HITMAN: CONTRACTS

HITMAN: CONTRACTS

8.2

Zabijak sa vracia, geneticky vyklonované monštrum číslo 47 je tu znovu a tentoraz má značné problémy. Je ranený a nevie či prežije.

Recenzia na PC verziu

Nevládal. Lapal po dychu. Ledva sa doplazil k stene a čakal. Stihol zavolať agentúru, tá mu pošle spoľahlivého doktora. Dúfal, že čoskoro príde. Rana v bruchu ho pálila stále viac. Keď sa pokúsil pohnúť, bolesť sa ešte zvýšila a konečne začal upadať do sladkého bezvedomia. Spomenul si na svoj domov, Santatórium, v ktorom vyrastal a kde ho trénovali. Tu z neho spravili to, čím je teraz, chladnokrvný zabijak. Vyklonovali ho podobne ako desiatky jeho bratov. Je číslo 47, ostatní sú mŕtvi, zabil ich. Nedokázali rozpoznať dobro a zlo, len počúvali rozkazy a chceli ho zabiť. Jeho čistá myseľ ho však zachránila Taktika a inteligencia boli vždy jeho najlepšou zbraňou. Oni ho to naučili, oni za to zaplatili.

Tretie pokračovanie Hitman: Contracts nám prináša nové ponorenie sa do sveta nájomných vrážd, drogových gangov, mafie a vysokej politiky. Tentoraz, na rozdiel od prvých dvoch častí, hra nemá jednoznačný príbeh. Je to viac-menej len retrospektívne spomínanie si na prežité úlohy. Zatiaľ čo č.47 ranený čaká na doktora, upadáva do bezvedomia a spomína si na misie, ktoré vy potom hráte. Väčšina misií je dobré známa z predošlých dielov, samozrejme vylepšené a aj trochu pomenené. Navštívite napríklad známe sanatórium v Rumunsku alebo si znovu zastrieľate na celú sériu šéfov čínskeho podsvetia z prvej časti. Nových misií nie je veľa, no ich kvantitu vyvažuje kvalita. Dostanete sa napríklad na Sibír, kde vyhodíte do vzduchu ponorku alebo na panstvo do Škótska. Misií bude celkovo 12, dosť malý počet na dnešnú dobu, no každá s niekoľkými možnosťami prejdenia a sériou úloh. Môžete skúsiť všetkých vyvraždiť, môžete nenápadne vašim obetiam podať jed, prezliecť sa za poslíčka a potichu ich odzadu streliť do hlavy, vlámať sa k vašim cieľom cez okná, alebo z diaľky použiť sniperku. Samozrejme čím čistejšia práca, tým vyššie skóre. Na konci misie totiž dostávate hodnotenie za kvalitu práce, stealth, agresivitu, počet výstrelov a ráta sa aj čas. Od hodnotenia Profesionála môžete klesnúť cez mäsiara, psychopata až po masového vraha. Často je cesta profesionála najpomalšia, no nad tou musíte rozmýšľať, obehávať level, maskovať sa a taktizovať. Masový vrah to má jednoduchšie, hlavne čo sa týka taktiky a teda len rad radom všetkých strieľate alebo inak likvidujete a snažíte sa dopracovať až k vášmu cieľu. Niekedy sa však musíte v streľbe krotiť a nevyplašiť si svoj cieľ, vtedy minimálne využite tichý príchod na určité miesto. Akonáhle máte svoj cieľ zlikvidovaný môžete už ostatné eliminovať rad radom a snažiť sa prebojovať k únikovej ceste. Pri maskovaní si však musíte dávať pozor. Nie vždy sa vám podarí zostať neodhalený, stráže sú pozorné a ak sa im nezdáte, alebo sa dlhšie motáte okolo nich začnú niečo tušiť, prekuknú vás a spustia streľbu. Na to si tiež treba dávať pozor, rovnako ani nevyťahujte zbraň ak ste prezlečený za kuchára alebo poslíčka.

Hitman: Contracts
Hitman: Contracts
Hitman: Contracts

Hra, podobne ako predošlé časti ponúka vysokú interaktivitu s prostredím, teda môžete zbierať zbrane,  prezliekať si obleky mŕvych nepriateľov, odťahovať ich telá tam, kde ich nikto nenájde, vypáčovať dvere, používať kľúče, prehľadávať skrine, skákať cez balkóny atď. Dosť taktických vecí, ktoré môžete, ale nemusíte použiť. Vy si vyberáte cestu. V každej misií máte so sebou mapu okolitých prostredí s vyznačenými miestami s pomôckami, pohybujúcimi sa strážami a hlavne vašimi primárnymi cieľmi. Ciele sú v misiách aspoň tri a viac. Z toho sú zvyčajne dve obete a tretia úloha je  buď záchrana zajatca, získanie dokumentov alebo niečo vyhodiť do vzduchu. Posledný zostáva vždy útek do bezpečia Totiž aj bezpečný útek z vás robí profesionála.

Zbrane sú samozrejme vašou povinnou výbavou. Na rozdiel od minulých častí kde ste si zbrane vybrali, tu máte pevný inventár na začiatku každej misie. Základ tvoria dve pištole, plus jedna s tlmičom, k tomu ešte niekoľko užitočných vecičiek ako šperhák, okuliare na nočné videnie, škrtič a uspávacia injekcia. Okrem pištolí si niekedy na špecifické misie nosíte aj kufríkovú sniperku. Zobrať však môžete hociktorý samopal, pušku, brokovnicu po mŕtvych nepriateľoch a samozrejme ju aj použiť. Niesť dokážete len jednu väčšiu zbraň, teda ak zoberiete kalašnikova, nemôžete si zobrať iný samopal ako poistku a neunesiete už ani sniperku. Ak ste však profesionál, väčšie zbrane vám ani nebude treba, pištoľ s tlmičom je maximum, čo by ste mohli potrebovať. Raz za čas budete musieť prejsť aj detektorom kovov alebo prehliadkou a cez tie prenesiete len svoj škrtič a budete si musieť poradiť bez zbraní. Štýl výberu zbraní tentoraz prepracovali na štýl Tomb Raidera, teda zbrane a ostatné veci sa vám budú pri výbere prehľadne točiť na obrazovke.

Bolesť ho zožierala. Stratil veľa krvi. ledva sa zodvihol a vytrhol si z nohy injekciu proti bolesti. Doktor už zdrhol, polícia začínala zaujímať pozície okolo budovy, musí sa pokúsiť utiecť.  S pod okna doliehal prenikavý zvuk sirén, prichádzali stále ďalšie a ďalšie. Na streche oproti zahliadol pripravujúceho sa snipera... spomenul si na ďalšiu svoju misiu, kde bol sniperom on...

Hitman: Contracts
Hitman: Contracts
Hitman: Contracts

Do hry tentoraz pribudol stealth meter, ktorý vám ukazuje vaše aktuálne odhalenie a pochybovanie strážcov o vašej identite. Teda na rozdiel od predošlých častí viete ako vás majú prekuknutého a či po vás začnú strieľať. Plus k tomu podobne ako minule vám hra vypisuje, že stráže hľadajú dohola ostrihaného muža alebo podozrivého strážnika, ak ste zobrali strážnikovi uniformu a oni telo medzitým našli. Ale stále neviete, kedy s vás prestanú podozrievať a ktorí strážnici po vás hneď budú strieľať. Napríklad v hoteli v Budapešti som zažil značnú nekoordináciu nepriateľov, zatiaľ čo na druhom poschodí po mne nikto nestrieľal ani neupodozrieval a môj prevlek funguje perfektne, akonáhle som sa vrátil na prvé tam už poznali a hneď po mne začali páliť. Chýbal nejaký ukazovateľ určujúci ich náladu a to čo od nich môžem čakať, aby som podľa toho mohol zmeniť taktiku v misii. Zaujímavú taktiku si užijete aj v misii v reštaurácii, kde musíte zabiť vyjednávača a jeho telo skryť do kanála, problém je v tom, že kanál je veľmi ďaleko a jeho telo tak musíte ťahať krížom cez mapu, teda niekoľko blokov bez toho, aby vás zbadala polícia a obyvatelia. Totiž ak vás zbadá obyvateľ, nebude sa mu to pozdávať a hneď pobeží za policajtom. Vám neostáva nič iné, ako ho od chrbta zastreliť. To viete byť profesionálnym zabijakom si vyžaduje aj chladnokrvnosť.  V záujme prežitia máte v každej misie možnosť aj niekoľkých uložení pozícii. Väčšinou okolo 6-8 krát na najľahšej obtiažnosti, na vyšších sa počet uložení znižuje.

