DANTE'S INFERNO |
DANTE'S INFERNO |
Od posledného stretnutia so snahou EA vytvoriť konkurencie schopnú a vizuálne nasýtenú nekresťanskou brutalitou hack'n'slash, uplynulo viac ako pol roka. Voľná adaptácia Danteho Božskej komédie sa nezmenila. Vlastne trochu áno. Pripomenula nám, že začiatok budúceho roka, s nástupom novej sezóny, dôjde k zaujímavému úkazu. Najskôr nás čarami opantá Bayonetta vyzbrojená nebezpečne vysokými a smrteľnými opätkami a potom v tesnom závese za sebou zvedú boj kráľ akcií God of War a jeho vyzývateľ, taktiež s pôvodom z Kalifornie, Dante's Inferno.
Danteho výpravná cesta naprieč deviatimi kruhmi pekla za záchranou milovanej Beatrice, nebude pre Visceral Games jednoduchá. Autori čelia totiž svojmu vzoru, ktorý posunul hranice brutality a kedysi doménu čisto japonských spoločností previedol do zrozumiteľnej a stráviteľnej podoby na západ a ten ho za to dvakrát korunoval za kráľa. Úvodný kratučký trailer s chorálmi vylúdi úsmev na tvári. Je vystrihnutý ako z God of War. A bude horšie.
God of Hell
Aktuálne PS3 demo na americkom PS Store obsahuje úvodnú pasáž zo samého začiatku a tak môžeme vidieť Danteho ešte mimo svojho poslania. Stretáme sa s ním v hlbokom lese, ako si na holú hruď na znak pokánia prišíva križiacku tapisériu v tvare kríža. Formou rýchlych flashbackov a chaotickej kombinácie CGI, predrenderovaných cut-scén a bieleho písma na čiernom podklade hra rozpráva, prečo tak jedná. Počas Tretej krížovej výpravy zajali križiaci 3000 obyvateľov mesta Acre a držali ich ako rukojemníkov dovtedy, kým vojakom nepraskli nervy. Pôvodný plán vymeniť ich za svätú relikviu v rukách Saladina, strážcu Svätej zeme, nevyšiel a tak zomierali nevinní. Biskup prisľúbil pred davom, že hriechy budú odpustené. Na svätých bojovníkov sa Smrť pozerá ale inak.
Keď Dante padne na kolená s dýkou zabijaka v chrbte, objaví sa pred ním sama Smrť a zvestuje mu, že jeho duša bude naveky zatratená. Hrdina sa jej ale postaví a z prvého súboja s bossom si odnáša charakteristickú zbraň – kosu s rukoväťou vyhotovenou z chrbtice. Po návrate do rodného Talianska však nájde Dante svojich blízkych zmasakrovaných a milovanú Beatrice znásilnenú a mŕtvu. Ešte predtým, než si ju vezme Lucifer, sa mu zjaví jej duch a zmizne. Dantemu veľa netreba, padla Smrť, padne aj pekelník (Nepripomína vám to niečo? Pomsta za smrť milovaných?)
Rozbeh ako z praku si rezervoval tutorial, ktorý vás prakticky nemá do čoho zasväcovať. Okopírovaná ovládacia schéma z GOW prejde do krvi automaticky a vy môžete nerušene kosiť rady nepriateľov. Čo Dante's Inferno odlišuje od svojho vzoru je updatovaný súbojový systém. Opiera sa o slabý a silný úder, ktoré sa dajú vzájomne kombinovať, pridáva navrch útok Svätým krížom, darom od Beatrice. Útok s touto relikviou vytvára obranné vlny, rozbíja obranu nepriateľov a odhadzuje ich od vás. Ak ste obkľúčení, viete, čo máte robiť. Požehnať im!
Strestať alebo požehnať?
Hlavnou zbraňou Danteho je práve kosa, ktorá dokáže pohlcovať duše mŕtvych. Tie môžete strestať alebo ich oslobodiť od večného zatratenia. Po absorbovaní sa buď plní kosa svätými alebo pekelnými dušami a podľa toho sa mení aj sada špeciálnych skillov používaných v boji (komb). Hra na dobrého v prípade Dante's Inferno je bolestivejšia, zachrániť nebožtíkov trvá dlhšie a silnejšie kombá stoja viac, ako keby ste všetko skosili a merač sa sfarbil do červena. Pochopiteľne, že nie je možné získať všetky kombá za oba štýly, i keď sa môžete aj v polovici hry rozhodnúť, že budete odteraz každého zachraňovať. Po opätovnom rozohraní plnej verzie vám zostanú všetky získané kombá, čo nahráva do karát znovuhrateľnosti.
Zabíjaním sa plní aj Vykúpenie (Redemption), po aktivácii je Dante rýchlejší a rozdáva tvrdšie rany, v podstate ide o kópiu Rage of Titans z God of War II. Na veľkých nepriateľov, bossov a obrovské skupiny je práve aktivácia tejto špeciality nevyhnutná. Dantemu sa rozširuje aj sada silných komb namapovaných cez ľavé triggery a do vienku dostane aj magické sily. Kúzlo v deme hrdinu vymrští vpred s krížom pred tvárou a zanecháva za sebou mraziaci efekt.
Tesne pred bránami pekelnými, kde demo končilo, na vás vybafne prerastený minotaurus, ktorého je možné osedlať a potom malý drobizg zadupať do zeme. Osedlateľných kreatúr bude oveľa viac a ich úloha sa neobmedzuje iba na boj, s ich pomocou rozbijete brány alebo prekážky stojace vám v ceste. Apropo prekážky. Úsmevná je pasáž, kedy sa za vaším chrbtom pomaly valí obrovské koleso a vy máte obmedzený čas vymydliť potvory v úzkej chodbe, inak sa neotvorí brána a vás rozpučí. S GOW má toho oveľa viac spoločného, truhlice nahradili fontánky na doplnenie zdravia, mágie, skill pointov, kotúle do strán nahradili rýchle výpady, našli by ste tu aj dokonca údery aktivované rovnakou kombináciou tlačítok.
Očistec alebo zatratenie?
Dante's Inferno sa napriek podobnosti so svojim vzorom hrá výborne. Zmena kulís naolejovanému a plynulému súbojovému systému náramne pristane, aj keď tá brutalita až tak nebolí. Veríme, že za bránami pekelnými to bude úplne inak a Visceral Games sa pochlapia aj epickou architektúrou sveta hriešnikov a dajú vyniknúť kreatúram navrhnutým Wayne Barlowom, ktorý sa podpísal pod nezameniteľný vzhľad osadenstva filmov Hellboy.
Demo Dante's Inferno bude 24. decembra dostupné aj na EU PSN a XBL.
PS3
PSP Xbox 360 Switch 2 Vývoj: EA / EA Czech / EA Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|