Hitman 3: Contracts

PC
pridal Rainbow 11.8.2005 o 11:41 pod používateľské recenzie

8.5


Tretí diel Hitmana mal byť vrcholom celej série. Pred dátumom vydania sa zo všetkých kútov na čitateľa valila masívna reklama. IO Interactive aj s vydavateľom Eidosom sľúbili všetko možné. Vymenujem vám aspoň odlišný herný zážitok oproti ostatným dielom série a prepracovanú umelú inteligenciu. Menoval som ich ako príklad vecí, ktoré autori nedokázali urobiť. Tým, že som hral druhý diel, mohol som si aspoň niečo porovnať aj keď ako som sa dočítal, s prvým dielom má táto hra nepríjemne veľa spoločného. Preto sa musím ospravedlniť všetkým staromilcom, ktorý sa na plešinu hlavého hrdinu pozerali už pred piatimi rokmi, že táto moja recenzia je trochu skreslená.

O čo vlastne v hre pôjde? 65%
Namiesto príbehu, s ktorým väčšinou pri recenziách začínam, som začal trochu inak. Chcete vedieť prečo? Pretože som žiadny v hre nenašiel. Možno tam niekde v dialke príbeh schovaný je, ale jednoducho som plnil misie a ani som príliš nevedel, prečo som robil to, čo som robil. Pri približne polovici misií vás pred začiatkom dokonca nečaká ani nijaká animovaná sekvencia na uvítanie. Sčasti sa dá vysvetliť aj nasledovne, prečo v hre príbeh chýba. Naskytne sa vám pohľad, ktorý ste si asi nikdy nemysleli, že niekedy uvidíte. Nájomný vrah takého kalibru akým Codename 47 rozhodne je, sa nechal postreliť. Naskytne sa vám pohľad na jeho zakrvavený čierny nóbl oblek. Hitman upadá do bezvedomia a navrch sa dostávajú jeho spomienky. Čo si myslíte, na čo môže taký Hitman spomínať? Na každodenné nakupovanie? Naháňanie sa za babami? Chyba. Ako správny nájomný zabiják spomína na svoje bývalé misie, ktoré ho poslala splniť agentúra. Veľmi zaujímavý nápad dostať sa do Hitmanovej hlavy a vykonať vlastne už niečo raz vykonané. 11 z celkových 12 úrovní sú čisto jeho spomienky. A kam vlastne počas hry zavítate?

Prostredia, Misie 90%
Počas hry sa dostanete napríklad do sanatória, kde vás čaká jedna z najmorbidnejších misií. Potom to je mäsokombinát, kde nejakí psychopati usporiadali párty, to je snaď ešte úchylnejšie. Potom vás čaká napríklad veľmi pekná misia na Kamčatke, kde vás bude čakať vyhodiť do vzduchu ponorku. Okrem nich je to aj prístav, motorkársky klub, Budapeštiansky hotel či Anglické lordstvo. Všetky prostredia sú úplne odlišné a každé vám ponúka iný herný zážitok. Čaká vás celkom rovnomerné navštevovanie interiérov a exteriérov. Za každú misiu dostávate opäť hodnotenie. Čím ste nenápadnejší, ťým lepšie. Najlepšie je Silent Assasin, za ktoré dostávate zbrane. Tu nastáva v hre prvý menší zádrhel. Pred každou misiou si už nemôžete zvoliť výbavu. Dej hry vás proste k tomu nepustí. Preto si svoje ťažko získané hračky budete môcť užiť len v tréningovom centre. To je vám teda naozaj dosť nanič. Vlastnú výbavu si budete môcť zvoliť až po prejdení. Ešte vám opíšem približnú náplň misií. Vždy budete mať niekoho zabiť. Väčšinou sú to dve osoby. Potom máte väčšinou ešte nejakú ďalšiu úlohu, ktorá má zabrániť stereotypu. Raz budete mať umiestniť do jednej budovy amulet, inokedy budete mať získať fotky, ešte aj niekoho zachránite a tak podobne. Samozrejme, do vašej misie patrí vždy aj útek z miesta činu. Herná doba je celkom dosť krátka. Ak sa budete hrať na masového vraha, môže byť váš herný čas aj tri a pol hodiny. Pri stealth štýle je táto doba oveľa dlhšia. Ale ajtak to nie je nič moc.