Grafika je veľmi kvalitná, podobne ako v predošlých častiach a pohľad stále ostáva s tretej osoby. Oproti dvojke bolo niekoľko vecí pekne vylepšených, hlavne sa pohrali s počasím a rôznymi efektmi. Hlavne zapnutie post filtrov pridá do hry pravú temnú atmosféru. Škoda, že značne spomaľujú celú hru a aj trochu nepekne softenujú postavu. Hlavne v záujme rýchlosti som ich musel vypnúť pretože na 1024x768, AIT9600 a 2.2 Ghz mi to s filtrami  zatrhávalo, bez nich to išlo pekne plynule. Minimum je určené na 1Ghz a GF3. Fyzika je veľmi kvalitná a IO znovu vylepšilo ragdoll efekty na postavách. Pády mŕtvych nepriateľov už nevyzerajú tak nerealisticky ako v minulých častiach a zamotané nohy alebo podivne vykĺbené ruky mŕtvol už neuvidíte. Kĺbom dali obmedzenia a všetko už vyzerá reálnejšie. Z efektov pribudlo aj spomalenie času na štýl Maxa Payne, no ten si užijete jedine v posledných sekundách svojej smrti. Škoda jeho využitie by tu bolo rovnako dobré ako v Maxovi. 

Cítil sa už lepšie, bolesť aspoň trochu ustala, po schodoch počul dupot špeciálnej jednotky zmiešavajúcej sa s výkrikmi do vysielačiek. Už ostáva len jedno, dostať sa odtiaľto. Tri tucty špeciálnych jednotiek proti jednému zabijakovi. Žiadna výhra, ale prežil už aj horšie situácie. Nenápadne pozrel z dverí, nepriatelia sa blížili z oboch strán. Chcel vytiahnuť svoje pištole. No v tom ho niečo napadlo. Uvidel na vzdialenej stene elektrickú skriňu. To by mohlo vyjsť a má šancu sa odtiaľto dostať bez jediného výstrelu.

Hitman: Contracts
Hitman: Contracts
Hitman: Contracts

Hudbička v hre je pekná, podobne ako v oboch predošlých častiach a Jesper Kyd sa znovu vytiahol. Už to síce nie je také výrazne ako v prvých častiach ale je to pekné a spolu so zvukovými efketmi vytvára hudba naozaj dobrú atmosféru.

Celkovo pekné pokračovanie Hitman série, škoda že viac menej kopírujúce veci z minulej časti a k tomu absenciou príbehu skôr pripomína addon, ako plnohodnotné pokračovanie. Možno Eidos pritlačil na IO Interactive a chcel po úspechu rýchlo niečo vydať tak pozliepali toto. V každom prípade dobrá práca a každý fanúšik série Hitman to jednoducho musí mať. Štvrtá časť série má vyjsť už budúci rok a Eidos spomenul že sa vraj sa chystá niečo na GTA štýl, teda voľný pohyb po meste, hľadanie kontaktov a samozrejme príjmanie a plnenie úloh.  


napísal saver 7.5.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.2
Ohodnotiť
HITMAN: CONTRACTS
+ vylepšená grafika
+ niekoľko nových možností
+ zase trochu bližšie k dokonalej simulácii zabijaka
- krátke
- remake starých misií


RECENZIE HRÁČOV
Hitman: Contracts
8.0
BART13    30.12.2009
Povedzme si to na rovinu. Svojmu osudu nikto neutečie, a už vôbec nie profesionálny ...prečítať celé
Hitman: Contracts
8.1
LIAM GALLAGHER    8.12.2005
Zdravím:-)!Takže Hitman po tretie?Tak sa pozrime,čo z naším oblubenym plešivcom urobili "IO Interact...prečítať celé
Hitman: Contracts
7.4
PRO_GAMER    18.8.2005
Čo všetko ste schopný spraviť pre peniaze? Čo ste ochotný v živote obetovať pre pekný zárobok? Koľko...prečítať celé
Hitman: Contracts
8.5
RAINBOW    11.8.2005
Tretí diel Hitmana mal byť vrcholom celej série. Pred dátumom vydania sa zo všetkých kútov na čitate...prečítať celé
Hitman: Contracts
7.0
PATRICK00    7.5.2005
Hitman! S pokojom na duši môžeme tento, dnes už kultový titul považovať za najkontroverznejšiu hru v...prečítať celé
Hitman: Contracts
8.5
BIGBOSS    11.4.2005
Takže:Príbeh sa začína zaujímavým,skoro odveci introm. Ide v nom o vysvetlenie palebných mechanizmov...prečítať celé
PC
PS2
Xbox

Vývoj: Eidos Interactive / KON TIKI / IO Interactive
Štýl: Akcia / Taktická
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 30. apríl 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29545)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk