HITMAN EPISODE 2 - SAPIENZA |
HITMAN EPISODE 2 - SAPIENZA |
Square Enix vyskúšalo na Hitmanovi epizodický štýl vydávania hry a aj keď nesadne každému, môžeme povedať, že má jednu veľkú výhodu - autori sa môžu učiť na svojich chybách a hru postupne vylepšovať a upravovať. Zatiaľ čo úvodná epizóda priniesla dva malé tréningové levely a jednu väčšiu ostrú misiu, druhá epizóda prináša síce len jednu misiu, ale presne takú, akú od Hitmana očakávame - parádnu.
Nájomný vrah známy ako číslo 47 teraz dostane množstvo možností, dostatok cieľov a rozsiahle prostredie. Nová misia Sapienza vás totiž zavedie do exotického prostredia Talianska. Konkrétne do malého pobrežného mestečka, ktorého časť môžete preskúmať a kde sa nachádza aj vila vášho cieľa. Tým teraz bude Silvio Caruzo, bioinžinier, ktorý vyvíja špeciálne DNA vírusy vytvorené pre likvidáciu určitého človeka. Stačí vzorka DNA, vírus sa jej prispôsobí a bude tak smrteľný len pre danú osobu. Okrem toho váš zoznam cieľov doplní aj vedúca výskumu Francesca deSantis a nakoniec musíte nájsť a zničiť aj samotný vírus.
Bude to pekná a rozsiahla cesta. Ak to dokážete, agentúra bude spokojná a príbeh bude pokračovať ďalšou animáciou, ktorá dopĺňa misiu v tejto epizóde. To je, žiaľ, všetko. Za 8 eur to nie je najhoršia kúpa, skôr je škoda, že na nasledujúcu epizódu bude potrebné čakať ďalší mesiac.
Mestečko Sapienza je rozsiahlejšie ako predošlé mapy, respektíve všetky predošlé mapy v hre dokopy. Hracia plocha zaberá asi polovicu mestečka, ulice, námestie, kostol, prístav a aj veľkú rezidenciu, do ktorej sa musíte dostať. Rozsiahle prostredie má k tomu navyše 8 výškových úrovní, kde sú budovy obsahujúce niekoľko poschodí a do podzemia siahajú pivnice, jaskyne a prístav. Všetko toto budete môcť prehľadávať, aby ste našli rôzne možnosti zlikvidovania cieľov, ako aj ciele samotné.
V mestečku síce nemôžete vojsť do všetkých budov, ale väčšina obchodov je prístupná či už priamo cez otvorené dvere, alebo po prekonaní zámky. Nájdete tam zaujímavé veci alebo ľudí, ktorých informácie môžete použiť. Môžete počúvať rozhovory, telefonáty a buď sa len na nich zabávať, alebo niektoré informácie aj ďalej sledovať (hra vám vždy ukáže, čo môžete využiť). Niektoré postavy vám pomôžu dostať sa dnu, do budovy, kde bude hneď viac možností, ďalšie osoby ponúknu nové možnosti, ako zabiť ciele.
Nakoniec vám spôsob ako zabiť cieľ naznačí aj samotná agentúra. Ak vojdete do bezpečného bytu v meste, ktorý je re vás nachystaný, nájdete tam napríklad explodujúcu golfovú loptičku. Tú môžete podstrčiť hlavnému cieľu, ktorý obľubuje golf a máte to vybavené. Ale to je len jedna z možností, sú rôzne ďalšie, ktoré nebudeme spomínať a prezrádzať. Samozrejme, dá sa to vybaviť aj silou a vyvražďovaním, ale tam veľa bodov k levelu svojho Hitmana nezískate a neodomknú sa vám nové možnosti pre ďalšie zahratia. Ideálne je nikam sa neponáhľať, najskôr pozbierať informácie, vybrať si jednu z ciest ku každému z cieľov a realizovať ju. Pri ďalšom prechádzaní hry môžete skúšať aj ostatné možnosti.
V leveli sa zabavíte pár hodín a zistíte, že je to najlepšia úroveň minimálne v novej Hitman hre a jeden z najlepších Hitman levelov doteraz. Rozsiahle prostredie je prehľadné, nie je prepchaté, možností je veľmi veľa a nepriateľov primerane. Vyhnete sa im alebo ich aj zlikvidujete, ak sa rozhodnete ísť cestou krvi. Jediná škoda je, že AI ešte zaostáva a síce z taktického hľadiska je to pre hrateľnosť dobré, lebo presne viete, čo ktoré postavy robia a ako reagujú, ale zároveň tomu chýba nepredvídateľnosť a prekvapenie zo zmenenej situácie.
Jediné, čo sa na mape mení, sú ciele. Zatiaľ čo v hlavnej misii máte pevne dané príbehové ciele, vo vedľajších misiách alebo hráčmi vytvorených misiách sú rôzne. Napríklad mapa má hneď dve escalation misie, ktoré vám určia iný cieľ a po prejdení vám postupne pridávajú ďalšie úlohy. Rovnako si misie môžu definovať samotní hráči, ale znovu len určia, koho treba zlikvidovať. Je to škoda, stále tu chýba rozšírenejší editor, ktorý by mohol predefinovať postavenie nepriateľov, obyvateľov a vytvoriť úplne iné situácie. Toho sa však zrejme v tejto hre nedočkáme.
Graficky je nový level parádny, detailný, rozmanitý, pekne nasvietený. Možno aj lepšie optimalizovaný. Na rozdiel od predošlých levelov totiž beží na GTX970 pekne pri 60-70 fps. Nevadí tu rozsiahlosť levelu a pomáha hlavne menej ľudí na kope, ktorí sú teraz prirodzene rozmiestnení po meste. Už tu nie sú tie výkyvy od 30 do 60 fps ako predtým. Aj keď minimálne jedna lokalita ušla pozornosti autorov a špeciálne na jednom balkóne framerate zvláštne kleslo na 20 fps. Napriek tomu je to však pekný level bez výrazných výkonových problémov. A čo je najlepšie, autori sa tu zamerali na obyvateľov a veľa z nich má svoje dialógy, ktoré si môžete vypočuť a zabaviť sa alebo sa dozvedieť niečo viac.
Celkovo môžem vyjadriť veľkú spokojnosť s novou misiou a možno by v tomto štýle zlepšovania autori mali pokračovať aj ďalej. Stále tam však ostáva tá bariéra epizód - jedna misia raz za mesiac je dosť málo. Zabavíte sa síce pár hodín, ale chýba tam niečo naviac. Rôzne doplnkové misie a hráčmi definované misie sú prakticky to isté, len s inými cieľmi, chýba tu hlbší editor misii a úloh. Napriek tomu všetkému je nová misia parádna a ak nemáte kúpenú komplet edíciu a zatiaľ ste investovali len do prvej epizódy, táto sa určite oplatí. Ak ste ešte s Hitmanom ani nezačali, toto je dôvod poobzerať sa po ňom, aj keď nie nevyhnutne teraz. Pokojne môžete počkať aj na kompletnú hru. Tá vyjde budúci rok.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Square Enix / IO Interactive Štýl: Akcia / Stealth Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|