DIABLO III |
DIABLO III |
Je to už bezmála osemnásť rokov, čo nás zasiahla morová rana menom Diablo. Jednoduchým konceptom, no o to tvrdšou hrateľnosťou sa vtesnala do našich útrob a definovala si svoj vlastný žáner. O štyri roky neskôr sme podľahli znova v priamom pokračovaní. Odvtedy nás držal Blizzard celých dvanásť rokov v neistote a napätí, až nakoniec prišlo nevyhnutné. Ohlásenie tretieho pokračovania rozpumpovalo srdcia bradatých fanúšikov no vzápätí sa nadšené očakávania menia na nepríjemné predtuchy, či po toľkých rokoch dostojí Diablo III svojmu menu. My sme mali možnosť vyskúšať vcelku rozľahlú betu a vážení kobkári a klikfest maniaci, áno. Áno, Diablo III bude pekelná hra vytrhnutá zo spárov najhlbšieho pekla a áno, pripravte sa na dlhé hodiny presedené pred blikajúcou obrazovkou. Ostrite svoje myši a leštite klávesnice, pretože pán temnoty vás povoláva. Bude to veľké a spektakulárne. Volajte aleluja, pán temnoty prichádza.
Beta ponúka na vyskúšanie všetkých päť tried bojovníkov. Teda Barbarian, Demon Hunter, Monk, Witch Doctor a Wizard. Barbarovi to ide dobre s chladnými obojručnými zbraňami, Demon Hunter zastáva rolu lukostrelca, mních je majstrom full kontaktu a bojového umenia, Witch doctor by sa dal najlepšie prirovnať k necromancerovi z druhého dielu Diabla, pretože si dokáže na pomoc vyvolať rôzne príšerky a čarodejník je samozrejme majstrom mágie a boja na diaľku.
Beta vás prevedie niekoľkými lokalitami ako katedrála, les či niekoľko druhov kobiek. Bezpečným útočiskom vám bude nový Tristram, no pozriete sa aj do ruín pôvodného, schválne či vám tam bude niečo povedomé. Úprimne povedané si dokážem predstaviť aj lepšiu grafickú stránku, hlavne ak autori nemusia laborovať s rôznymi fígľami s optimalizáciou na konzoly a plne využiť potenciál PC. Chýbalo mi nejaké nastavenia na ultra high, kde by nebolo textúrovanie také nízke. Možno si to autori nechajú až do plnej verzie, no veľmi by som s tým nerátal. Akonáhle sa ale ponoríte do hry, okamžite prestávate vnímať akékoľvek neostré alebo rozmazané textúry a venujete sa plne boju.
Ponúka sa otázka, ako veľmi sa zmenil celkový gameplay od prvých dvoch dielov. No, nijako závažne to nie je. Stále je to ten starý klik-hack&slash ako ho poznáte. Chýba beh a stamina z druhého dielu, miesto toho postavu dokážu urýchliť niektoré predmety. Stále klikáte myšou podľa toho, kam chcete ísť a na nepriateľov, ak chcete útočiť. Inventár naplníte prebehnutím jednej kobky a vtedy je najlepšie vrátiť sa do mesta a predmety predať. Za obyčajné dostanete iba zopár drobných a tak je lepšie si nechávať len okúzlené alebo špeciálne predmety. Veci, ktoré sa už nezmestia do inventára, môžete odložiť v truhlici v dedine. Miesto v nej je síce limitované, no za poplatok je ho možné niekoľko krát zväčšiť.
Veľmi pekným spestrením je manažment kováča, ktorého si musíte tak povediac vychovať. Platíte mu každú úroveň jeho zručností, za čo sa vám odvďačí lepšími predmetmi. Tieto ale nie sú zadarmo. Okrem peňazí potrebuje na vykovanie aj esenciu alebo zuby. Tie získate tak, že dáte kováčovi roztaviť nazbierané predmety, no musia byť lepšie ako tie obyčajné. Roztaviť teda môžete napríklad modré alebo žlté, ktoré majú aj magické vlastnosti.
Z hry vymizlo používanie jednorazových zvitkov a taktiež aj nachádzanie kníh s kúzlami známe z prvého dielu, ale aj skill tree z dvojky. Pre identifikovanie zbraní už nemusíte chodiť do mesta, môžete si ich identifikovať a hneď aj použiť priamo (minimálne kúzelník to teda vie). Tiež už so sebou nebudete ťahať množstvo town portálov, pretože toto kúzlo dostanete v počiatočnej fáze do vienka. Ako sa teda budete učiť nové kúzla, pýtate sa? Nijako. S každým novým levelom pribudnú automaticky. Keďže skill tree z dvojky taktiež absentuje, nemôžete zvoliť ani smer vývoja postavy. Dokonca nemôžete rozdeľovať ani skill pointy s každou novou úrovňou, tie sa tak isto prideľujú automaticky.
Novo pribudli runy. Tie zvyšujú účinok daného kúzla v primárnom alebo sekundárnom skille. Nikde ich nemusíte hľadať ani kupovať, dostanete ich taktiež postupom na novú úroveň. Hlavný a vedľajší útok je namapovaný na pravé a ľavé tlačidlo myši a pre každé si môžete zvoliť jedno kúzlo, resp. útok. Sú to však sady špecificky dané pre jedno alebo druhé tlačidlo a kombinovať ich medzi sebou nemôžete. Ak sa vám pozdávajú práve dve kúzla v oddelení primárneho útoku, tak máte smolu a na druhé tlačidlo musíte namapovať niečo zo sekundárneho.
Postupom na nové úrovne odomykáte špeciálne akčné skilly, ktoré tiež majú svoje kategórie a z každej môžete mať zvolenú práve jednu. Sú to defensive, force, conjuration a mastery. Odhodenie nepriateľov, útočnú vlnu či diamantovú pokožku nájdete práve tu. Poslednú kategóriu tvoria pasívne skilly, ktoré sa odomykajú na 10, 20 a 30. leveli.
Po novom už nemáte k dispozícii ani fľaštičky s manou. Zásobník sa samovoľne časom dopĺňa a každý bojovník čerpá túto silu z iného duševného zdroja. Zostali ale fľaštičky so zdravím, a tie fungujú v rámci pravidiel predchodcov. Po nepriateľoch občas zostávajú červené orby, ktoré minimalizujú používanie tohto nápoja a doplnia určitú časť zdravia, čo hru viac prenáša do vôd mainstreamu.
Audio je verné predchodcom a ak sa znova započúvate do remastrovanej „vybrnkávačky“ z Tristramu, tak určite nezostane oko suché. Hru v kobkách sprevádza ambientná hudba, no pri veľkých jatkách sa pridávajú aj elektrické gitary a bubnové rytmy. Po zvukovej stránke je to celé lahoda počúvať, toľko mixovaných rôznych zvukov, škrekov a hitov za sekundu tvorí úžasnú atmosféru. Samozrejme nájdete aj klasické kúsky napr. pri vyhodení peňazí, brnenia alebo prilby.
V hre občas stretnete nájomných žoldnierov, ktorí vám uľahčia sólo hranie, no až pri hraní viacerých hráčov naraz je to ten pravý herný masaker. Sila všetkých nepriateľov sa násobí, takže je celkom riskantné opúšťať skupinu a vydať sa skúmať na vlastnú päsť. Postavičku si môžete vypiplať v hre jedného hráča a potom vstúpiť do multiplayeru alebo si rovno do singlu povolať na pomoc kamaráta. S tým sa ale viaže jedna (ale ako pre koho samozrejme) nepríjemnosť. Pri hraní musíte byť konštantne online a je jedno, či hráte len single kampaň. Všetky pozície sa ukladajú na servery Blizzardu, čo autori zdôvodňujú obmedzením cheatovania.
Je nad slnko jasnejšie, že Diablo III bude bomba s účinnosťou niekoľko desiatok megaton. Trojhodinová beta ponúkla zaiste len odrobinku z toho, čo na vás čaká v plnej hre. Každý charakter ponúka odlišný prístup a bojovú taktiku. Koncept sa odlišuje aj podľa toho, či hráte komornejšie sólo alebo online, kde hra rýchlosťou pripomína skôr rush a súboj o vypadnuté predmety, tie ale vypadávajú pre každého hráča zvlášť, takže sa o svoj loot nemusíte báť.
Diablo III vychádza 15. mája, takže pomaly začnite falšovať ospravedlnenky do školy, pripravte si PNky do práce, rušte dvojtýždňové dovolenky v Chorvátsku a firmy nech sa pripravujú na prekvapivú chrípkovú epidémiu, pretože legenda je už za dverami.
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / ABC Data / Blizzard Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|