GEARS OF WAR 2 |
GEARS OF WAR 2 |
Gears of War je jednou z najlepších a najúspešnejších hier pre Xbox 360. S piatimi miliónmi predaných kópií a veľkou podporou u online komunity bolo len otázkou času, kedy sa objaví pokračovanie. Ten čas už pomaličky môžeme začať rátať na prstoch našich končatín, lebo oficiálny dátum začiatku predaja, 7. november, sa nezadržateľne blíži. Čo teda môžeme od druhého dielu tejto výbornej 3rd person strieľačky očakávať?
Dej hry je zasadený do obdobia 6 mesiacov po udalostiach prvej časti GSoW. Svetelná bomba urobila svoje a Locusti sa stiahli hlbšie do podzemia. Bohužiaľ, vedľajším efektom tohto úspechu je choroba zvaná „Rust Lung“, ktorá decimuje už i tak dosť zničenú ľudskú populáciu na planéte. Ako by toho nebolo málo, z ničoho nič sa pod zem prepadnú dve mestá - Tollen a Montevado. Posledným bezpečným miestom sa tak stáva Jacinto Plateau, lenže aj tu sa začínajú čoraz častejšie objavovať záhadné úkazy, a tak COG vysiela na prieskum Marcusa a jeho Delta Squad.
Štýlom hry sa dvojka od originálu príliš líšiť nebude. Mierne taktická akcia s dôrazom na využívanie objektov pre krytie zameraná skôr na predskriptované situácie a intenzívny, adrenalínový zážitok. Drobné rozdiely sa ale samozrejme nájdu. Prostredia sa otvorili, viac priestoru dostanú exteriéry a rozľahlejšie komplexy, aj keď sám Cliff Bleszinski tvrdí, že nemá rád hry, v ktorých zabíjate snajperkov dvojpixelových oponentov vzdialených niekoľko kilometrov. Smradľavý Locust tvárou v tvár, to je ono! Zmeny sa dotknú tiež samotného systému krytia, ktorý bol v podstate prvýkrát medzi akčnými hrami celoplošne presadený práve v GSoW 1. Nie žeby boli prekopané základy, to nie, ale pribudne pár noviniek. Najväčšou bude možnosť chytiť nepriateľské monštrum pod krk a použiť ako živý štít, pričom sa stále budete môcť pohybovať a jednoručnou zbraňou rozosievať smrť všade navôkol. Keď prestanú byť služby Locusta potrebné, stačí stlačiť jedno tlačidlo a jeho krk sa v doprovode nepríjemného praskavého zvuku zmení na kašu.
Mimochodom, zlomené krky a brutalita všeobecne budú v hre zobrazované v plnej miere a bez cenzúry. Krvavými fľakmi na kamere to iba začína. Potom príde na radu spomínané lámanie krkov, alebo tiež rozdupávanie tvárí zraneným nepriateľom. Motorová píla a jej služby sa Marcusovi hodili už nejedenkrát, no aj tu sa priučil pár novým trikom a tak bude možné Locustov píliť viacerými spôsobmi, vrátane veľmi elegantného zdola nahor (teda od rozkroku až po krk). Bleszinski k brutalite dodáva, že viac menej je s jej spracovaním spokojný, ale že mu napriek tomu chýba jedna vec – možnosť odtrhnúť nepriateľovi končatinu a ubiť ho s ňou na smrť. Takéto animácie mal vývojový tím v pláne, ale kvôli časovým tlakom sa do hry nedostali.
Obľúbený co-op v singleplayer kampani ostane zachovaný; možno je trochu škoda, že bude stále obmedzený iba na dvoch hráčov. Po novom bude možné nastaviť pre oboch vojakov rôznu obtiažnosť. Keďže sa rozdiel v obtiažnosti nedá pri simultánnom hraní vyriešiť zvýšením počtu nepriateľov, na radu prišlo prehodnocovanie účinnosti zbraní a zvyšovanie, resp. znižovanie odolnosti. Keď už hovoríme o obtiažnostiach, treba podotknúť, že pribudne štvrtá, určená pre casual hráčov.
Horde – mód, ktorý zaváňa hodinami brutálnej zábavy, má byť najväčším multiplayerovým lákadlom Gears 2. Nápad je to viac ako prostý. Hráči (až 5 v co-op) čelia jednej vlne nepriateľov za druhou od málo početných, málo nebezpečných skupín, až po smrtiace organizované jednotky. Takýchto vĺn bude v hre 50 a samotný Cliffy sa dostal iba po 27. úroveň (treba viac tréningu :-)). Všetci, ktorí mali možnosť Horde vyskúšať na vlastnej koži, sa zhodujú, že sa jedná o mimoriadne chytľavú a adrenalínovú zábavku. Ostreľovanie tradičných Locustov, vyhýbanie sa výbušným zvieratkám, do toho oživovanie mŕtvych spoluhráčov a zabezpečovanie dostatku nábojov, to naozaj vyzerá na slušnú dávku zábavy. Pomimo zabíjania hordy sa budeme môcť realizovať tiež v klasických módoch Guardian (obmenený Assassination), Wingman a Submission (predtým Meat Flag).
V Guardiane sa hráči rozdelia do dvoch skupín a obe dostanú svojho veliteľa. Úloha je jasná; ochrániť svojho vodcu a zabiť toho nepriateľského. Má to však jeden háčik. Pokiaľ je veliteľ nažive, je možné sa v 15 sekundových intervaloch spawnovať, ak si ho ale neuchránite, každá smrť sa stáva definitívnou. Submission je varianta klasického CTF, ale miesto vlajky sa snaží o zajatie postavy riadenej AI. Klasický teamový deatmatch, pričom členova v jednotlivých teamoch majú rovnaké modely (teda vyzerajú rovnako) – to je v skratke režim Wingman.
Nikto dúfam nepredpokladá, že Gears of War 2 bude vyzerať horšie, než jeho predchodca. Samozrejme, opak je pravdou. Za krajší vizuál môže hlavne vynovený Unreal Engine, ktorý v súčasnej verzii umožňuje dizajnérom používať vychytávky ako ambient occlusion, zlepšené nasvietenie a tiene postáv, dynamiku tekutín, soft body fyziku atď. Zmien sa tiež dočkajú textúry a modely, ktoré budú opäť o čosi detailnejšie, i keď na prvý pohľad si vylepšenia možno ani nevšimnete. Čo si určite všimnete, je zvýšenie počtu postáv vykresľovaných na jednej scéne. Iste máte na pamäti geniálny trailer, v ktorom sa Delta Squad snaží uchrániť ozbrojený transport pred stovkami útočiacich Locustov.
Všeobecne sa od sequelu očakáva všetko lepšie, prepracovanejšie a vynovenejšie. To sa dotkne napríklad aj zbraní. Pôvodný arzenál sa v mnohých veciach upgradoval, pribudli aj úplne nové kúsky. Vyskúšame si jednoručnú pištoľ Gogran (Medusa), veľmi sľubne vyzerajúci plameňomet, granát s jedom či Boomer štít. Všetci fanúšikovia už určite zachytili správu o novom bossovi, ktorý ako keby z oka vypadol Predátorovi, okrem neho sa môžeme tešiť na ďalšie monštrá (vybuchujúci „hmyz“) a dokonca aj na niečo, oproti čomu má Brumak vyzerať ako neškodná hračka. Obmien sa dočká vozový park, Delta Squad sa povozí na Centaur Tanku a neoficiálne sa šušká dokonca o ovládateľných leteckých jednotkách.
Ak sa nestanie niečo nepredpokladané, Gears of War 2 si obháji svoje miesto jednej z najjagavejších Xbox hviezd tohto roku. Čo ale iné platformy? Aj jednotka predsa nakoniec skončila na PC... Nič nie je isté, a nikdy nehovor nikdy, ale v jednom interview sa Bleszinski vyjadril takto:
Keď sa situácia trochu ukľudní, je možné, že sa GSOW2 objaví aj na PC?
Nie.
Určite nie?
Nie.
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Microsoft / Microsoft Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|