COMMANDOS: ORIGINS

COMMANDOS: ORIGINS

Commandos sa vracia ku koreňom

Na úvod jedna vec, ktorú by sme myslím mali častejšie opakovať a málokto o nej vie. A mnoho z vás viac ako úvod ani neprečíta, tak nech to máte rovno pod nosom – veľká časť tejto hry vzniká na Slovensku. Vydavateľ Kalypso totiž outsourcuje prácu do známeho košického štúdia Games Farm. Takže možno o dôvod naviac tešiť sa na to, ako dopadne návrat série Commandos ku koreňom. Okrem teda toho hlavného, že sa Commandos nielenže vracia, ale vyzerá aj dosť dobre. Potvrdilo nám to aj demo, ktoré nám na Gamecome predviedli vývojári z Claymore Game Studios.

Commandos: Origins nás zoberie na začiatok toho celého. Nielen hrateľnostne, kde si to opäť zahráme v klasickom štýle, ale aj príbehovo. Hra bude totiž o tom, ako sa pôvodný tím dal dokopy a v tyle nepriateľa počas 2. svetovej vojny pracoval potichu a nenápadne na porážke nacistického Nemecka. Samozrejme, pod vašou taktovkou. A presne to isté vás čaká aj teraz, akurát v modernejšom spracovaní s peknou porciou obsahu a aj mnohými vylepšeniami, ktoré nám prináša dnešná doba. A to najmä technologickými.

Z hry cítiť snahu napodobniť dva originály a tiež to, že autori im chcú zároveň vzdať hold. Preto sa nesnažia znovu vynájsť kolesu, ale stavajú na tom, čo kedysi fungovalo. Veľa vecí vám v novej hre bude pripomínať prvé dve časti, štylizácia hry, tutoriály, písanie postáv a podobne. Čaká vás tu 14 misií, ktoré vás zoberú do komplexných lokalít po celom svete. Zároveň aj samotnými misiami chcú autori vzdať poctu tým pôvodným. A čakajte od nich, že ich neprejdete za pár minút (minimálne nie na prvý raz), ale dajú vám poriadne zabrať. Ponúkajú však rozsiahle možnosti toho, aký postup zvolíte.


Pred každou misiou vás čaká pekný 3D brífing, kde sa dozviete detaily o vašich cieľoch, o samotnej mape a aj možnostiach. Už niekde tu by ste mali začať plánovať, ako využijete dostupné postavy na to, aby ste ciele splnili. Pritom misie nemajú len nejaký hlavný cieľ, ale postupne sa vám môžu odomknúť aj sekundárne ciele, ktoré do toho celého prinášajú viac dynamiky. A keď už sa pustíte do misie, všimnete si, že celkové rozhranie bolo zjednodušené. Nie ani tak z pohľadu možností, ale z pohľadu efektivity a príjemnosti používania, takže presne viete, čo kde nájdete a čo to v hre znamená. Preč je aj systém inventára, namiesto neho je tu v spodnej časti obrazovky nové menu, kde rovno vidíte, čo máte. Prípadne sa sami rozhodnete, čo všetko chcete v rámci rozhrania vidieť na obrazovke. Taktiež máte možnosť si zvýrazniť aktívne predmety.

Misia začína brífingom a končí tým, že sa úspešne dostanete do únikového bodu. A, samozrejme, medzi tým splníte čo najviac toho, čo máte splniť. Pozreli sme sa na to v rámci misie, kde máte na začiatku dve postavy a úlohu zničiť dvojicu nemeckých radarov. Postupne ale získate aj tretiu postavu, ktorá so sebou prinesie ďalšie možnosti postupu. Pôjdete na to asi klasicky – nenápadne vpred, rozdelíte nepriateľov, odlákate ich niekam bokom, omráčite, odvlečiete a získate korisť, ktorú môžete využiť proti nim. Postupne budete skúmať viac z mapy a zistíte, že niektorý iný postup by bol vhodnejší, takže sa tomu prispôsobíte. Prípadne nájdete nejaké nové vybavenie, ktoré vám padne vhod.

Napríklad spomínaná misia ponúka niekoľko možností, ako zničiť radary. Môžete sa k nim napríklad nenápadne zakrádať cez celú mapu a vyhodiť ich do vzduchu. Alebo na mape objavíte sekundárny cieľ zničiť protileteckú obranu. Možno si sami poviete, že sa nejdete zaoberať vedľajšími úlohami, ale zase ak zničíte tieto delá, môžete privolať bombardovanie a nemusíte sa teda zničením radarov zaoberať sami. To ale zase okamžite spustí poplach a kým dovtedy ste sa snažili ukazovateľ poplachu držať na minime, po bombardovaní budú už všetci nepriatelia v najvyššom štádiu poplachu. Musíte si tak vybrať, ktorá z možností vám najviac vyhovuje.

Nepriatelia fungujú očakávane a predvídateľne, akurát musíte odpozorovať ich vzorce správania. To v rámci žánru už pravdepodobne dobre poznáte. Akurát že nie sú všetci rovnakí. Nepriatelia totiž majú svoje hodnosti a to znamená, že majú aj rozdielne schopnosti. Samozrejme, čím vyššia hodnosť, tým viac problémov vám môže nepriateľ narobiť. Vhodné je tak dôkladne využívať nielen schopnosti vašich postáv, ale aj možnosti prostredia, kde môžete pre nepriateľov napríklad pripraviť pasce a zbaviť sa ich naozaj nenápadne a elegantne. A možno už ani nebudete v okolí, keď sa pasca spustí, takže vám to otvorí možnosti niekde inde.

Ale to pravdepodobne nie je žiadna novinka pre tých, ktorí Commandos poznajú. Hrateľnosť sa totiž drží princípov zo začiatkov série, akurát je to teraz väčšie, širšie a rozsiahlejšie z pohľadu sveta a možností. Úlohy vám môžu pribúdať podľa progresu v misii a je na vás, aké kreatívne riešenia sa rozhodnete nájsť. Práve kreativita by tu mala hrať prvé husle, teda autori v každej misii vytvorili nejaké vojnové taktické pieskovisko a už bude len na vás, aké „hračky“ využijete na to, aby ste sa z neho úspešne dostali.

Dôležité bude aj skúmať budovy, ktoré v hre nie sú oddelené od vonkajších levelov, ale priamo do nich môžete vliezť. Musíte však počítať, že sa to tam môže hemžiť nepriateľmi, takže si na to dávajte pozor. Nebudete však do nich chodiť naslepo. Vždy môžete vopred nakuknúť, aby ste sa preskúmali situáciu a zvážili, či sa vám tam oplatí ísť. Autori hovoria, že budovy sú akoby samostatnými levelmi a ukázali to na príklade niekoľkých, ktoré boli naozaj veľké s komplexným dizajnom, mnohými možnosťami aj nástrahami.


Hra okrem PC vyjde aj na konzolách, takže tu nechýba podpora gamepadov okrem klasického ovládania klávesnicou a myškou. Taktiež tu nájdete podporu splitscreen hrania, takže sa do toho môžete pustiť aj s niekým vedľa seba na gauči a užiť si taktickú kooperáciu. Vtedy si voľne vyberáte medzi postavami, takže nie je pevne dané, kto by mal hrať za ktoré postavy a kedy. Naozaj to môže pekne rozšíriť hru a jej možnosti o nový rozmer. Ak by ste na kooperáciu nemali nikoho lokálne, môžete si zahrať aj online kooperáciu s rovnakými pravidlami. Dokonca hra bude podporovať aj crossplay, ale zatiaľ je potvrdený len medzi PC a Xboxom.

Graficky si to ako stále nesie ten pôvodný štýl Commandos série, tak aj technologicky pekne napreduje a vyzerá to tak fakt dobre. Mapy sú plné detailov a aj také drobnosti, ako napríklad morské vlny na pobreží mapy, to celé oživujú a posúvajú ešte niekam ďalej. Pravdepodobne tak hra už len vizuálne dokáže zaujať aj hráčov, ktorí by o niečo také bežne nemali záujem, no fakt už na pohľad vyzerá veľmi lákavo. Bohužiaľ, v prostredí Gamescomu a hlavne jeho všadeprítomného hluku je občas náročné zhodnotiť zvuk. Inými slovami, z hry som nepočul takmer vôbec nič, takže o hudbe či dabingu vám veľa neprezradím.

Commandos: Origins vyjde niekedy tento rok, no stále nemá dátum vydania, čo veľmi nemáme radi. Zvlášť pri hrách, ktoré majú takýto veľký potenciál a je tak jednoduché sa na ne tešiť. Navyše to nemáme radi aj z toho dôvodu, že už tu máme jeseň a stále nemáme dátum, takže to môže už trochu zaváňať aj odkladom. Dôležité ale je, aby autori tento potenciál dokázali využiť a naservírovali nám hru, po ktorej fanúšikovia nielen značky, ale aj celého žánru volajú už naozaj poriadne dlho.


napísal matus_ace 12.9.2024
Páči sa mi! (+5)
COMMANDOS: ORIGINS


Commandos: Origins
PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Kalypso / Claymore Game Studios
Štýl: Stratégia
Dátum vydania:  marec 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29890)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk