STARHAWK |
STARHAWK |
Zvučnosťou názvu nedosiahne na blockbustery Uncharted či Gran Turismo, má však vyrovnané šance pri okupovaní rebríčkov obľúbenosti. Starhawk od Lightbox Interactive je duchovným nástupcom Warhawk, online akcie, ktorá stála u zrodu PlayStation 3 a demonštrovala jej výkonový potenciál. Jedna z najhrávanejších hier na PSN už čoskoro privíta mladšieho súrodenca s DNA postavenou na okamžitej hrateľnosti, zábavnosti, veľkých bojiskách s rozličnou technikou a silnej atraktivity. Nám sa dostalo príležitosti zapojiť sa do interného betatestu a okúsiť na vlastnej koži plány autorov, ktoré už teraz naberajú hrozivé kontúry. Je ešte predčasné vypustiť takéto slová, ale ja som si už našiel online hru na tento rok.
Starhawk je chaos. Bojuje sa na zemi, za volantom džípu, zavretý vo veži vystreľujúcej prúd ničivej energie, v Hawkoch, robotoch meniacich sa ako transformeri na tryskáče. Nedáva to zmysel a prvé momenty pripomínajú spoznávanie niečoho, čo spoznať nechcete, pretože si myslíte, že tomu nikdy neporozumiete. Veď, kto by šiel do boja po vlastných, keď môže osedlať Hawka, rozdupať vojakov a zasypať ich raketami, kto by sa obťažoval štverať na vysoké potrubie so sniperkou, keď môže cieľ zraziť na aute? Úvodná frustrácia sa po osvojení pravidiel mení na bitky, aké na konzolách zatiaľ nemajú obdoby.
Buduj a preži!
Svet Starhawk je postavený na energii Rift. Ťaží sa, je platidlom, kupujete za ňu budovy, staviate upgrady, získavate ju zabíjaním. O Rift sa jednoducho bojuje. Môžete ju nájsť aj v kontajneroch zastrčených na ostrovčekoch alebo voľne pohodených na paletách blízko ciest. Bez Riftu nedáte ani ranu, nemáte zbrane, vaša základňa trpí a je prepadnutá pri každom respawne nepriateľom. V Starhawk sa totiž okrem boja staráte aj o stavbu budov, ich upgrady a opravy. Podľa slov Dylana Joba v hre nebudú vôbec žiadne povolania. „V hre nenájdete žiadne kity ani classy. Ak sa vám darí na bojisku a zabíjate veľa, dostanete aj silné zbrane. No na druhej strane, všetci vám idú po krku, pretože ich máte."
Ako to funguje? Každý hráč v tíme má svoju vlastnú energiu, za ňu môže stavať, čo chce a kedy chce. Cena budov je odstupňovaná dielikmi Rift, obyčajný múr vám ukrojí iba jeden, ak chcete hangár pre Hawkov, pripravte si štyri a ak chcete základňu zakryť bublinovým štítom, tak výstavba zhltne osem dielikov. Budovou to nekončí, v garáži si musíte kúpiť džíp, v hangári zase Hawka a to takisto niečo stojí. Ekonomiku udržuje v cykle boj, za asistencie, ničenie budov, killy, úlohy, vám Rift pribúda. Základňa má zrazu opevnenie s bránami, obrannými guľometmi a sniper vežami. Počet budov je však obmedzený.
V Starhawku je veľmi dôležitá zohranosť tímu, aj defenzívni hráči majú plné ruky práce pri oprave budov alebo ich upgradovaní (v múre vyrastie brána a pod). Po padlých nepriateľoch je možné brať zbrane, využívať aj stroje, čím dochádza k úsmevným scenárom. Pri Capture the Flag sa stalo, že do základne vbehol súper, zmocnil sa vlajky a ušiel v džípe, ktorý bol odparkovaný v garáži! So silným tímom dokážete po celých desať minút obliehať v Hawkoch základňu a frustrovať respawnujúcich sa hráčov. Aj na takúto techniku existuje protizbraň. A to samotný respawn.
Frajerský vstup na bojisko
Po smrti (na rozdiel od iných akcií) nečakáte na odpočet, ale interaktívnym spôsobom vstupujete z lobby do hry – vo výsadkovom module, ktorého smer letu môžete korigovať, a tak niekoho zostupom z orbitu zabiť, rozdrviť. Ak je na bojisku príliš horúco, môžete zotrvať v module pár sekúnd, po tom vás hra nemilosrdne vykopne von. Zhodením budovy na hlavy alebo frajerské rozdrvenie počas výsadku vyžaduje oveľa väčšiu dávku zručnosti ako ovládanie techniky. Hawk sa jedným tlačítkom mení na stíhač, na ovládanie ktorého vám postačí analog. Dokáže levitovať vo vzduchu ako jetpack a zameriavať ciele. Prechádza pomerne rýchlo do krvi a v prvých zápasoch dokonca zaznamenáte aj prvé úspešné killy.
Hranie je mimoriadne dynamické, mapy sú pomerne veľké a pri nízkych počtoch dochádza k hľadaniu súperov. Pri plnej bitke sa nezomiera až tak často ako povedzme v Call of Duty, stále môžete odraziť útok alebo sa schovať a počkať, kým sa zranenia automaticky vyliečia. V beta verzii sa hrali iba dva tímové módy – TDM a CTF. V prípade, že zápas končí nerozhodne, spúšťa sa Náhla smrť, kedy sa diverzné akcie menia na agresívne útoky a všetko sa vkladá do zabíjania a kradnutia vlajky. Zaujímavým doplnkom je vysúvanie báz pomocou respawnovacích bodov, čím sa rozširuje vami ovládané teritórium. Každá jedna činnosť je ohodnotená EXPami. Za stavanie, ničenie budov, killy, využívanie vodiziel a pod.
Starhawk výborne zvláda prechody zo zeme do vzduchu a naopak bez viditeľných artefaktov alebo doskakovania objektov či textúr. Technológia, na ktorej beží hra, je už v beta fáze vyladená a extrémne stabilný sieťový kód má čo povedať aj finálnym verziám iných hier. Bežala ako z praku, bez lagov, tearingu, čo je neobvyklé a signálom, že Lightbox to myslí vážne s ladením a bezproblémovým chodom. Isto, nájdete tu drobnosti ako nastupovanie do džípu, kedy neviete, či naskočíte na korbu alebo na miesto spolujazdca. Na druhej strane sa autori venovali aj takým detailom ako iný zvuk auta pri cúvaní, či funkčnému klaksónu.
Lightbox Interactive majú v rukách viac ako len dôstojného nasledovníka Warhawk. Technika Build & Battle so stavaním základní a ich manažmentu počas zúrivých bitiek robí zo Starhawk silne atraktívnu akciu, na ktorú si musíme dať pozor. Je tak povediac za rohom, rovnako ako aj verejná beta, ktorej sa budete môcť zúčastniť.
PS3
Vývoj: SCEE / Lightbox Interactive Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|