A PLAGUE TALE: REQUIEM |
A PLAGUE TALE: REQUIEM |
Keď sme počas Gamescomu dostali možnosť zahrať si A Plague Tale: Requiem, neváhali sme a ponuku sme prijali, aj keď za trochu neobvyklých okolností. Asobo Studio obmedzenému počtu novinárov na výstave ukázalo preview build so šiestou kapitolou svojej hry, no nám sa podarilo dostať k hre prostredníctvom iného vystavovateľa vo verejnej časti. Zahrali sme si preto iný build s treťou kapitolou hry s názvom A Burden Of Blood. Aj keď to bol zvláštny zážitok hrať hru v temnej miniatúrnej miestnosti, kde sa dva počítače zjavne prehrievali, napriek všetkým nepríjemnostiam nás hra neskutočne pohltila.
Pokračovanie dobrodružstva A Plague Tale: Innocence je surové a pritom očarujúce. Hra opäť prináša veľkolepý príbeh o snahe prežiť a aká vysoká je cena za to, keď sa snažíte zúfalo zachrániť tých, ktorých milujete. Prešlo šesť mesiacov odvtedy, čo Amicia a Hugo porazili inkvizítora Vitalisa Bénéventa a prekazili plány inkvizície. Po úteku zo zdevastovanej domoviny sa súrodenci vydajú na cestu ďaleko na juh, do nových regiónov a pulzujúcich miest. Tam chcú začať nový život a definitívne vyliečiť Hugovu kliatbu. Keď sa však Hugove sily prebudia, vráti sa aj smrť a skaza v podobe záplavy potkanov. Súrodenci sú nútení znova utekať a nádeje vkladajú v ostrov, ktorý by podľa proroctva mohol byť kľúčom k Hugovej záchrane.
Úvod tretej kapitoly nám ukázal alchymistu, ktorý sa snaží vyliečiť Huga, no následkom toho má ťažké záchvaty. Amicia preto musí získať nightshade, ktorý mal jej bratovi priniesť úľavu. Pomôcť jej má Lucas, mladý alchymistov učeň, ktorý sa objavil aj v prvej hre. Počas silného dažďa sa dvojica musí dostať cez mesto až za hradby, no v uličkách narazí na problém. Kým padajúci dážď rozmočil okolie aj oblečenie postáv, pôsobil priam očistne oproti tomu, čo nás čakalo. V uličkách mesta nás obklopovala špina a hniloba tak intenzívna, až ste ju takmer cítili pod nosom. Keď dvojici odrezali cestu vojaci, jediným možným spôsobom postupu bola Mäsiarska štvrť. Museli sme sa pomaly brodiť cez zmes zvieracej krvi, vnútorností a splaškov.
Amicia a Lucas rýchlo zistia, že vojaci, ktorí by ich mali chrániť, v skutočnosti vyvražďujú obyvateľov a nepustia nikoho von z mesta. Neostáva tak nič iné, iba sa potichu zakrádať a otvárať si možnosti postupu. Hrateľnosť je podobná ako v predchádzajúcom diele. Pohybujete sa v tichosti z bezpečia tmy a tieňov, no zároveň môžete rozpútať peklo a využiť zbrane, nástroje či nadprirodzené sily. Pliaga v podobe potkanov je späť a znovu musíte uvažovať, ako sa cez ňu dostať a ideálne ju využiť vo svoj prospech. Amicia sa dokáže priblížiť k nič netušiacim nepriateľom a odzadu ich bodnúť alebo uškrtiť. Ak zlyhá zakrádanie sa, stále má poruke prak a zopár šikovných trikov.
Amicia musí po ceste zbierať suroviny na vytváranie výbušnín či hasiacich práškov. Dokáže si tak vytvoriť ohnivé bomby, ktoré odstrašia potkany a vďaka tomu môžu s Lucasom pokračovať v ceste. Hasiaci prášok jej zase pomôže uhasiť blízke zdroje ohňa a potkany sa vrhnú na všetko živé, čo stretnú, vrátane nepriateľov. Prostredníctvom týchto mechaník hráči riešia environmentálne hádanky, ktoré majú často podobu obrovskej masy potkanov. Niekedy je to len obyčajné zapálenie pochodne, ktoré vám otvorí cestu, no inokedy je nutné takticky využiť mŕtvoly a hasiace prášky, aby ste hlodavce nasmerovali tak, ako potrebujete. Aj keď sa môže zdať, že Amicia dokáže prekľučkovať pomedzi potkanov, aj pár centimetrov blízko nich ukáže, ako veľmi ste sa mýlili a po reštarte checkpointu budete musieť nájsť lepšiu cestu.
Všetky nazbierané predmety a zbrane máte kedykoľvek k dispozícii stlačením jedného tlačidla, ktoré vám zobrazí rozhranie pre výrobu predmetov. V deme sme mali k dispozícii prak, kušu aj dýku na útoky zblízka. Aj keď dvojicu zbadá nepriateľ, stále je možné za chodu vyrobiť výbušninu a pomôcť si, no takéto mrhanie cennými zdrojmi o niekoľko minút neskôr oľutujete. Na vybraných miestach s pracovným stolom Amicia môže zlepšiť svoju alchýmiu, schopnosť hádzať prakom či zväčšiť kapacitu pre predmety. Hráči sa musia pripraviť na omnoho väčšie a komplexnejšie výzvy. V mnohých prípadoch sa vyskytne viac než jeden spôsob postupu. Závisí od toho, čo všetko sa vám podarilo nazbierať a ušetriť a mnohokrát šikovne zvolené plamene aj hasenie vedia nepriateľom spôsobiť peklo.
Prešlo síce len pol roka od udalostí v A Plague Tale: Innocence, no hrozné zážitky hlavnú hrdinku zjavne zocelili, pretože nemá problém sa viac fyzicky zapájať do konfrontácií. Kým v predchádzajúcej hre sa spoliehala hlavne na zakrádanie, teraz sa neštíti použiť aj viac násilia, keď ju nepriatelia zbadajú. Stačí, ak dokáže izolovať konflikt na obmedzenú časť priestoru, aby neupútala pozornosť prípadnej posily. Aj nevydarené zakrádanie v tieňoch dokáže preto vyriešiť strelnou zbraňou. S nožom v inventári je schopná sa brániť aj na blízko a v kritickej situácii pomôže na obranu aj zapálená fakľa.
Po audiovizuálnej stránke je Requiem naozaj ohromujúci. Od upršanej melanchólie, ktorá nás sprevádzala, keď sme opúšťali Huga, cez odporné uličky plné smrti, múch a potkanov po pokojnú noc plnú nástrah - hra má naozaj intenzívnu atmosféru, ktorú dokresľuje mimoriadne kvalitná grafická stránka s precíznym osvetlením, množstvom detailov a textúr. Vďaka tomu príroda aj postavy vyzerajú ako živé. Je však zjavné, že všetky tieto detaily dajú zabrať najmä počítačom. Minimálne tie, na ktorých sme hrali počas Gamescomu už zlyhávali pod náporom tepla a návštevníkov v malej miestnosti a objavovalo sa množstvo grafických artefaktov, ktoré hru vizuálne úplne rozbili. Z tohto dôvodu sme vám nemohli priniesť video z nášho gameplayu.
V deme sa nám podarilo dostať preč zo špinavého mesta za hradby, kde sme sa znovu mohli pomyselne nadýchnuť. Ulice francúzskeho stredovekého mesta vystriedal pokoj vidieka - aspoň na chvíľu, pretože rúško tmy nám ponúklo úkryt pred ďalšími strážami, cez ktoré bolo potrebné sa dostať. Nepriateľov pribudlo, no čas sa nám minul. Kvôli hektickému rozvrhu sme museli A Plague Tale: Requiem opustiť, no toto dobrodružstvo nás rozhodne navnadilo natoľko, že sa nevieme dočkať jeho vydania. Našťastie, nie je ďaleko, pretože A Plague Tale: Requiem vychádza 18. októbra na PC, Nintendo Switch, PlayStation 5 a Xbox Series X|S, pričom v tento deň bude dostupná na Game Pass.
PC
Switch Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Focus Home Interactive / Asobo Studio Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|