnosti a schodnosti cesty, akou sa celá séria dielom Paradise uberá, je logickým krokom v evolúcii sérii. Keď som sa pred nejakým rokom zamýšľal nad tým, kam by mohli v Criterione posunúť Burnout, prebehlo mi mysľou, že by to mohli byť buď loopingy a šialené triky prevádzané na trati alebo by to bola kompletná deštrukcia prostredia, kedy by ste si razili v obrovskej rýchlosti aj cez budovy a robili tak nepríjemnosti svojim súperom.
Vitajte v Raji
Vtedy som si neuvedomoval, ako blízko som k pravde. Absolútna voľnosť v prostredí, kdekoľvek, kamkoľvek, akokoľvek rýchlo a to všetko v rámci pravidiel sveta, kde sa jazdí nadpozemskou rýchlosťou. Burnout Paradise je vybudovaný na koncepte otvoreného mesta bez hraníc. Nie ste obmedzený prostredím ani aktivitami. Robíte si, čo chcete, kedy chcete a ako chcete. Nie je to ideálne prirovnanie, ale predstavte si GTA iba s autami. Máte obrovské mesto, cesty, mosty, križovatky, hustú premávku, súperov. Čo s tým spravíte?
V Criterion Games usúdili, že prvý poriadny next-gen Burnout nemôže byť dokola preváraný systém postupného zvyšovania rýchlosti a stúpania v rebríčku kariéry cez predpripravenú sadu súťaží. Criterionom vadilo prehrabávanie sa v menu. Tak ho úplne zrušili. Autorom sa nepáčili loading obrazovky a nemali v láske ani online lobby. Preto ich v hre nenájdete! Chceli vytvoriť jeden obrovský ničím neprerušovaný herný zážitok vyvolávajúci v hráčoch pocit konštantnej rivality.
Konštantná rivalita
Motivačný faktor je vybičovaný do žerava. Keď zrušíte prvý billboard a prerazíte prvý plot a číslo vám oznámi, že máte pred sebou ešte stovku takýchto kúskov, nepôjdete k semaforom spustiť si pretek, ale vybehnete v poschodovej garáži na jej strechu, šliapnete na plyn, naberiete kurz skokanský mostík a potom len sledujete, ako v otočke dopadáte na strechu ďalšej. Odtiaľ si ešte skočíte na križovatku a úplnou náhodou zaparkujete ručnou brzdou medzi dve autá. Hra vás za to odmení a povie, že ešte máte pred sebou desiatky power parkingov.
Nepôjdete k semaforom, ale namierite si to do zadných uličiek a začnete pracovať na dlhých skokoch a iných kúskoch. Paradise City je obrovské. Je tu husté centrum, voľnejšie predmestie, priemyselná zóna, diaľnice, mosty, serpentíny s výhľadom na výškové budovy, kruté stúpania a zradné obracačky v neprehľadných zákrutách. Mesto bolo postavené za jedným účelom – pobaviť a zároveň neustále motivovať k lepším výsledkom. Paradise City je jednoducho obrovská výzva a vy mu budete chcieť kraľovať.
Road Rules
Na uliciach pomenovaných podľa dizajnérov platia Road Rules, čo nie je nič iné len štatistika o najrýchlejšom čase na danom úseku, prípadne informácie o najdlhšom drifte, najdlhšom skoku atď. Road Rules nehrajú v singleplayeri až takú rolu ako v multiplayeri. V Burnout Paradise nenájde nič také ako online lobby, ale iba systém pozvánok. D-padom si počas hrania vyberiete priateľa(ov), pošlete pozvánku do hry a potom len čakáte, či vašu ponuku prijmú, alebo nie. Ak odpovedia, plynule prejdete do online módu, tzv. Free Burnu, kde Road Rules znamenajú všetko. Najlepšie časy, ako aj výkony sa medzi hráčmi zosynchronizujú a vy v The Best Liste vidíte najlepšie výsledky a v rolovacom texte Breaking News aktuálne rekordy.
Bez toho, aby ste prechádzali zdĺhavou precedúrou vyberania trate a áut, okamžite súperíte a to zatiaľ len blbnete v meste! Prekonal váš čas na obľúbenej pasáži niekto z vašich kamarátov? Neskúsite ho prekonať? Niekomu sa podaril krátko po vstupe do online najdlhší drift, v ktorých ste doteraz kraľovali? Neoplatíte mu to? Vieme si veľmi živo predstaviť, ako sa z plánovaného šampionátu stane naháňačka za najdlhším skokom alebo najrýchlejším časom. Mohli sme vidieť, ako sa po privítaní takedownom vybrali autori vyskúšať, kto ďalej doskočí zo strechy budovy. Po odpojení zostávajú najlepšie rekordy (Rule breakery) stále zapísané a tak môžete súperiť s priateľmi aj keď nie sú práve pripojení!
Konzervatívna generácia burnoutu možno bude namietať proti otvorenému systému, ale akonáhle zočí plynulé prechody z offline do online, bude sa na nový prvok, na ktorom je hra postavená, pozerať úplne inak. Na druhej strane Paradise vychádza z tradícií série, čo znamená, že obľúbené herné režimy nájdete aj tu. Stačí sa postaviť na semafor, zmačknúť L2+R2 a už ste v preteku naprieč celým mestom. Ocitli ste sa na chvoste alebo ste zbadali billboard, ktorý ešte nepocítil vašu kapotu? Zastaňte a hra vás sama vykopne z prebiehajúceho závodu. V Paradise má byť celkovo 120 rôznych eventov s výnimkou navrátilca – módu Crash.
Deštrukcia snov
Crash sa v Paradise objaví pod novým názvom – Showtime. Na otázku, koľko bude v hre križovatiek, dostávam jednoduchú odpoveď: "Koľko budeš chcieť." Showtime je niečo ako exhibícia vášho umenia jazdiť a vytvárať búračky, o akých sa vám iba snívalo. Môžete ho aktivovať kedykoľvek, kdekoľvek, aj dvakrát po sebe na frekventovanej diaľnici. Showtime a Crash majú jedno spoločné; vytvoriť čo najväčšiu reťazovku a za kvantá vrakov zhrabnúť čo najviac bodov. Na ďalšie detaily o herných módoch, ako aj o Showtime si budeme musieť počkať. Autori zaryto mlčia.
Burnout bol, je a vždy bude o spektakulárnych búračkách a fenomenálnom deštrukčnom modeli. Na adresu Paradise môžeme len povedať, že úroveň deštrukcie sa ostatní snažia iba napodobiť. Každé auto sa dá zničiť, zošrotovať, očesať o plechy, rozpoliť a nechať explodovať. Pokiaľ stojí na štyroch kolesách, môžete pokračovať v jazde, ale ak prídete o nápravu, na trati sa vám objaví v pôvodnom stave ako z továrne. Deštrukčný model v Paradise počíta s niekoľkými vrstvami farby, deformačnými zónami a pevným šasi celého auta.
Náraz prechádza celou karosériou a podľa rýchlosti ju adekvátne deformuje, stláča, krčí, krúti. Ak to napálite so superšportom v plnej rýchlosti do steny, auto neodskočí, ani sa neodrazí, ale kamera pomaly sleduje, čo sa deje s budúcim vrakom. Najskôr vypadnú čelné okná, vyletí kapota, stena zošrotuje prednú časť a zatlačí motor na miesto vodiča, vidíte, ako energia prechádza celým autom a za efektu odpadávajúcich drobných častí vyfukuje zadné okno. Po spomalovačke sa dívate na malú stlačenú kocku, ktorá ešte pred sekundou bola špičkový športiak.
Úsmev, prichádza takedown!
V Burnout Paradise sa síce zmenil koncept, ale nestratil nič zo svojej agresie. Dá sa povedať, že súperenie a rivalitu medzi hráčmi posúva na úplne inú úroveň. Naháňačka za rekordmi a lepšími výsledkami dostala nový motivačný rozmer. Po úspešnom bodíčku a takedownovaní protivníka je odfotený kamerou (EYE pre PS3 a Xbox Live Camera pre Xbox360) výraz vašej, ako aj súperovej tváre. Vidíte ako sa tvári, keď ste ho v poslednej zákrute vyblokovali a on na oplátku vidí vašu radosť z výhry. Mug Shoty rovnako prispejú k budovaniu rivality.
Ohŕňali sme nos nad otvoreným mestom a cestou, ktorou sa vybrali Criterioni. Teraz vieme, že Burnout Paradise bude skutočným rajom s dobre pestovanou agresiou, motiváciou, rivalitou a neuveriteľne mocným online komponentom. Generácia burnoutu dostane zaslúžený takedown, ale až budúci rok.
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: EA / Criterion Games Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|