HITMAN EPISODE 3 - MARRAKESH |
HITMAN EPISODE 3 - MARRAKESH |
IO Interactive sa s epizódami pre Hitmana pekne rozbehlo. Síce prichádzajú pomaly, ale dôležité je, že kvalita ostáva vysoká. V tretej epizóde nás tentoraz tvorcovia zavedú do Marrákešu v Maroku, kde má číslo 47 svoj ďalší cieľ. Respektíve rovno dva ciele, ktorých zlikvidovanie nás znovu posunie v príbehu vpred.
Po menších tréningových mapách, rozsiahlom Parížskom sídle v prvej epizóde a jedinečnom prímorskom mestečku na Sapienza mape sa teraz dostaneme do prehusteného trhoviska Marrákešu. Nová mapa nie je taká veľká a ani taká taktická ako Sapienza, ale má pre zmenu svoje špecifické možnosti a zároveň je plná kontrastov. Je totiž rozdelená na dve časti, a to na trh v starom meste a modernú ambasádu, pred ktorou práve prebiehajú demonštrácie. Toto vytvára veľmi pekné možnosti, a to ako taktické, tak aj akčné. Totiž zatiaľ čo staré mesto je plné vojakov a má tu svoju základňu generál, ktorého musíte zlikvidovať skôr, ako sa situácia zvrhne, tak ambasáda je plná policajtov a ochrankárov, medzi nimi ktorými sa ukrýva váš druhý cieľ - odsúdený zločinec. Ten je nakoniec dôvodom protestov a aj udalostí, ktoré sa môžu udiať. Zatiaľ čo si ľudia žiadajú zločinca, generál to chce využiť na zvrhnutie vlády. Vy to všetko musíte zastaviť.
Bude na vás, ako budete postupovať - či so stealth taktikou, alebo si to skutočne užijete v akčnom štýle. Dá sa tu totiž pekne zastrieľať a postupne sa prepracovať vpred násilnou cestou proti desiatkam vyzbrojených vojakov. Je to príjemné osvieženie oproti taktickému postupu, aj keď body za čistý prechod si tým nezískate.
Znovu budete prehľadávať prostredie, hľadať cesty vpred, možnosti ako zlikvidovať alebo vylákať cieľ. Budete môcť odpočúvať telefonáty alebo rozhovory ľudí v okolí, ktoré vás môžu dostať o krok vpred. Postupne nájdete niekoľko možností, ktorých sa môžete držať. Vždy je najlepšie vyskúšať čo najviac, keďže inak si celé prostredie a možnosti neužijete. Konkrétne tu autori ponúkli dve skupinky ľudí, ku ktorým sa môžete pridať a dostať sa s nimi bližšie k vašim cieľom a následne nájsť rozmanité možnosti ich zabitia zdanlivo náhodnými nehodami. Znovu je ich dostatok a väčšinou sú zábavné - ako napríklad nenápadné vylisovanie generála, odstránenie zločinca snajperkou alebo smrť pri masáži. Zaujímavosťou je, že dva ciele sú v úplne odlišných lokalitách s iným prístupom, čo level osviežuje a robí ho rozsiahlejším.
Ale na druhej strane, ak máte dosť taktického likvidovania, podobne ako v tréningovom leveli na vojenskej základni aj tu sa pekne dokážete vyblázniť so zbraňami. Tento prístup je často ťažší ako tichý postup. Vojakov je tu veľa, sú dobre vyzbrojení, a tak sa budete musieť snažiť prestrieľať sa cez nich. Možno je škoda, že to jediné, čo im bráni v plnej realizácii, je ich obmedzujúca AI. Tá je nastavená na taktický postup, a tak sa v nečakanej situácii často pomaly zorientujú. Stačí si vojakov počkať na dobrom mieste a zastaviť vás môže len výmena zásobníka alebo minuté náboje. Tam totiž pri zaváhaní stačí pár rán od nepriateľov a skončili ste.
Okrem toho nová mapa ponúka cez 70 výziev a pridaná je jedna escalation misia na zabitie iného cieľa, kde sa úlohy postupne rozrastajú. To je znovu všetko a stále tu chýba niečo naviac. Podobne ako eskalácia aj elusion misie sú zaujímavé. Máte v nich len obmedzený čas a jeden život na splnenie cieľa, ale stále chýba niečo, čo by napríklad úplne zmenilo osadenie mapy, aby sa zvýšila znovuhrateľnosť aj potom ako preskúmate všetky možnosti. Podobne sú nedotiahnuté štatistiky. Napríklad také GTA má viac štatistík o zabíjaní ako tento simulátor zabíjania. Autori v Hitmanovi používajú dokopy 7 parametrov, ktoré len spočítajú obete a zohľadnia, akým spôsobom ste zabili ciele. Chýba napríklad presnosť, počet výstrelov, najobľúbenejšia zbraň a množstvo ďalších parametrov, ktoré by sa tu dali použiť.
Vizuálne je level v slušnom Hitman štandarde, pričom vďaka masám ľudí je to pôsobivejšie a prostredie zaujímavejšie. Rovnako kontrast medzi trhom a demonštrantmi pred ambasádou je veľmi dobre vykreslený. Aj keď tam chýba väčší chaos. Celé je to statické a možno viac otvorený boj by bol lepším doplnením situácie. Zároveň vzhľadom na veľké masy nechýbajú prepady framerate, na čo sme už v Hitmanovi zvyknutí.
Keď si zhrnieme aktuálny obsah v hre, teda tri epizódy plus úvod, pomaly sa z titulu stáva plnohodnotná hra, aj keď hoci ešte pár epizód pribudne, stále sa to bude zdať málo. Hlavne po príbehovej stránke je to veľmi slabé, hoci dej posúvajú vpred animácie, ale veľmi pomaly. Príbeh doteraz tvorí len niekoľko dialógov so snahou ukázať vyhrotenú situáciu v pozadí. Chýba tomu hĺbka a viac detailov.
Celkovo je nový level pekným prídavkom do pestrej ponuky novej Hitman hry. Hlavne ponúka ako stealth, tak aj akčnú cestu a dá sa tam pekne vyblázniť. Nechýba ani dostatok taktických možností ako zlikvidovať cieľ, ale je toho menej ako v Sapienze a celé je to menšie. Nie je to však problém, keďže dva ciele v dvoch rôznych častiach levelu ponúknu dostatočný rozsah, skôr to brzdí obmedzená AI postáv. Tú by popri pridávaní máp mohli autori tiež obohatiť a vylepšiť.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Square Enix / IO Interactive Štýl: Akcia / Stealth Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|