OUTCAST 2 - A NEW BEGINNING |
OUTCAST 2 - A NEW BEGINNING |
Kto si vás si pamätá Outcast? Dajte ruku hore. Alebo aspoň napíšte komentár dole v komentárovej sekcii. Je to akčná adventúra z roku 1999 od štúdia Appeal a dnes už nefungujúcich Infogrames. Hra bola vo svojej dobe revolučná. Priniesla nevídanú úroveň slobody pri skúmaní otvoreného sveta a zaobalila to do veľmi peknej grafiky. O tú sa staral na tú dobu parádny engine, ktorý dokonca využíval technológiu ray tracingu a bol predchodcom voxelovej technológie. Jednoducho to bolo niečo nové a niečo parádne. Predaje neboli zlé, známky tiež. Začalo sa tak pracovať na pokračovaní, ktoré však nikdy nevyšlo. Štúdio Appeal totiž v roku 2001 zbankrotovalo a nevyšli ani ďalšie pokusy o oživenie.
Teda do doby, kým sa značka nedostala do rúk THQ Nordic, kde si najskôr vyskúšali záujem o ňu remastrom a keďže to vyšlo, prišli rovno s pokračovaním. To je opäť v rukách znovuzrodeného Appeal. My sme mali možnosť sa na Gamescome pozrieť na hru v jej alfa verzii. Bola teda naozaj raná, ale zato s veľkým potenciálom a rozhodne zaujala. K tomu nás autori zasypali obrovským množstvom informácií o hre a jej vývoji. Napríklad o tom, že sa pri tvorbe hry výrazne inšpirovali sci-fi filmami 80. rokov. Chcú, aby Outcast 2 - A New Beginning mal presne ten nádych. Vizuálnu štylizáciu zase čerpajú z francúzskych sci-fi komiksov u 80. a 90. rokov. Ich cieľom je vytvoriť pestrofarebné a naozaj fantastické sci-fi.
Demo nás zaviedlo do farmárskej dediny na vzdialenej planéte Adelpha. Funguje tam spoločnosť Talanov, ktorých musíte ochraňovať v koži Cuttera Slade-a, hrdinu, ktorý sa po rokoch vracia. Je to bývalý Navy SEAL, ktorý tento svet už v minulosti zachránil, keď ho pôvodní obyvatelia považovali za svojho mesiáša. Teraz ale musí ísť znova do boja. Kľúčom v dvojke je, že táto spoločnosť funguje. Rastliny tu časom rastú a žijú tu aj zvieratá. Niektoré sú priateľské, na iné si zase musíte dávať pozor. Pritom je ich tu naozaj veľa. Vo svete funguje ekonomika a aj ostatné aspekty, takže by sme mali mať dojem, že sme v centre žijúceho sveta.
Ten je opäť otvorený a autori sa ho rozhodli vylepšiť, aby pôsobil prirodzenejšie, živšie, ale aj osobnejšie. Je plný systémov, ktoré sú navzájom prepojené a ovplyvňujú sa. Do nich však vstupujete aj vy, takže ovplyvňujete dianie vo svete. Autori vám v hre dokonca chcú ukázať, ako sa jednotlivé prvky ovplyvňujú. Niekomu môžete pomôcť a na základe toho zmeníte dianie a príde zaslúžená odmena, napríklad aj v podobe nových možností. Získate napríklad možnosť povolať do boja vtáky a z nich zhadzovať bomby. Čo je samozrejme vec, ktorá vám v boji proti nepriateľom vie veľmi pomôcť. Vytvára tak symbiózu medzi dedinou a hrdinom.
Vaším hlavným cieľom je v prvom rade ochraňovať Talanov, ale autori nechceli hru vystavať na bežnej štruktúre hlavných a vedľajších úloh. V zásade tu vytvorili akýsi mix, ktorý tieto úlohy kombinuje. To ale neznamená, že musíte povinne splniť všetko, aby ste sa niekam posunuli. Chcú, aby vás motivoval k progresu príbeh. Hra si na ňom totiž výrazne zakladá a to ako na dianí, tak aj na postavách. Autori nám navyše prízvukovali, že to bude optimistický príbeh o dobre v ľuďoch, čo je možno niečo, čomu sa v dnešnej dobe len ťažko dá uveriť, ale zároveň to je možno niečo, čo dnes potrebujeme.
V rámci príbehu nebude chýbať ani humor. Outcast 2 má mať srdce, ale nie je to len o tom a autori nás chcú v hre zabaviť, pričom keď sme sa pýtali detailnejšie na to, čo máme v tomto ohľade čakať, hru prirovnali k mixu Indiana Jones a Stargate filmov. Má to byť odkaz na sci-fi klasiky, na ktorých mnohí z nás vyrastali a tým nás má hra chytiť. A to ako nováčikov, ktorých bude asi drvivá väčšina, tak aj fanúšikov pôvodnej hry. Tí sa môžu tešiť na to, že znova navštívia známe veci z prvej hry, aj keď od jej vydania ubehlo už viac ako 20 rokov.
Outcast 2 však nebude len o príbehu a rozsiahlom otvorenom svete. Bude aj o bojoch a tie ponúknu viacero tvárí. Už som spomenul, že napríklad budete môcť zhadzovať bomby z pazúrov vtákov (to sa deje automaticky a neovládate to), ale to je len jeden z aspektov, ktorým akcia podporuje dojem z veľkosti svojho sveta. Autori chcú stále vyvolávať dojem, ako je všetko okolo vás obrovské a vysoké. Aj preto budete neraz bojovať s jetpackom na chrbte. Ten sa tak hodí aj na viac vecí ako len presun po svete. V deme sme si to mohli pozrieť v časti, kde Cutter poletoval navôkol pri boji, kde chránil dedinu.
Boje sú v hre rýchle a dynamické, pôsobí to ako moderná akčná adventúra so všetkým, čo k tomu patrí. Keď je proti vám presila, môžete využiť svoj štít a vyčkať na správnu chvíľu na protiútok. Navyše tu nechýbajú bohaté možnosti úprav zbraní. Zbrane ponúknu približne 40 rozdielnych modulov, ktorými si ich môžete upraviť a hra tak naozaj stavia na prispôsobivosti zbraní. Potom je už len na vás, ako ich možnosti nakombinujete. V boji môžete napríklad vytasiť brokovnicu, ktorou sa zároveň dokážete aj liečiť. Je teda na vás, čo preferujete, čo sa vám práve hodí a ako to využijete.
Osobne ma zaujalo, že autori skutočne dbajú aj na detaily. Talani tu napríklad majú svoj vlastný jazyk, ktorý vznikol špeciálne pre hru a má svoje pravidlá, takže ak budete chcieť, dokážete sa ním naučiť rozprávať. To síce nemá na hru samotnú veľký dopad, ale je to jedna z vecí, na ktorej badať, že do vývoja dali autori srdce a nie je to len niečo, čo by si chceli odbiť. Na Gamescome z nich bolo cítiť zápal a vášeň pre projekt a snáď sa to prejaví aj na finálnych kvalitách. Problémom zatiaľ je, že stále nevieme, kedy sa vydania hry dočkáme. THQ Nordic totiž stále neprezradili dátum, kedy Outcast 2 - A New Beginning vyjde.
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: THQ Nordic / Appeal Studio Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|