CALL OF DUTY BLACK OPS II |
CALL OF DUTY BLACK OPS II |
Všetko veľa škodí. Myslím, že výstižnejšie ani nejde vyjadriť aktuálnu situáciu na poli FPS akcií. Obdobie moderných vojen zažilo svoj vrchol minulý rok počas krvavej bitky najväčších mien v žánri. Túto jeseň sa začína písať nová kapitola, moderná doba sa presúva do budúcnosti. A i keď prvý výstrel nepadol v tábore Call of Duty, ale urobili to duchovia v Ghost Recon: Future Soldier, bude to práve Black Ops II, ktorý povedomie o diaľkovo ovládaných dronách, bezpilotných lietadlách a robotov rozšíri tak, že tieto hračky sa stanú povinnou výbavou hrdinov ako luk strieľajúci šípy.
Prakticky od prvého traileru bolo jasné, že kadencia výbuchov za sekundu, dávkovanie nových lokalít a množstvo zamdlení po odhodení tlakovou vlnou sa spolu s teroristickou hrozbou nezmení. Call of Duty je reprezentatívnou vzorkou hráčov na konzolách, čím nechcem povedať, že je to dané ich vkusom. To na čom stojí a padá je úspech. Keby sa nepredávala, nebolo by pokračovanie, je to jednoduchá matematika. Call of Duty už dávno nie je hrou, ale produkt. Presne vykalkulovaný, namixovaný z ingrediencií, z ktorých sa blockbustery stávajú letnými hitmi plniac kiná.
Nie som presvedčený, či Call of Duty: Black Ops II je práve tou hrou, po ktorej fanúšikovia a celkovo hráči strieľačiek volajú. Tento rok to má o to ťažšie, že hráči sú unavení a nasýtení z každoročného kolotoča predskriptovaného ohňostroja vojny. Je to to isté, čo minulý rok? Ja vám poviem, prečo budem chcieť hrať Black Ops II. Sú to drobnosti a rovnako ako let na palube SR-71 v Black Ops, má v tom prsty opäť nadzvukové lietadlo.
Nedosahuje síce rýchlosť Mach 3, ale F-35 sa dokáže od zeme odlepiť vertikálne ako vrtuľník a navyše s ním môžete lietať voľne medzi mrakodrapmi Los Angeles. A to je druhý dôvod. Na E3 predvedená ukážka s extrakciou prezidentky a eskort VIP cieľa do bezpečia bola pre všetkých zúčastnených o tom zaujímavejšia, že stret špeciálnej jednotky s rojom útočiacich dron sa odohral na ulici Figuroea, na ktorej je okrem štadióna Staples aj Convention Centre, kde sa koná E3.
Hlavným hrdinom Black Ops II bude mladý David Mason, syn hrdinu z predchádzajúceho dielu, ktorý sa objaví vo flashbackoch z roku 1980. Píše sa však rok 2025 a medzi Činou a USA vládne mimoriadne krehký mier. Hovorí sa o druhej studenej vojne medzi svetovými veľmocami a dôvodom je nedostatok surovín na výrobu jemnej elektroniky TK, pokročilých vojenských technológií, ale aj alternatívnych zdrojoch energie. V skutočnosti je ich najväčším producentom Čina a Black Ops II preskúmava scenár: Čo by sa stalo, keby? ktorý prerastie do otvoreného konfliktu.
Čína vie, že do akcie nenasadila žiadne drony a Američania sú zmätení, pretože na ich pôde útočia vlastné zbrane. Za útokom je Raul Menendez, ktorý zaútočí najskôr na Los Angeles v čase samitu G20. Vytvorený chaos využíva jeho teroristická bunka k útoku, no čo sú jeho presné motivy, sa nevie. Mesto si to však škaredo odnáša, kolabuje mrakodrap a zosúva sa na ulicu, ako domino sa skladajú diaľnice na seba a chaoticky sa správajú aj jednotky armády, ktoré sú zaskočené útokom vlastných zbraní.
Mason je jedinou záchranou a on svoje poslanie odhodlane plní. Počas 20-minútovej prezentácie stihol naskočiť do protiliedatlového kanónu a vyčistiť oblohu od Predátorov, naskočiť do stíhača, brániť zo vzduchu VIP cieľ prevážaný v džípe, preletieť sa nad centrom a zostreliť zopár dron, kým sa nemusel katapultovať. Vražednému tempu a vysokej frekvencie striedania zbraní a situácií predvádzanej misie sa len tak niečo nevyrovná. Vlastne, Treyarch sa podarilo do kratučkej ukážky vtesnať to, čo bežne robíte na 5 - 6 hodinovej hernej ploche iných titulov.
Black Ops II umožní ovládať viac vozidiel a to nielen tradičný transportér, v ktorom máte na palube prezidentku či už spomínanú stíhačku, ale aj malé štvorvrutľové drony či obrneného robota CLAW (Cognitive Land Assault Weapon). Mason cez displej pripevnený na ruke dokáže ovládať drony, ktoré útočia tam, kam ich pošle. Modrá žiara na mape určuje, aký perimeter majú strážiť a ony výdatne kryjú priestor, zatiaľ čo vy sa môžete venovať eliminácii dôležitého cieľa.
Treyarch si uvedomuje, že nemusí byť všetko dopredu predpripravené, ale hráčom ponúkne aj voľnosť v rozhodovaní sa. Po zničení prvého vozidla použitého na extrakciu VIP je možné diaľnicu zlaniť a bojovať na zemi alebo vziať futuristickú sniperku a cieľ chrániť z hora. Nie je to nič prevratné, ale mení do dynamiku boja. Vybrané zbrane v Black Ops II nebudú strieľať muníciu plnenú pušným prachom, ale akcelerované projektily elektrinou. Konkrétne sniperka s ďalekohľadom dokáže prestreliť aj prekážky, za ktorými sa schovávajú nepriatelia. Jej nevýhodou je pomalé nabíjanie.
Nosný príbeh bude popretkávaný misiami nazvanými Strike Force, ktoré sú ako vystrihnuté z co-opu alebo módu Spec Ops. Máte úlohu, časový limit a zdroje, za ktroré si kupujete techniku a nechávate ju dopraviť na mapu. Ako sa vysporiadate s hrozbou a ako rýchlo dokážete zabiť nepriateľov, je len na vás. Tieto misie sa objavia pravidelne počas hrania a na jedno zahranie ich nesplníte všetky.
Predvádzaná Strike Force misia sa odohrávala v Singapúre. Úlohou bolo zastaviť nákladnú loď privolaním leteckého útoku. Ale ešte predtým než budú zhodené bomby musíte odstaviť laserovú protilietadlovú bariéru. V Strike Force nebudete hrať za Masona, ale za inú postavu a trojicu cieľov môžete zničiť v ľubovoľnom poradí. V boji sa budú dať ovládať všetky jednotky, či sú to drony, CLAW alebo iné, dokonca sa je možné prepínať aj medzi vojakmi alebo zaujať pozíciu veliteľa a na bojisko sa dívať z hora a komandovať priebeh bitky takto. Výsledok misie sa pripíše na vaše konto a príbeh pokračuje bez ohľadu na to či skončila výhrou, alebo prehrou. Strike Force budú ovplyvňovať zakončenie konfliktu aj to, či niektoré postavy sa dožijú konca.
Black Ops II je po Modern Warfare druhá najväčšia zmena obdobia, ktorá postihla sériu. Moderné bojiská strieda futuristická vojna a na bojisko nasadzuje jednotky ovládané na diaľku. Autorom nemožno zazlievať snahu o osvieženie zaužívaného štýlu servírovania nebezpečných situácií z boja, ktoré pripomína húsenkovou dráhou. Či to bude stačiť, uvidíme 13. novembra, kedy sa dostane do predaja.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Activision / ABC Data / Treyarch Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|