Hovorí vám niečo pojem Space Western? Že nie? A čo takto klasiky ako anime Cowboy Bebop, animák z 80tych rokov Galaxy Rangers alebo najlepší zrušený seriál všetkých čias, Firefly? Všetky spomenuté majú spoločný námet. Westernový svet zasadený do scifi prostredia. Práve skombinovaním na prvý pohľad úplne rozdielnych žánrov, westernu a scifi, vzniká Space Western.
Ligtbox Interactive pod krídlami SCE Santa Monica si toto prostredie vybrali pre pokračovanie svojej multiplayerovej PS3 exkluzivity Warhawk s jasným zámerom. Ozvláštniť existujúcu ponuku strieľačiek a pomocou koltov a zaprášených salónov sa významným spôsobom odlíšiť od konkurencie. Nie je žiadnym tajomstvom, že Starhawk je od začiatku prezentovaný ako multiplayerovo orientovaný titul postavený na základoch spomínaného Warhawku. Pozor, hovoríme ale o Warhawku pre PS3, lebo ešte na PSone vyšiel v roku 1995 úplne pôvodný Warhawk. Ako nostalgickú spomienku dostanete tento staručký Bojový jastrab pri zakúpení Starhawku vo forme DLC.
Ako to už býva zvykom, pre vyskúšanie základných vlastností nebudete potrebovať loziť na serveri a konfrontovať sa so živými oponentam s výsledným skóre 0:20. V úvodnom menu nájdete aj odkaz na singleplayerovú kampaň, ktorá má vlastný príbeh a levely. Príbeh hovorí o dvoch kamarátoch, bratoch, ktorý v ďalekom chladnom vesmíre ťažia pre megakorporácie riftovú energiu. Ako vždy sa však niečo pokazí a jeden z kamarátov ostane „postihnutý“ energiou, druhý sa stratí úplne. O niekoľko rokov neskôr sa však začína na planétach vyskytovať čoraz viac organizovaných útokov od energiou zmutovaných ľudí, čo určite znamená, že... tu si ľahko doplníte zvyšok príbehovej premisy.
Singleplayer bohužiaľ nie je reálne „použiteľný“, je to v podstate tutorial k multiplayeru pospájaný nitkami (klišé) príbehu, navyše aj náplň misií takmer úplne korešponduje s tým, čo na obrazovkách uvidíte v online. Či už to bude ospalé, pieskom zaviate kovbojské mesteško, ťažobná stanica alebo vesmírny prístav, vždy budete mať pred sebou úlohy vystrihnuté ako z multiplayeru. Za 50 sekúnd sa tuto znesie nepriateľský výsadok, ty nazbieraj dosť energie a postav základňu tak, aby si odolal útokom.
Postav základňu? Čože? V strieľačke z pohľadu tretej osoby? Áno, práve v kampani sa naučíte využívať
nazbieranú riftovú energiu na stavenie rôznych budov. Tento element požičaný z realtime stratégií nie je v akciách úplnou novinkou, no veľmi často ho nevídame. Kruhové menu namapované na tlačítku s trojuholníkom pod sebou skrýva obranné steny, vežičky, ťažobné vrty, bunkre, opravovne, výrobne skútrov, vozidiel či mechov. Kampaň vám sprístupňuje kombinácie dostupných budov podľa „príbehu“, inak by si totiž určite všetci postavili iba výrobňu mechov a s nimi celé nepriateľské vojsko rozbombardovali za pár sekúnd. Práve mechovia sú najlepšou zbraňou v arzenále, za okamih sa dvojnohá mnohotonová beštia dokáže premeniť na lietajúci stíhač, takže okrem vozenia, chodenia a šoférovania si aj zalietate. Niektoré misie sú dokonca komplet vesmírne a lá X-Wing alebo Freelancer a vo všeobecnosti sa dá povedať, že spojenie RTS a akcie v Starhawku celkom dobre zafungovalo.
Znalosti nadobudnuté v hre pre jedného hráča sa vám samozrejme zídu v multiplayeri a co-ope, ktorý predstavuje čoraz tradičnejší horda mód, kedy musíte dané územie pomocou kamarátov ochrániť pred čoraz silnejšími vlnami nepriateľov. Inak singleplayer postráda akúkoľvek hĺbku, po dvoch dňoch na neho zabudnete a už sa k nemu nikdy nevrátite. Na jednej strane sme to očakávali, na druhej strane sa z prostredia a RTS elementov dalo vyťažiť rozhodne viac.
Dostávame sa k hlavnej náplni Starhawku, k multiplayeru. V základe ponúka 4 herné módy: deathmatch, tímový deatmatch, capfture the flag a zones. Prvé dva zrejme netreba predstavovať, jedná sa o klasiky všetci proti všetkým alebo dve družstvá proti sebe. Capture a flag rovnako vychádza zo zaužívaných princípov ukradnutia nepriateľskej vlajky. Zones taktiež nie je žiadnou novinkou – kto obsadí viac miest na mape, vyhráva. Herných módov je pomerne málo a chýba v nich akákoľvek snaha o inováciu.
Aspoň to trochu zachraňujú rôzne možnosti pri vytváraní serverov. Okrem počtu hráčov (32 max, 16 vs 16) budete môcť nastaviť časové limity, bodové limity, dostupné zbrane, budovy a jednotky alebo dokonca pravidlo, že hra sa bude niesť čisto v znamení leteckých „dogfight“ súbojov bez možnosti pristátia na zemi.
Osobne som sa taktiež celkom nestotožnil s absenciou akýchkoľvek kitov, povolaní alebo loadoutov. Hra vám umožní získavať vyšší level, customizovať postavy v zmysle zmeň masku, zmeň tričko atď, dokonca vám po slnení niektorých špecifických úloh odomkne špeciálne skilly, ale medika, skauta, vojaka, ťažkoobrnenca a podobne by ste tu hľadali márne. Každý spawn vám na bojisko vypľuje iba so základnou zbraňou a troma granátmi. Každú ďalšiu zbraň si musíte nájsť, resp. postaviť potrebnú budovu. V bunkri nájdete raketomet, v streleckej veži sniperku atď.
Ak sa vášmu tímu bude dariť, budete mať dosť riftovej energie a budete hrať proti samovražedným nepriateľom, Starhawk je zábava. Postaviť si za nazbierané body továreň na robotov, odletieť k nepriateľskej základny, cestou zostreliť pár stíhačiek, zosadnúť a guľometom pokosiť vojakov – to všetko je super zábavné a hra odsýpa ako po masle.