Hitmanove praktiky 85%
Predchádzajúce riadky mi pekne naväzujú na ďalšiu časť. Na toto sme boli zvyknutý už aj z minulých dielov. Hra sa dá hrať viacerými spôsobmi. To znamená, že keď sa vám nevydarí nejaká akcia, neznamená to hneď koniec. Aj keď veľa ľudí zvolí asi load. Hra vás ku stealth štýlu vôbec nenúti. Každý si zvolí svoj štýl. Väčšina hráčov teda asi zvolí tichý precízny postup, kedy sa nepozorovane dostane až k obeti a odstráni ju. Tu nastáva stereotyp. V hre zažijete množstvo otráv. Skoro v kadej misii môžete niekoho otráviť. Raz to dáte do pitia, inokedy do jedla. Trochu stereotypné nie? V hre opäť zažijete divoké prezliekania. Nechápete? Každú obeť môžete vyzliecť zo šiat a obliecť si ich. To vám umožní dostať sa na rôzne miesta bez spozorovania. No príliš sa nevypláca, keď nahradíte jediného kuchára v reštaurácii. Miestny čašník už z dvadsiatich metrov vyťahoval zbraň a strieľal po mne. Preto musíte byť opatrný. Ani prevleky vás úplne neochraňujú. Nepríjemné je aj to, že aj keď obeť sebalepšie ukryjete, miestna stráž ju skôr či neskôr objavý a vy sa zasa budete musieť prezliecť. No hra sa dá hrať aj rambo štýlom. A ten je na moje veľké prekvapenie celkom zábavný. Pochopíte, až nepriateľa hodí dva metre dozadu po vašej rane z koltu.

Inventár a čo okolie dá 90%
Na začiatku hry budete mať k dispozícii pištole, takzvané silverballers. A to ich dve verzie. Jednu s tlmičom a ďalšie dve ako dualky bez tlmiča. Potom tam samozrejme patrí aj škrtiaca struna (vždy je to taký pekný pohľad vidieť ako sa obeť dusí pod Hitmanovou obľúbenou hračkou), omračujúca injekcia, ďalekohlad, či dokonca aj okuliare na nočné videnie. To však nie je všetko. Zahrajete sa aj s micro Uzi, AK47, MP5 H&K, sniperkami Dragunov, alebo W2000. Myslíte si , že je to všetko? Omyl. Ešte aj M4, Glock, Desert Eagle upilovaná a klasická brokovnica, uff, takto by som mohol ísť ešte poriadne dlho. Autori sa snažili, len čo je pravda. K dispozícii budete mať aj príručné zbrane, ako napríklad billiardove tágo, hák na mäso, vankúš, s ktorým môžete udusiť svoju obeť, ale to môžete nanešťastie len v jednej misii. Ani jedna z týchto zbraní však nemá na kuchynský nôž. Spredu s ním niečo narobíte asi len proti civilistom, ale keď sa pomaly prikradnete zozadu k obeti, stlačíte ľavú myš a Hitman sám urobí nejakú operáciu, to už stojí za to. Trochu nanešťastie to však nemôžete obmedzovať. Pozerá sa však na to neuveriteľne dobre. Hitman buď podreže svoju obeť, ale najviac sa mi páčilo, keď ju najprv začal dusiť, potom jej prebodol srdce, nôž zaryl ešte viacej a ešte ho aj posunul nižšie. Dokonalo brutálna a tichá vražda. Až som sa chytil za srdce ako som si na to spomenul :). Skoro som vám zabudol spomenúť šikovnú mapku. Tá sa skladá vždy z niekoľkých častí. Celý komplex si tak hneď nazačiatku môžete obzrieť. Zistiť si tak aj môžete množstvo nepriateľov a ich rozmiestnenie, či umiestnenie vašich obetí.

Nepriatelia, Umelá Inteligencia 55%
Dostal som sa asi k najväčšiemu mínusu tejto hry. Nenazíval by som to ani umelá inteligencia, ale umelá demencia konkurencieschopná tej zo San Andreas (no dobre, tak zle na tom hra nie je :D). Keď spustíte poplach, máte na výber dve možnosti. Buď ostanete na mieste a počkáte, kým vám všetci nabehnú na mušku, čo sa stáva vždy, pretože koordinovanie a systematické opatrné útoky podobné zo Splinter Cell 3 určite nikdy nezopakujú. Hodnotenie Mas Murder vás však neminie :). Ešte môžete utiecť a počkať, kým to strážnikov prejde a prestanú obhliadať okolie. Dokonca ani jednotky Swat vám nerobia problém. Stačí vám do ruky M4 a môže na vás nabehnúť aj 10 ich členov, ešte vám ostane minimálne pol života. So zvýšenou obtiažnosťou sa zvýši akurát ich presnosť a zníži sa počet saveov (7,2,0). Toto je jediná vec, čo mi v hre naozaj vadila a veľa ľudí si mohlo povedať, že načo hrať hru stealth, keď ako masový vrah to dohráte ľahšie. Ešte, že tie prestrelky sú celkom zábavné.

Audiovizuálna stránka, Atmosféra 93%
Atmosféra je niečo, čo vás na tejto hre bude vždy lákať. Tým, že všetky misie sa odohrávajú v noci, sa ešte zosilní pocit temnej atmosféry. Tak temnej, že mi až zimomriavky prechádzali chrbtom. Skrátka, ak vás z nejakého nepochopitelného dôvodu táto hra prestane baviť, kôli atmosfére sa určite k nej vrátite, až kým ju nedohráte dokonca. Č sa týka grafického spracovania, to na prvý pohľad vyzerá rovnako ako tri roky starý Hitman 2. Dajte si však všetky grafické nastavenia na maximum. Vtedy sa až prejavia skutočné kvality enginu Glacier. Prostredie je ako keby mierne rozmazané, všetko je dorobené pastelovými farbičkami. Všetko je zrazu neveriteľne detailné. A také efekty dažďa si budete užívať plnými dúškami a to asi najviac v starom Anglicku. To podľa mňa nemalo chybu a asi prvýkrát som dostal pocit, že vraždiť na objednávku nie je zasa až taká zábava. Predstavte si idylku. Vaša obeť si spokojne fajčí pri krbe, z vonka sa ozýva prudký lejak. Vedľa neho tam stojí jeho sluha s táckou. Obidvaja netušia, že obeť bude o chvíľu ležať mŕtva na zemi, či už vďaka otrave z pitia, čo mu prinesie sluha, alebo vďaka škrtiacej strune, pri tretej možnosti môže skončiť aj s guľkou v hlave. Toto sa autorom naozaj vydarilo. Ako keby začal Hitman v bezvedomí dostávať výčitky svedomia za svoje minulé činy. Musím však povedať, tento pocit sa mi naskytol tak trikrát za celú hru. Nakoniec vám ešte opíšem zvukovú stránku. Tá podľa môjho názoru nemá príliš veľa chýb. Hudba je skvelá. Aj keď orchester dostal tentokrát pauzu. Dynamicky sa mení v závislosti od situácie. Potešil ma aj dabing, pretože ľudia rozprávajú svojimi rodnými rečami. Napríklad v misii v Budapešti si budete môcť vypočuť Maďarský dabing. Aj keď výkriky civilistov, keď spustíte poplach, také kladné nie sú. Sú až nechutné. Ale dabing Hitmana je ako vždy perfektný. Super filmové sú aj rozhovory s barmanmi, alebo proste s vašimi informátormi.

Verdikt 85%
Konečný verdikt sa mi nakoniec dával dosť ťažko. Hra mala až priveľa spoločného so svojim predchodcom Hitman 2, na druhú stranu, aspoň pre mňa to tentokrát bolo oveľa zábavnejšie. Preto som sa rozhodol pre verdikt celkom vysoký, no hre do tých najvyšších priečok predsalen chýba. Má však akési neopisateľané čaro, ktoré vás k hre priková a nepustí.

Plusy
-Atmosféra
-Hudba
-Zvuky
-možnosť výberu spôsobu hrania
-široký inventár
-grafika

Mínusy
-Umelá Inteligencia
-absencia príbehu
-veľká podobnosť s minulými dielmi
-nemožnosť výberu výbavy pred misiou

napísal Rainbow 11.8.2005



Páči sa mi!

8.5
HITMAN 3: CONTRACTS

PC
PS2
Xbox

Vývoj: Eidos Interactive / IO Interactive
Štýl: Akcia / Taktická
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 30.4. 2004
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29896)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk