FABLE III

FABLE III

Zásadné zmeny v hrateľnosti

Dojmy

Fable 3 bude bez pochýb jedným z najväčších predajných trhákov týchto Vianoc. Peter Molyneux jednoducho vie robiť hry, ktoré ulahodia všetkým – drsným profíkom i úplným začiatočníkom. Od tretieho pokračovania série Fable sa očakáva všeličo, zmeny vo vývoji postavy, upravený režim interakcie s okolitým svetom a možno aj podpora Natalu. Ako to naozaj v Albione bude vyzerať prezradila prezentácia hry na X10.

Albion sa zmenil. Miesto krásnej, rozprávkovej a takmer idylickej krajiny sa z kráľovstva stala temná, smogom zahalená industriálna mocnosť. Žoviálnych, veselých a priateľských ľudí v uliciach nahradili zlodeji, špinaví povaľači a žobráci. Vo všadeprítomných továrňach a manufaktúrach pracuje väčšina obyvateľstva, vrátane päťročných detí. A práve jedno z týchto obyčajných detí je potomkom kráľov z Fable 2, teda váš syn alebo dcéra. Začiatok hry umožní naimportovať uloženú pozíciu a v závislosti od toho sa zmenia iba niektoré minoritné drobnosti, nováčikovia v Albione tak o veľa neprídu.

Prvá polovica hry sa ponesie v znamení dokazovania svojho urodzeného pôvodu a pokusov o zmenu mocenského systému. Revolúciu je priam cítiť vo vzduchu a buričské hlasy sa ozývajú z každej strany. Tak prečo to nevyužiť? Lenže na rozdiel od našich politikov budete vyzývaní k tomu, aby ste splnili, čo ste v minulosti sľúbili. Podporovala vás skupina občanov len preto, že ste podpísali dohodu o tom, ako niektoré priemyselné budovy po svojom korunovaní premeníte na školy? Tá istá skupina sa bude splnenia dohody domáhať, dokonca pred vás predstúpi a pripomenie vám vaše skutky podpísanými dohodami. Čo spravíte? Vykašlete sa na nich, alebo dodržíte svoje kráľovské slovo? 


Zásadnou zmenou v nových príbehoch z Albionu bude interakcia z okolím. Tá sa preorientuje na „dotyky“, ktoré by podľa Molyneuxa mali ešte viac vtiahnuť hráča do virtuálneho sveta. Zatiaľ sa hovorí iba o „dotýkaní“ pomocou gamepadu, ale my stále dúfame, že takáto ideálna príležitosť jednoducho nemôže obísť ani Natal. Na druhej strane sa Molyneux pred nedávnom v istej diskusnej relácii vyjadril úplne jednoznačne – Fable 3 a Natal v jednom tíme spolu hrať nikdy nebudú. No a aby hráči boli úplne zmetení, z X10 dorazili zvesti, že hoci novinka bude primárne robená pre klasický ovládač, istá podpora Natalu chýbať nebude. Tak si vyberte.  

 „Touch“ mechaniku vysvetlíme na príklade: manželka dostane hysterický záchvat, lebo vaše dieťa sa niekde stratilo. Vy, ako správny otec rodiny, sa dieťa rozhodnete nájsť. Dáte príkaz psovi a ten pomocou pachovej stopy dieťa objaví za domom, ako sa bezpečne hrá s kamarátmi. Áno, najlepší priateľ človeka je späť, aj keď o jeho ďalších funkciách sa toho zatiaľ veľa nevie. Keď dieťa nájdete, môžete ho „dotykom“ vytrestať, alebo naopak chytiť do náruče a poriadne od radosti vystískať.

S dotykovou mechanikou je úzko spojená aj zásadne vylepšená AI. Dieťa, ktoré zoberiete za ruku do krčmy, keď budete mať chuť na trochu zábavy, okomentuje vaše činy slovami: „Tatko, ale mamičke si sľúbil, že do krčmy viac nepôjdeš.“ Alebo ďalší prípad. Na ulici nájdete žobráka a vyzvete ho, aby šiel s vami. Ten, dúfajúc v teplý obed od neznámeho dobrodinca, vás veľmi rád poslúchne. Lenže vy miesto do hostinca zamierite do industriálnej štvrte a žobrák začne šípiť podvod. Najprv začne spomaľovať, potom panikáriť, aby sa nakoniec pokúsil z vášho zovretia vyslobodiť a uniknúť do bezpečia.

Počas prezentácie sa samozrejme nezabudlo ani na boje, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou tretej návštevy v Albione. Súboje odprezentované v jednom dungeone naznačujú, že jaskyne budú oveľa väčšie ako vo Fable 2 a že aj v bojových prostrediach bude dôraz kladený na interakciu s prostredím i postavami. Okrem toho môže zaujať fakt, že postavy by mali používať zbrane proporčne rozumnej veľkosti k ich vlastnému telu. Krehká žienka bude menej úspešná pri používaní obrovského kyjaku, než s dvoma rýchlymi dýkami.

Tým sa otvorila ďalšia téma, zbrane. Molyneux sa vyjadril, že v Lionhead sú „unavení“ neustálym vymýšľaním nových zbraní a preto bude na hráčovi, aký arzenál si vytvorí. Lenže nebol by to jeden z herných dizajnérskych géniov, keby miesto klasického skladania zbraní z viacerých kúskov nenavrhol jednoduchší a zároveň elegantnejší spôsob. Zbrane budú vyzerať podľa toho, na kom ich budete najviac používať. Ak sa zameriate na Hobbov, zbraň sa začne pokrývať pichliačmi. Čím viac ich zabijete, tým budú pichliače väčšie a v boji účinnejšie. Začnete zabíjať nevinných a z meč bude neustále kvapkať krv. Dokonca bolo naznačená, že zbraň sa bude meniť aj podľa vašeho Gamescore!


Postava bude disponovať veľkou škálou finišov, teda krátkych animácii ukončujúcich boje s nepriateľmi. To, ako veľmi brutálne a krvavé tieto animácie budú, závisí od toho, či postavička svojimi činmi ovplyvnila svoj merač „dobroty“ do jednej alebo druhej strany. Rovnaký princíp zmeny na základe používania by mal platiť aj v prípade brnení a aj tu máme čakať zmenu – odbudnú menu s výberom oblečenia a zbraní, pretože podľa tvorcov práve nutnosť používať 2D menu hráčov demotivovala v častejšom prezliekaní. 

Pred časom hlava Lionheadu a zároveň Microsoft Game Studios vystrašila fanúšikov tým, že Fable 3 naštve všetkých, ktorí hrali prvé dva diely. Od vtedy sa valila jedna vlna špekulácií za druhou. Čo také kategorické dizajnér s gameplayom vyviedol? Tých zmien je viac. V prvom rade je úplne zmenený systém levelovania postavy. Už žiadne zbieranie orbov. Sila postavy bude závisieť od počtu uctievateľov. Robte im dobre (v akomkoľvek zmysle) a budú pribúdať, vykašlite sa na nich a ich počet sa zredukuje.
Ďalším dôvodom na „naštvanie“ by mohlo byť aj odstránenie niektorých častí HUD. Spomínali sme už zmiznuté ponuky s oblečením, no pripravte sa aj na ďaleko zásadnejšie zmeny. HUD viac nebude zobrazovať ani také elementy ako zdravie hrdinu. Miesto toho po vzore moderných FPS bude v prípade zranenia dochádzať k zmene saturácie farieb a krvavým fľakom pribúdajúcim na obrazovke.

Asi najhoršie by bola prijatá myšlienka o pripravovanej (nepotvrdenej) zmene systému mikrotransakcií. Niektoré nepovinné questy priamo v hre by teoreticky mohli byť napevno prepojené s reálnou menou. Budete chcieť ísť na neďaleký ostrov vyriešiť hádanku? Treba zaplatiť 100 Microsoft bodov za kompu. Začína nám týmto nová vlna dojenia peňazí z hráčov? Keď si k tomu pripočítame fakt, že celý koncept Fable III koncept je postavený na akomsi „epizodickom“ scenári, začína nám tu niečo pekne smrdieť.

Veľký šéf si určite množstvo ďalších zmien a vylepšení (napríklad v coope, ktorý má byť výrazne prepracovaný) nechal pre seba, no týmto tweetom priznal, že zrejme porušil nejaké vnútorné nariadenie, keď v interview spomenul úplne nový kontinent Arora. Žeby sa teda celá hra neodohrávala iba na Albione? Zabudnúť nesmieme ani na dva nové, zatiaľ neprezradené, ale podľa vyjadrení veľmi dôležité herné elementy, ktoré sa sprístupnia až po tom, keď sa stanete kráľom. Možno strategická minihra? Všetko podstatné bude odhalené a všetky otázky zodpovedané už koncom tohto roka.


napísal je2ry 12.2.2010
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Fable 3 - Intro
| FABLE 3 - INTRO
[4.8.2010]
Fable 3 - TV reklama
| FABLE 3 - TV REKLAMA
[13.10.2010]
Fable 3 - Teaser
| FABLE 3 - TEASER
[19.8.2009]
Fable III - PC DevDiary
Fable 3 - Live co-op
| FABLE 3 - LIVE CO-OP
[26.10.2010]
FABLE III


Xbox 360
PC

Vývoj: Microsoft / Microsoft / Lionhead
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 27. október 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (28)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28214)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk